تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

15 خواص جذاب سیر برای زنان که شما را دیوانه می کند!

سیر یکی از مواد غذایی بسیار مفید و با خواص زیاد برای سلامتی زنان است. این میوه به دلیل حاوی آلیسین، یک ترکیب فعال، برای کاهش فشارخون و کلسترول بسیار مفید است. مصرف سیر به صورت خام بهترین روش برای بهره‌بردن از خواص آن است. این میوه کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و حتی بهبود عفونت‌های واژنی دارد.

همچنین، مصرف سیر می‌تواند از بروز سرطان سینه جلوگیری کند، به درمان عفونت‌های مجاری ادراری کمک کند و حتی به لاغری، کاهش قند خون، بهبود عملکرد رحم و تنظیم کیست‌های تخمدان کمک کند. برای استفاده از خواص سیر، بهتر است آن را به صورت خام و با معده خالی مصرف کرد. مصرف متعدد سیر به صورت روزانه می‌تواند به سلامتی و زیبایی زنان کمک زیادی کند.

سیر خواص زیادی برای سلامتی زنان دارد و مصرف آن می‌تواند خطر ابتلا به عفونت و بیماری‌های مختلف را در خانم‌ها کاهش دهد. در این مقاله از بخش آشپزی در تک فانبلاگ می‌توانید با مهم‌ترین خواص سیر برای زنان آشنا شوید.

مهم‌ترین خواص سیر برای خانم‌ها

سیر در طب سنتی استفاده‌های زیادی دارد و در اکثر نسخه‌های درمانی از آن استفاده می‌شود. سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که به شدت برای سلامتی مفید است و به تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول کمک می‌کند. برای بهره‌مند شدن از خواص بی‌نظیر سیر بهتر است آن را به صورت خام مصرف کنید.

پختن سیر موجب از بین رفتن آلیسین موجود در آن می‌شود و از همین رو اضافه کردن سیر به انواع سس و همچنین خوردن آن به صورت خام گزینه بهتری محسوب می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با فواید سیر برای زنان آشنا شوید.

۱- تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سیر می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را تا ۶۳ درصد کاهش دهد. خوردن سیر خام یا استفاده از آن به صورت رنده شده در انواع سس می‌تواند به بهبود سرماخوردگی کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرماخوردگی را نیز کاهش می‌دهد. برای قوی شدن سیستم دفاعی بدن می‌توانید روزانه از ۲ حبه سیر خام استفاده کنید.

۲- کاهش فشار خون

فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد و عامل ۱۳/۵ درصد از مرگ و میرهای جهان است. استفاده از سیر خام فشار خون را تنظیم می‌کند و از طرفی جلوی افزایش فشار خون را نیز می‌گیرد. برای تنظیم فشار خون بالا می‌توانید روزانه حدود ۳ تا ۴ حبه سیر میل کنید. افرادی که از داروهای فشار خون استفاده می‌کنند، قبل از مصرف سیر باید با پزشک خود مشورت کنند.

۳- خواص سیر برای عفونت واژن

سیر خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و قارچ‌های مخمر را نابود می‌کند. مصرف سیر یک راهکار ساده و موثر برای از بین بردن عفونت واژینال است. ابتلا به این عفونت موجب ایجاد ترشحات سفید رنگ، خارش و قرمزی واژن می‌شود. مصرف سیر در صبح‌ها می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

بیشتر بخوانید: خواص طالبی برای زنان

۴- خواص سیر برای سرطان سینه

یکی از رایج‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری‌هایی که زنان به آن مبتلا می‌شوند، سرطان سینه است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سیر می‌تواند از بروز این سرطان جلوگیری کند و جلوی پیشرفت و رشد سلول‌های سرطانی را بگیرید. ترکیبات موجود در سیر موجب نابودی سلول‌های سرطانی و جلوگیری از رشد آن‌ها می‌شود و به کوچک شدن تومورهای سینه کمک می‌کند.

۵- درمان عفونت‌های مجاری ادراری

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سیر یا عصاره آن می‌تواند از بدن خانم‌ها در برابر باکتری‌های بیماری عفونت مجاری ادراری محافظت کند و به درمان آن کمک کند. مصرف سیر از پیشرفت عفونت‌های ادراری در بدن جلوگیری می‌کند و موجب بهبود این بیماری می‌شود. برای درمان این عفونت‌ها می‌توانید روزانه از ۲ تا ۳ حبه سیر خام استفاده کنید.

۶- سلامت قلب

سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که در بدن درست مثل یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می‌کند. مصرف سیر موجب کاهش فشار خون و کاهش کلسترول می‌شود و در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر است. برای این که قلب سالمی داشته باشید و به بیماری‌های قلبی مبتلا نشوید، می‌توانید هر روز از سیر خام استفاده کنید.

