تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تضعیف پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی؛ افزایش ۱۲ برابری!

با توجه به اطلاعات در داده شده، قانون مالیات بر خانه‌های خالی در ایران به تعداد خانه‌های با کاربری مسکونی که بیش از 120 روز در سال خالی از سکنه هستند اعمال می‌شود. اگر این خانه‌ها در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند، مالیات بر آن‌ها اجرا می‌شود. به عبارت دیگر، اگر یک خانه مسکونی در سال عرضه نشود، مالیات بر آن افزایش می‌یابد. از آنجایی که این قانون به برطرف کردن مشکل احتکار و سوداگری در بازار مسکن کمک می‌کند، اهمیت آن بیشتر مشخص می‌شود. در حال حاضر، براساس گزارشات، بسیاری از خانه‌های خالی با اعمال این قانون مشمول مالیات شده‌اند و این موضوع منجر به افزایش درآمد دولت و کاهش احتکار در بازار مسکن شده است.

براساس قانون در صورتی که خانه‌های با کاربری مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

به گزارش مهر، «ابوالفضل نوروزی» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی در گفتگو با خبر ۱۳ شبکه خبر با بیان اینکه برای اولین بار ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده است گفت: ۱۲۰ هزار برگه تشخیص مالیاتی برای این واحد‌ها صادر شده است.

نوروزی اظهار کرد: براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هر سال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آن‌ها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی توضیح داد: براساس قانون در صورتی که خانه‌های با کاربری مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

او گفت: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی زمینه ساز حذف سوداگری و احتکار مسکن می‌شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!