تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پادشاه آخرین فصل

سریال جدیدی با نام “آخرین شاه” توسط شبکه‌ی نتفلیکس تایید شده و قرار است داستان حکومت محمدرضا پهلوی، شاه ایران را به تصویر کشیده و آن را در طول ۴ دهه‌ی تاریخی، از جنگ جهانی دوم تا انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، روایت کند. این سریال با الهام از موفقیت‌هایی چون “The Crown” قصد دارد تا تاریخی و البته جذاب از ایران و دوران حکومت شاه را به تماشاگران ارائه دهد.

موری رزمارین به عنوان نویسنده‌ی قسمت‌های ابتدایی سریال انتخاب شده و از جمله افرادی است که در ساخت این اثر همراهی خواهند کرد. بنابراین، انتظار می‌رود که “آخرین شاه” با توجه به تیم برجسته‌ی خود، به یکی از سریال‌های پرطرفدار و پربیننده‌ی شبکه‌ی نتفلیکس تبدیل شود و با موضوعات تاریخی و سیاسی مورد توجه واقع شود.

با توجه به اهمیت و تاثیر زیادی که دوره‌ی حکومت شاه بر تاریخ ایران داشته است، این سریال می‌تواند به نوعی فرصتی برای بازنگری در این دوره تاریخی باشد و تازه‌ای برای تاریخ‌نگاری و آگاهی از ماضی ایران به مخاطبان ارائه دهد.

روزیاتو نوشت: ساخت سریالی درام همانند The Crown (اثر نتفلیکس درباره ملکه ویکتوریا) این‌ بار حول محور ایران در خصوص حکومت محمدرضا پهلوی با عنوان آخرین شاه (The Last Shah) توسط همین شبکه تایید شده است.

وقایع این سریال در طول ۴ دهه جریان دارد و داستان آن از زمان جنگ جهانی دوم، یعنی زمانیکه وی به حکومت رسید آغاز و تا زمان انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در تهران روایت می‌شود.

موری رزمارین اپیزود پایلوت را قلم می‌زند و علاوه بر آن از نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان این سریال خواهد بود. 

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!