تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بیرون رفتن طوفانی خودروهای الکتریکی از دستورالعمل خودروهای سواری

مصوبه ۶۵۹ شورای رقابت تصویب شد و بر اساس آن، خودرو‌های برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودرو‌های سواری مصوبه ۵۴۳ خارج شدند. این تصمیم به اعضای شورا با اتفاق آرا توجیه شده و به منظور عرضه آسان‌تر و افزایش رقابت پذیری در بازار خودرو اتخاذ شد. این تصمیم به ویژه برای تشویق تولید و استفاده از خودروهای برقی در کشور مهم است زیرا با از بین بردن محدودیت‌ها و تسهیل در عرضه و فروش خودروهای برقی، این بازار رونق بیشتری خواهد یافت. این تصمیم نشان از توجه به فناوری‌های پاک و پایدار، بهبود کیفیت هوا و حمایت از صنعت خودروسازی پاک دارد. امیدواریم که با این تصمیم، نقش خودروهای برقی در بازار خودرو کشور افزایش یابد و از مزایای زیادی برای مصرف کنندگان، صنعتگران و محیط زیست برخوردار شویم.

طبق مصوبه ۶۵۹ شورای رقابت، خودرو‌های برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودرو‌های سواری مصوبه ۵۴۳ خارج شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مصوبه ۶۵۹ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۳.۲.۲۲ با موضوع «خروج خودرو‌های برقی از دستورالعمل ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن، خودرو‌های برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودرو‌های سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعد آن خارج شد.

در این مصوبه آمده است: اعضای شورا به اتفاق آرا مصوب کردند که «خودرو‌های برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودرو‌های سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن خارج گردد.»

گفتنی است، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت ۲۶ اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که اعضای شورای رقابت به اتفاق آرا مصوب نمودند خودرو‌های برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودرو‌های سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن خارج شود. عرضه آسان‌تر و افزایش رقابت پذیری در بازار خودرو از مهمترین دلایل این تصمیم بوده است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!