تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جذاب‌ترین فرار: لامبورگینی‌ها در بیابان ابری

شرکت خودروسازی لامبورگینی در حال حاضر از تولید خودرو‌های کاملاً برقی خودداری می کند. مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که اگرچه عملکرد خودروهای برقی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما مشکلاتی مانند صدای موتور V10 در خودروهای الکتریکی قابل تکرار نیست. در حال حاضر در صنعت خودروسازی، فشار‌های نظارتی برای کاهش آلاینده‌ها وجود دارد که باعث کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی شده است. گروه مرسدس بنز نیز توسعه خودروهای برقی لوکس را متوقف کرده و تمرکز خود را بر روی خودروهای با موتور بنزینی قرار داده است. به همین دلیل شرکت فراری در حال پیشروی در زمینه الکتریکی سازی است و قصد دارد که کارخانه‌ای را برای تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایتالیا افتتاح کند. از سوی دیگر، لامبورگینی در حالی که از فروش خودرو‌های پلاگین هیبریدی به خوبی عمل کرده است، اما اولین مدل کاملاً الکتریکی آن تا سال 2028 وارد بازار نخواهد شد. این شرکت همچنین در حال بازسازی زنجیره تامین و تولید خود برای تولید خودروهای با انتشار دی‌اکسید کربن کمتر است. به نظر می رسد که استفاده از سوخت الکترونیکی در آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، زیرا اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال 2035 فروش خودروهای موتور احتراقی را ممنوع کند.

شرکت خودروسازی لامبورگینی در حال حاضر از ساخت خودرو‌های اسپرت کاملاً برقی خود اجتناب می‌کند، زیرا شک و تردید در مورد این فناوری افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی اظهار کرد اگر چه عملکرد در خودرو‌های الکتریکی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، برخی از موارد مانند صدای موتور V ۱۰ هوراکان قابل تکرار نیستند.

زمان پرتنشی در بخش خودرو‌های گران‌قیمت است که در حال بررسی چگونگی مقابله با فشار‌های نظارتی برای کاهش آلاینده‌هاست، زیرا تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی کاهش می‌یابد و دولت‌ها یارانه‌های این فناوری را کاهش می‌دهند. گروه مرسدس بنز توسعه زیرساخت‌های جداگانه برای سدان‌های لوکس برقی را به منظور صرفه‌جویی در هزینه متوقف کرده و قصد دارد خودرو‌هایی را که با بنزین کار می‌کنند بیش از حد انتظار بفروشد.

فراری، رقیب لامبورگینی، در حال پیشروی در زمینه الکتریکی سازی خود است و ماه آینده قصد دارد کارخانه‌ای را افتتاح کند که سوپر اسپرت‌های هیبریدی و الکتریکی را در ایتالیا بسازد. اولین مدل تمام الکتریکی آن سال آینده عرضه می‌شود.

لامبورگینی در فروش خودرو‌های پلاگین هیبریدی از جمله خودروی اسپورت روئلتو (Revuelto) موفق بوده است، اما اولین مدل تمام الکتریکی آن، کراس اوور دو در لانزادور تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار نخواهد شد.

وینکلمن افزود با این حال، این خودروساز در حال بازسازی زنجیره تامین و تولید خود برای تولید لامبورگینی‌هایی با انتشار دی اکسید کربن ۴۰ درصد کمتر نسبت به حال حاضر تا سال ۲۰۳۰ است.

سوخت الکترونیکی می‌تواند در دو سال آینده مورد توجه بیشتری قرار گیرد، زمانی که اتحادیه اروپا برنامه خود را برای ممنوعیت موثر فروش خودرو‌های موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵ بررسی کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!