۷- افزایش انرژی

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سیر می‌تواند به کاهش احساس خستگی و افزایش انرژی بدن کمک کند. در یک مطالعه که روی ورزشکاران انجام شد، مشخص شد که مصرف سیر موجب بهبود عملکرد ورزشی می‌شود و به افزایش استقامت بدن کمک زیادی می‌کند.

۸- خواص سیر برای مو

سیر سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است و از همین رو مصرف آن به صورت خوراکی و همچنین استفاده از عصاره یا روغن آن برای مو فواید زیادی دارد. اگر موهایتان شکننده و ضعیف است، می‌توانید روزانه چند حبه سیر بخورید و در کنار آن از روغن سیر یا آب آن برای ماساژ کف سر استفاده کنید.

ماساژ روغن و عصاره سیر موجب تحریک رشد مو، تقویت فولیکول‌های مو و کاهش التهابات پوست سر می‌شود و به پرپشت و سالم شدن موها کمک می‌کند.

۹- درمان ریزش موی سکه‌ای

ریزش موی سکه‌ای یا بیماری آلوپسی مشکلی است که موجب می‌شود تا بخشی از موهای سر یا بدن به طور کامل بریزند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از عصاره سیر یا حتی مالیدن سیر به پوست، می‌تواند به رویش مجدد موها کمک کند.

۱۰- خواص سیر برای لاغری

سیر حاوی ترکیباتی است که مصرف آن موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که گنجاندن سیر در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و همچنین کنترل وزن کمک زیادی کند.

۱۱- خواص سیر برای دیابت

دیابت یک بیماری شایع است و یکی از مهم‌ترین خواص سیر برای زنان تنیم قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت است. مصرف سیر خام می‌تواند قند خون را کاهش دهد و به پایین آمدن قند خون و همچنین بهبود علائم دیابت کمک کند.

۱۲- خواص سیر ناشتا برای رحم

یکی دیگر از فواید سیر برای زنان، بهبود سلامت رحم است. سیر خام حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و از همین رو مصرف آن به تقویت سلامت و بهبود عملکرد رحم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص سیر در بارداری

سیر خاصیت ضد التهابی دارد و برای کاهش التهاب و درد و تورم رحم نیز مفید است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف سیر موجب تنظیم سیکل قاعدگی می‌شود و به باز کردن قاعدگی نیز کمک می‌کند.

۱۳- خواص سیر برای تخمدان

مصرف سیر می‌تواند به کاهش تعداد و اندازه کیست‌های تخمدان کمک کند و میزان باروری را در خانم‌ها افزایش دهد. سیر خاصیت ضد التهابی دارد و به کاهش التهاب و درد و تورم در تخمدان‌ها نیز کمک می‌کند.

سیر حاوی ویتامین B6 و ویتامین C است و از همین رو مصرف آن موجب تنظیم هورمون‌های بدن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های زنانگی را کاهش می‌دهد.

۱۴- خواص سیر برای پوست

سیر حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است. مصرف سیر از پوست شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و مانع پیری پوست می‌شود.

سیر خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و برای بهبود زخم‌ها و کاهش جای جوش مفید است. جالب است بدانید که استفاده از ماسک سیر روی پوست موجب روشن شدن پوست شما می‌شود و به ترمیم و پاکسازی پوست نیز کمک می‌کند.

۱۵- افزایش جذب آهن در بدن

سیر حاوی گوگرد است و جذب آهن و روی را در بدن افزایش می‌دهد. اگر به کمبود آهن مبتلا هستید، می‌توانید از سیر خام در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در سیر ماده‌ای به نام دی آلیل سولفید وجود دارد که پروتئین‌های مسئول جذب و تولید آهن را در بدن افزایش می‌دهد و به رفع کم خونی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص هندوانه برای زنان

بهترین زمان خوردن سیر خام

به طور کلی برای کاهش کلسترول خون و بهبود عملکرد قلب بهتر است که سیر خام را صبح‌ها به صورت ناشتا میل کنید. مصرف سیر قبل از فعالیت بدنی نیز به افزایش انرژی و استقامت شما کمک زیادی می‌کند. بهترین زمان برای خوردن سیر برای لاغری نیز صبح‌ها با معده خالی است.

این کار موجب تجزیه چربی‌ها و کالری سوزی در بدن می‌شود به کاهش اشتهای شما نیز کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که مصرف سیر خام به صورت ناشتا یا با معده خالی برای افرادی که سیستم گوارش حساسی دارند مناسب نیست و موجب تحریک معده می‌شود.

سیر یک ماده غذایی شگفت انگیز برای سلامت خانم‌ها است که مصارف درمانی زیادی دارد. مصرف سیر به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به عفونت، فشار خون بالا و همچنین بیماری‌های خطرناک را کاهش می‌دهد. هر چند بعد از مصرف سیر دهان بوی بدی پیدا می‌کند، اما بهتر است بدانید که خواص سیر آنقدر زیاد است که باید برای سلامت خودتان هم که شده از بوی آن چشم پوشی کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!