تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شروع ساخت و ساز خط ۹ مترو تهران: آغازی برای تغییر بزرگ!

عملیات اجرایی پروژه ساخت خط ۹ مترو تهران امروز با حضور شهردار تهران آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت خط ۹ مترو تهران، امروز چهارشنبه-۲۶ اردیبهشت در قالب صدوبیست و یکمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ و مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران برگزار شد.قابل ذکر است که خط ۹ مترو تهران به طول ۵۲ کیلومتر و ۳۷ ایستگاه، از چیتگر آغاز و به دولت آباد منتهی می‌شود.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در آیین عملیات اجرایی احداث خط ۹ مترو تهران ضمن تبریک برای فرارسیدن دهه کرامت، با بیان اینکه وعده داده بودیم که علاوه بر کارهای اجرایی، خطوط جدید هم احداث کنیم، اظهار داشت: در سالی که گذشت اتفاقاتی همچون عملیات اجرایی خطوط ۸ و ۱۰ آغاز شد و امید داریم که در دو هفته آینده کلنگ‌زنی خط ۱۱ انجام شود.معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه گفت: مدیریت شهری در تلاش است که ۵۰۰ کیلومتر مسیر و ۳۳۰ ایستگاه‌ای که در برنامه دارد را به ثمر برساند و در اختیار شهروندان قرار دهد.هرمزی با بیان اینکه تامین روش مالی برای گسترش حمل‌و‌نقل در این دوره مدیریت شهری متفاوت است، عنوان کرد: در این دوره، پروژه خط ۱۱ و ۸ با پیمانکاران جدید جلو خواهیم برد.

در پروژه خط ۹ با طرف‌های چینی روش تامین منابع مالی را جلو می‌بریم یعنی به این صورت که بعد از پیشرفت ۵ درصد این خط، تسویه انجام می‌شود و این ۵ درصدها به مرور ادامه خواهد داشت.وی با اشاره به اتفاقات ۴ سال اخیر، گفت: از اسفند ۱۴۰۱ تا امسال ۱۸ ایستگاه را تحویل مردم دادیم. در موضوع تامین واگن به جز ۷۹۱ دستگاه واگن، قرارداد ۱۱۳ واگن ملی را شروع کردیم. به همت مدیریت شهری ششم در این ۴ سال به میزان ۲۵ سال گذشته تامین واگن انجام شد که به اعتقاد من کار شایسته و ارزنده‌ای خواهد بود.هرمزی در پایان با بیان اینکه امسال را بهار حمل و نقل نامگذاری کردیم، گفت: ما در یک مبدا تاریخی هستیم که با کمک دولت و همکاری شهرداران تهران امیدواریم که برقی کردن حمل و نقل تهران به زودی اتفاق بیافتد و آیندگان این موضوع را قضاوت خواهند کرد. با برقی سازی کلانشهرهای ایران با کاهش آلودگی هوا و ترافیک همراه خواهیم بود.

منبع :

فارس

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!