تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آیا می دانستید چند کالری در بامیه سبز وجود دارد؟

بامیه یکی از سبزیجات مفید با کالری پایین است که بیشتر مواد مغذی انسان را تأمین می‌کند و برای کاهش وزن بسیار موثر است. این سبزیجات حاوی فیبر بالایی است که باعث ایجاد حس سیری برای مدت طولانی می‌شود. روش پخت بامیه می‌تواند بر مقدار کالری و ویتامین‌های موجود در آن تأثیر بگذارد. بامیه دارای ارزش غذایی بالا و مواد مفیدی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین C و B6 و … است. مصرف بامیه آب پز یا پخته توصیه می‌شود، زیرا سرخ کردن آن باعث افزایش کالری می‌شود. در مصرف بامیه باید ملاحظه شود تا مقدار مناسبی از کالری‌ها را دریافت کرد. این سبزیجات نه تنها کمک به کاهش وزن می‌کند بلکه برای حفظ سلامتی و تأمین ویتامین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بامیه یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است که اتفاقا کالری پایینی دارد و از همین رو یک گزینه فوق العاده برای کاهش وزن محسوب می‌شود. بامیه حاوی مقدار زیادی فیبر است و از همین رو بعد از مصرف آن به مدت طولانی‌تری احساس سیری را تجربه می‌کنید.

نوع پخت بامیه روی مقدار کالری این ماده غذایی مفید موثر است و بر ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آن نیز تاثیر دارد. در این مقاله از تک فانبلاگ به شما می‌گوییم که کالری بامیه سبز چقدر است.

کالری بامیه خورشتی

به طور کلی کالری بامیه با توجه به روش پخت آن متفاوت است. کالری بامیه سرخ شده بیشتر از بامیه آب پز است و از طرف دیگر منجمد کردن بامیه نیز روی کالری آن موثر است.

بامیه کالری پایین و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و از همین رو گنجاندن آن در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا بدون اینکه نگران چاقی و اضافه وزن خود باشید، بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

از مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در بامیه می‌توان به کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، زینک، مس، منگنز، سلنیوم، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین E و همچنین بتاکاروتن و فولات اشاره کرد.

برای تهیه بامیه بهتر است آن را به صورت پخته یا آب پز مصرف کنید. سرخ کردن بامیه موجب افزایش مقدار کالری‌های آن می‌شود. در ادامه به کالری بامیه به طور دقیق اشاره شده است.

هر ۱۰۰ گرم بامیه تازه حاوی ۳۱ کالری است.هر ۱۰۰ گرم بامیه منجمد شده حاوی ۳۰ کالری است.هر ۸ عدد بامیه درشت (حدود ۹۵ گرم) حاوی ۳۱ کالری است.هر ۱۰۰ گرم بامیه آب پز حاوی ۲۲ کالری است.هر ۱۰۰ گرم بامیه سرخ شده حاوی ۱۹۴ کالری است.کالری خورشت بامیه در هر ۱۰۰ گرم از آن حدود ۳۷۸ کیلوکالری است.هر نصف فنجان (۸۰ گرم) بامیه ورقه شده و پخته حاوی ۱۸ کالری است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی

بامیه یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که به خاطر مواد مغذی فراوانی که دارد، برای سلامتی بسیار مفید است. بامیه آب پز شده کالری پایینی دارد و از همین رو استفاده از آن در کنار انواع غذاها و به عنوان دورچین می‌تواند به کاهش کالری‌های دریافتی و تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک کند.

به خاطر داشته باشید که در زمان پخت بامیه، آن را بیش از اندازه نپزید تا نرم و لزج نشود. شما چقدر به کالری های دریافتی خودتان در طول روز اهمیت می‌دهید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی تک فانبا ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!