تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سرنگونی از مالیات بر اجاره: بررسی جزئیات معافیت‌ها!

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره توسط مشاور وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است. طبق این شرایط، موجرانی که سقف افزایش اجاره را رعایت نکنند، مستاجران می‌توانند پس از پنج سال شکایت کنند و معافیت مالیاتی برای آنها فراهم خواهد شد. همچنین، در صورتی که موجری خانه خود را به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره دهد، می‌تواند از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند شود. از سوی دیگر، اگر خانه به افراد کارگر یا کارمند تامین اجتماعی اجاره داده شود، معافیت مالیاتی برای موجر فراهم خواهد شد. همچنین، قراردادهایی که بعد از تصویب این قانون منعقد می‌شوند، تحت این قوانین قرار خواهند گرفت و از مزایای مالیاتی برخوردار خواهند بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی شرایط معافیت از مالیات بر اجاره، براساس قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه‌داد: در یکی از تبصره‌ها نیز به این موضوع اشاره شده که اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند. البته قراردادهایی که پس از تصویب قانون منعقد شوند، شامل این قانون خواهند شد.

ابزارهای تشویقی قانون برای موجران

سادات در ادامه از ابزارهای تشویقی در نظر گرفته شده برای موجران و مزایایی برای معافیت‌های مالیاتی از درآمد اجاره در این قانون خبر داد.

وی گفت: اگر موجری، خانه خود را در اختیار خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار دهد، شامل ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی خواهد شد.

به گفته سادات، اگر موجری خانه خود را به افرادی که کارگر یا کارمند تامین اجتماعی هستند، اجاره دهد تا سقف معافیت بر حقوق مستاجر، از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: اگر موجری با مستاجر قرارداد ۲ تا سه ساله ببندد، به ترتیب ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از معافیت‌های مالیات بر درآمد اجاره بهره‌مند خواهد شد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!