تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز قیمت ایمپلنت دندان: چیزهایی که باید بدانید • مجله تصویر زندگی

ایمپلنت دندان یک روش جایگزینی مناسب برای دندانهای از دست رفته یا آسیب دیده است. این روش جراحی جهت جایگزینی ریشه دندان طبیعی با یک پیچ و پیوند تایتانیومی است که به عنوان پایه برای اتصال دندان مصنوعی یا پروتز تحت فشار به کار می رود.

قیمت ایمپلنت دندان متغیر است و بسته به عواملی نظیر مکان جراحی، تعداد ایمپلنت‌ها، جنس ایمپلنت و دندان مصنوعی، تجهیزات در مطب یا بیمارستان، تجربه و تخصص پزشک و موارد دیگر متفاوت است. هزینه ایمپلنت دندان در بعضی موارد ممکن است بیش از انتظار باشد، اما باید در نظر گرفت که این یک سرمایه‌گذاری برای سلامت و ظاهر مناسب است و عموما به دلیل طول عمر بالا و اثربخشی طولانی مدت، هزینه‌های اضافی نیز پس‌انداز خواهد کرد. از این رو، رعایت بهترین مشاوره و مراقبت از ایمپلنت‌های دندانی نیز برای حفظ بهترین نتیجه و سرانجام موفق، حیاتی است.

اگر شما هم به‌خاطر تغییر قیمت ایمپلنت دندان برای جبران دندان‌های از دست رفته خود دچار تردید هستید و یا قیمت متفاوتی از ایمپلنت دندان را شنیده اید، با ما همراه باشید! چون در این مطلب قصد داریم به سوالات متداول پیرامون هزینه و قیمت ایمپلنت دندان پاسخ بدهیم.

چرا قیمت ایمپلنت دندان برای افراد مختلف متفاوت است؟

هیچ دو روش ایمپلنت دندان، یکسان نیستند، به همین دلیل است که هزینه ایمپلنت دندان همیشه به عنوان طیف گسترده ای در نظر گرفته می شود. هزینه های مختلفی برای هر قسمت از ایمپلنت دندان وجود دارد. مواردی که در قیمت ایمپلنت دندان یا دندان‌های جدید شما لحاظ می‌شوند عبارتند از:

معاینه کامل دندانی شامل تصویربرداری سه بعدی کشیدن

کاشت ایمپلنت دندانی

قرار دادن اباتمنت

ساخت تاج دندان

چرا هزینه ایمپلنت دندان زیاد است؟

هزینه ایمپلنت دندان بر‌اساس فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود که پس از معاینه توسط متخصص ایمپلنت مشخص می‌شود. از جمله:

تعداد ایمپلنت برای کاشت

هرچه تعداد واحد‌های ایمپلنت کاشته شده بیشتر باشد، هزینه و قیمت ایمپلنت دندان نیز بیشتر می‌شود. زیرا به تعداد بیشتری فیکسچر، اباتمنت، هیلینگ و پروتز نیاز دارد.

جنس و برند ایمپلنت دندان

جنس و برند ایمپلنت دندان تاثیر مستقیمی در قیمت ایمپلنت دندان دارد. برای مثال قیمت ایمپلنت سوئیسی بیش‌تر از قیمت ایمپلنت کره ای است.

روش کاشت دندان ایمپلنت

روش کاشت ایمپلنت دندان از جمله عوامل موثر در هزینه ایمپلنت است. مثلا ایمپلنت دیجیتال قیمت بیشتری نسبت به روش ایمپلنت معمولی دارد زیرا تجهیزاتی که در آن استفاده می‌شود کاملا متفاوت است.

نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان فک

نیاز به پیوند استخوان یکی دیگر از عواملی است که در هزینه ایمپلنت موثر است. این موضوع که تحلیل استخوان فک بیمار به اندازه‌ای زیاد باشد که لازم باشد برای جبران آن پیوند استخوان از بدن خود بیمار انجام شود یا پودر استخوان کفایت کند، می‌تواند تغییر بسیار زیادی در هزینه ایمپلنت دندان بگذارد.

