تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای ویزای دبی که شما باید بدانید! • ماجراهای زندگی در مجله تصویر

محدودیت‌های ویزای دبی مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی هستند که برای ورود و اقامت در این شهر اماراتی لازم است رعایت شوند. این محدودیت‌ها شامل دسته‌بندی‌های مختلفی مانند ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای خانواده و … می‌شوند. هر کدام از این دسته‌بندی‌ها الزامات و مدارک خاصی را مورد نیاز قرار می‌دهند و باید با آن‌ها مطابقت داشته باشید. برخی از محدودیت‌ها شامل محدودیت مدت زمان اقامت، تعداد ورودی‌های مجاز به کشور، انواع فعالیت‌های مجاز در دوره اقامت و … می‌شوند. بنابراین قبل از سفر به دبی بهتر است با مقررات ویزای لازم آشنا شوید و همه مدارک مورد نیاز را به دقت تهیه کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و سفری راحت و بدون مشکل داشته باشید.

دبی اکنون یکی از مشهورترین شهرهای در آسیا و کل جهان است و عده زیادی در فصول مختلف سال قصد سفر به آن را دارند. جاذبه‌های گردشگری، مراکز تجاری لوکس، دریا و هتل‌هایی با امکانات فراوان دلیل سفر افراد به دبی به شمار می‌رود. از راه‌های مختلف رفتن به این شهر می‌توان دریافت ویزا را نام برد که البته خود ویزاها نیز تنوع فراوانی دارند.

اگر شما نیز به دنبال دریافت و استفاده از ویزای دبی هستید، این مطلب را هرگز از دست ندهید. ویزای دبی مانند تمام ویزاها، شرایط و قوانین خود را دارد. وجود برخی محدودیت‌ها سبب شده است بعضی از کاربران نتوانند به آن جا بروند. بنابراین این مطلب به محدودیت‌های ویزای ذکر شده اختصاص دارد.

شرایط و قوانین ویزای دبی

مهم‌ترین قوانین برای دریافت ویزای دبی عبارت هست از:

دختران زیر ۱۸ سال به هیچ عنوان نمی‌توانند این ویزا را دریافت کنند. ضمنا آقایان زیر این سن باید برای دریافت ویزای امارات به صورت تکی، شناسنامه پدر و مادرشان را در دسترس قرار دهند.

ارائه بیمه نامه مسافرتی کشور امارات برای درخواست کنندگان ویزای دبی اجباری است. بیمه نامه ذکر شده باید توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر آن داده شود. برخی کارگزاران اعتبار کافی را ندارند و کشور امارات آن‌ها را نخواهد پذیرفت.

در گذشته آقایان زیر ۵۰ سال مجرد به خاطر دلایلی قادر به دریافت ویزای دبی نبودند. این در حالی است که اکنون امکان دریافت آن وجود دارد و شرایط برای آن‌ها نیز دقیقا مشابه با دیگران است.

معمولا پروازها به سمت دبی از یکی از فرودگاه‌های ابوظبی و شارجه انجام می‌شود. این شهر فرودگاه‌های دیگری دارد و اگر سفر شما با چنین مواردی است، باید در فرم درخواست اخذ ویزا آن را قید کنید. اهمیت دانستن این موضوع برای مسئولیت این حوزه مهم است.

همچنین بد نیست بدانید اعتبار ویزای توریستی دبی به اندازه ۱۴ روز است و اگر بیشتر از این مقدار زمان ببرد، جریمه به صورت روزانه در نظر گرفته خواهد شد. البته انواع دیگری از ویزاهای دبی وجود دارد که در قسمت بعدی با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

انواع ویزای توریستی دبی

ویزاهای کشور امارات به چند دسته تقسیم می‌شود که متقاضیان بسته به نیاز و سلیقه خود به انتخابشان می‌پردازند. همان‌طور که گفته شد، اصل این ویزا به مدت ۱۴ روز یا همان دو هفته اعتبار دارد. متقاضیان در صورت عدم تمایل می‌توانند سایر ویزاها را طلب کنند که شامل یک ماه و سه ماهه می‌شود. البته هر یک از آن‌ها انواعی دارند. برای نمونه ویزای یک ماهه به صورت چند بار ورود نیز در دسترس قرار می‌گیرد؛ یعنی هر چند باری که مایل باشید، قادر به رفت و برگشت بین دبی و ایران خواهید بود. این موضوع برای ویزاهای سه ماهه نیز صدق می‌کند و بدیهی است تعرفه بالاتری نسبت به ویزاهای عادی دارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دبی

در این قسمت چند مدرک لازم برای دریافت ویزای کشور امارات را مشاهده می‌کنید:

تصویر صفحه اول پاسپورتعکستصویر شناسنامهتصویر کارت ملیبیمه نامه مسافرتی برای پوشش هزینه‌های درمان و موارد مشابهپاسخ منفی تست کرونا به وسیله روش PCR. لازم به ذکر است این تست باید یک تا نهایتا دو روز قبل از آغاز سفر انجام شده باشد.

برخی از محدودیت‌های ویزای دبی

اگر فردی در گذشته اقامت کشور امارات را داشته و بدون هماهنگی آن را ترک کرده باشد، باید قوانینی را اجرا کند. مثلا وی باید به بخش مهاجرت امارات رفته و از دلایل خود برای آن‌ها بگوید.اگر فردی در گذشته متقاضی این ویزا بوده و در مدت تعیین شده به این کشور سفر نکرده باشد، باید آژانس یا کارگزار را در جریان قرار دهد. مدارک ارائه شده قبلی وی باید به صورت کامل از پرونده‌اش پاک شود تا مدارک جدید در اختیار سفارت قرار گیرد. اگر این کار توسط وی انجام نشود، احتمال رد شدن پرونده وی بسیار بالا خواهد بود.اگر فرد درخواست کننده برای ویزای دبی در گذشته سوابقی مانند جرم، تقلب، کلاهبرداری یا هر گونه کار خلافی داشته باشد، درخواستش به طور قطعی رد خواهد شد.ویزای کار به عنوان یکی از ویزاهای مهم برای دبی به شمار می‌رود. اگر فردی موفق به اخذ ویزای کار شده ولی در زمان مقرر نتواند خود را به امارات برساند، باید سریعا به آژانس هواپیمایی یا کارگزار اطلاع دهد و در این شرایط نیز مدارک قبلی وی باید پاک شود.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، دریافت ویزای دبی هرگز کار دشواری نیست و با در نظر گرفتن برخی تمهیدات، شرایط و مدارک می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر بتوانید محدودیت‌های گفته شده برای اخذ این ویزا را دور بزنید، حتما سفر دلپذیر چند روزه تا چند ماهه‌ای را تجربه خواهید کرد. برای رفع این محدودیت‌ها و کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ویزای دبی، کافی است با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. تیم ما در هر زمانی پاسخگوی سوالات و نیازهای شما عزیزان خواهد بود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!