تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سوالی که هر شنبه به آن فکر می‌کنیم: از کی تعطیل می‌شود؟

در این متن، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که اگر شورای نگهبان در ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس در خصوص افزایش تعطیلات هفتگی را تأیید کند، تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود. او با بیان اینکه بعضی از نمایندگان مجلس به تعطیلی شنبه‌ها موافق بودند و دلیل آن را از دست دادن فرصت‌های اقتصادی با جهان عنوان کردند، اشاره کرده است که استفتاء از دفاتر ۳ مرجع تقلید و رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که این مصوبه از نظر شرعی مشکلی ندارد. او با ابراز امیدواری به این موضوع اشاره کرده که شورای نگهبان ایرادی در اجرای این مصوبه نداشته باشد و در نهایت اعلام کرده که اگر این تصمیم تا هفته آینده تأیید شود، اجرای آن باید از اواخر خرداد امسال آغاز شود.

تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس مبنی بر افزایش تعطیلات هفته‌ها را تأیید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود. 

ولی اسماعیلی با اشاره به تصویب تعطیلی شنبه‌ها در صحن مجلس ، اظهار داشت: اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعطیلی شنبه‌ها موافق بودند زیرا معتقد بودند نباید فرصت‌های تعامل اقتصادی با جهان را از دست بدهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به استفتاء از دفاتر 3 مرجع تقلید و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تعطیلی شنبه‌ها، گفت: هر سه مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند این مسئله به‌معنای آن است که این مصوبه از نظر شرعی مشکل ندارد.

اسماعیلی تصریح کرد: ازاین‌رو انتظار این است که شورای نگهبان نسبت به این مصوبه نه از نظر قانونی و نه از نظر شرعی ایرادی وارد نکند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر شورای نگهبان طی 10 روز آینده این مصوبه را تأیید کند و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!