هزینه پودر استخوان ایمپلنت

باید بدانیم که هزینه پودر استخوان در صورتی‌که نیاز باشد تحلیل استخوان فک بیمار جبران شود، بر افزایش قیمت ایمپلنت تاثیر دارد.

نیاز یا عدم نیاز به بالا بردن سینوس

در‌ صورتی‌که بیمار دچار باز بودن سینوس در فک بالا باشد، نیاز به لیفت سینوس داریم که بنا برگستردگی سینوس و شرایط آن و همچنین باز یا بسته بودن سینوس، هزینه نهایی ایمپلنت دندان متفاوت خواهد شد.

نوع تخصص جراح

آن‌چه که شایع است این است که تخصص دندانپزشک بر میزان دستمزد آن تاثیر مستقیم دارد.

تاثیر قیمت ایمپلنت دندان برندهای مختلف در کیفیت طول عمر

همان‌طور که می‌دانیم ایمپلنت دندان برند‌های متفاوتی دارد که همین عامل سبب شده تا قیمت ایمپلنت دندان برای برند‌های مختلف متفاوت باشد. آنچه که اهمیت دارد این است که تفاوت در قیمت ایمپلنت اشترومن، قیمت ایمپلنت کره ای یا قیمت ایمپلنت ایرانی به‌دلیل موارد زیر است:

مبدا برند یا شرکت سازنده

وارداتی بودن ایمپلنت دندان

کیفیت ساخت

نوع ایمپلنت دندان

اما نکته مهم این است که بدانید همه ایمپلنت‌های مذکور و انواع ایمپلنت دندان با کیفیت هستند و تا حد زیادی طول عمر و ماندگاری ایمپلنت به مراقبت و نحوه نگه‌داری از آن بستگی دارد.

افزایش قیمت و هزینه ایمپلنت با تعداد آن

به طور کلی باید گفت که بر خلاف تصور عموم با افزایش تعداد دندان‌ها تعداد ایمپلنت افزایش پیدا نمی‌کند. بلکه متخصص ایمپلنت متناسب با تعداد دندان‌ها به خصوص از ۲ عدد به بالا با ترکیب پروتز و ایمپلنت وضعیت بی دندانی را مدیریت می‌کند.

تعیین هزینه پودر استخوان ایمپلنت

پودر استخوان معمولا برای افرادی که استخوان فکشان تحلیل رفته و یا برای کاشت ایمپلنت دندان در فک بالا استفاده می‌شود و تعداد واحد مورد نیاز برای بیمار پس از معاینه مشخص می‌شود. بنابراین هزینه پودر استخوان ایمپلنت به طور کلی پس از بررسی عکس و فک بیمار توسط متخصص ایمپلنت بیان می‌شود.

تفاوت قیمت ایمپلنت سوئیسی اشترومن با قیمت ایمپلنت کره ای

قیمت ایمپلنت سوئیسی(قیمت ایمپلنت اشترومن) با قیمت ایمپلنت اشترومن متفاوت است. زیرا مبدا برند متفاوتی دارند و متناسب با کشور سازنده و کیفیت ساخت، قیمت متفاوتی نیز خواهند داشت.

پرداخت هزینه ایمپلنت دندان توسط بیمه

برای اینکه بدانیم هزینه ایمپلنت دندان با بیمه قابل پرداخت است یا نه باید گفت که هیچ کدام از بیمه‌های پایه اعم از تامین اجتماعی، خدمات درمانی و بیمه سلامت هزینه ایمپلنت را پوشش نمی‌دهند. تنها بعضی از بیمه‌های تکمیلی هستند که سقف اندکی برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان را دارا هستند.

منبع: https://mikhakdental.com/cost-of-implant/

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!