تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تبدیل کردن کدو سبز به یک دسر شیرین و خوشمزه به سادگی

کدو سبز یک ماده غذایی کمتر مورد توجه است، اما خواص بسیار زیادی دارد. این ماده غذایی به خوبی جذب روغن نمی‌شود و برای سلامتی بسیار مفید است. با توجه به این ویژگی‌ها، تهیه‌ی کتلت کدو سبز یک گزینه فوق العاده برای تنوع در غذاهای روزانه است.

برای تهیه این کتلت، به موادی نیاز دارید که احتمالاً در آشپزخانه‌تان موجود هستند، از جمله کدو سبز، سیب زمینی، تخم مرغ، نمک و زردچوبه. بعد از پخت کدو و سیب زمینی، آنها را رنده یا مخلوط کن کرده و با تخم مرغ و ادویه‌های مختلف ترکیب کنید. سپس مواد را به شکل‌های مختلف در تابه حاوی روغن سرخ کنید.

این کتلت با طعم و بوی خوب خود می‌تواند یک گزینه خوشمزه و سالم برای وعده‌های غذایی باشد. می‌توانید این غذای لذیذ را با سبزیجات، نان و دوغ سرو کنید و از ترکیبات متنوع آن لذت ببرید. تهیه و تمام کردن این کتلت ساده و سریع است و ممکن است به یک گزینه محبوب در خانه تبدیل شود.

تک فان- «کدو رو حساب نمی‌کنی؟ می‌دونی چقدر خاصیت داره؟!»

کدوی سبز در میان صیفی جات کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد! به همان نسبت که بادمجان محبوب است کدوی سبز از نظرها دور است! در حالیکه فواید آن در مقایسه با بادمجان بیشتر است و سرخ کرده‌ی آن هم روغن زیادی جذب نخواهد کرد!

به گزارش تک فان، کدوی سبز را به روش‌های مختلفی می‌توانید در غذای خود شرکت بدهید اما درست کردن کتلت کدوی سبز یکی از گزینه‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌شود که حتما به آن فکر کنید! هم سریع حاضر می‌شود و هم خوش خوراک است و به راحتی می‌توانید تمام کتلت‌های موجود در ظرف را میل کنید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدارکدوی سبز

 3 عدد متوسط

سیب زمینی

 2عدد متوسط

تخم مرغ3 عددنمک و زرد چوبه به مقدار لازمروغن            برای سرخ کردن

طرز تهیه:

اگر فرزند یا همسر شما از کدو استقبال نمی‌کند لازم نیست به آنها بگویید که در این کتلت اثری از کدو وجود دارد! چون به هیچ عنوان متوجه نخواهند شد! حضور سیب زمینی در کنار کدو این کتلت را به سمت کتلت سیب زمینی خام هدایت می‌کند.

2 قابلمه را پر از آب کنید و کدو و سیب‌ زمینی‌های شسته شده را داخل آنها قرار بدهید تا بپزند. علت اینکه جدا جدا این کار صورت می‌گیرد نکته دارد! کدوها را با پوست آب پز کنید ولی سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بعد بپزید. پوست کدو خیلی نازک است و اگر به خوبی شسته شود در انتها و بعد از پخت به راحتی میکس می‌شود.

بعد از اینکه کدوها و سیب زمینی‌ها پخته شدند آنها را به وسیله رنده یا مخلوط کن له کنید! در یک ظرف بزرگ مخلوط کدو و سیب زمینی را به همراه تخم مرغ‌ها و نمک و زردچوبه به خوبی ترکیب کنید تا یک بافت نرم و منسجم و یکدست داشته باشید. تا اینجای کار که هیچ فرقی با بقیه کتلت‌ها نداشته است ضمن اینکه شما زحمت رنده کردن پیاز را هم بر دوش ندارید!

تابه را روی حرارت متوسط گاز بگذارید و داخل آن را با میزان مناسبی روغن سرخ کردنی پر کنید. وقتی روغن داغ شد از مواد ترکیبی کدو و سیب زمینی به هر شکلی که دوست دارید در آن بریزید و اجازه بدهید هر دو طرف آنها سرخ شود. هم می‌توانید در دستانتان به آنها فرم دهید و هم امکان این را دارید که از قالب استفاده کنید. راه سومی هم وجود دارد، با قاشق به میزان دلخواه از مواد بردارید و در تابه ریخته و با پشت قاشق آن را صاف کنید.

تمام مواد را به همین شکل سرخ کنید تا کتلت کدوی خوشبو و طعم شما آماده بشود. آن را به همراه نان مورد علاقه‌تان و گوجه فرنگی و خیارشور میل کنید! نوشیدن دوغ هم یکی از جذابیت‌هایی است که طعم خوش این غذا را چند برابر خواهد کرد. نوش جان

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!