تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه شگفت‌انگیز! امشب در آشپزخانه چه خواهید پخت؟ (چهارشنبه 2 خرداد)

شام یکی از وعده‌های مهم روزانه است و انتخاب غذای مناسب برای این وعده می‌تواند از مواردی باشد که بسیاری از افراد برایشان اهمیت دارد. در این متن، پنج غذای خوشمزه و سالم برای شام معرفی شده است.
اولین غذا که معرفی شده، ساندویچ مرغ با سس مخصوص است که یکی از مناسب‌ترین ساندویچ‌ها برای شام است. روش تهیه این ساندویچ نیز به طور مرحله به مرحله شرح داده شده است.
سپس، ته چین تن ماهی معرفی شده است که یکی از آسان‌ترین روش‌های پخت ماهی است. روش تهیه این غذا نیز به طور دقیق توضیح داده شده است.
دمی یارما و فلافل لبنانی نیز دو غذای خوشمزه و محبوبی هستند که در این متن معرفی شده‌اند. روش تهیه هر یک از این دو غذا نیز به طور مرحله به مرحله توضیح داده شده است.
و در نهایت، سالاد کاب آمریکایی که یک سالاد معروف آمریکایی است و با مرغ گریل شده تهیه می‌شود، معرفی شده است. روش تهیه این سالاد نیز به طور دقیق شرح داده شده است.
با دنبال کردن این رسپی ها و آموزش های تهیه غذاهای مختلف، می‌توانید شام خود را به یک تجربه لذت بخش و خوشمزه تبدیل کنید و با عزیزانتان از غذا لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در دومین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ساندویچ مرغ با سس مخصوص

ساندویچ مرغ، یکی از انواع ساندویچ‌های سرد است که تنوع بسیار زیاد و ماندگاری بالایی دارد و شما با انواع مواد دلخواهتان می‌توانید آن را تهیه کنید. این ساندویچ یکی از مناسب‌ترین ساندویچ‌ها برای پیک‌نیک، سفر، جشن‌های کوچک، دورهمی‌های دوستانه در وعده شام است.

مراحل تهیه ساندویچ مرغ با سس مخصوص

مراحل تهیه ساندویچ مرغ با سس مخصوص به شرح زیر است:

ابتدا قابلمه مناسبی را آب کنید و روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه‌ جوش رسد. تکه‌های مرغ را بشویید و درون قابلمه آب جوش قرار دهید.۴-۶ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. با این کار مقدار زیادی بوی زهم و هورمون‌های مرغ گرفته می‌شود. پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ‌ها را درون صافی گذارید و با کمی آب بشویید.حال تکه‌های مرغ را درون تابه مناسبی گذارید. فلفل دلمه را بشویید و به چند تکه برش زنید. تکه‌های فلفل دلمه را روی مرغ گذارید. یکی از پیازها را به همین ترتیب بشویید و پوست بگیرید.در ادامه پیاز را نیز به دو نیمه برش زنید و‌ به تابه مرغ اضافه کنید. در همین مرحله آب جوش را به تابه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا محتوای تابه به نقطه جوش رسد.سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و ۲۰-۳۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ کاملاً بپزد و آب تابه تبخیر شود. پس از پخت، تکه‌های مرغ را از تابه خارج کنید. استخوان‌های مرغ را از گوشت آن جدا سازید و با کمک دست یا چنگال گوشت مرغ را ریش‌ریش کنید.اکنون دومین پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه‌ی مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها طلایی یا شیشه‌ای شوند.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و لذیذ روی لینک طرز تهیه ساندویچ مرغ با سس مخصوص کلیک کنید.

۲- ته چین تن ماهی

شاید زمانی که اسم ته‌ چین را می‌شنوید یاد ته‌ چین با مرغ بیفتید ولی شما می‌توانید با هر‌ چیزی که دوست دارید مثل تن ماهی، قارچ، بادمجان ته‌ چین را تهیه و نوش جان کنید. ته‌ چین تن‌ ماهی یکی از آسان‌ترین روش‌های پخت را بین ته‌ چین‌ها داراست، زیرا بسیار راحت در مدت زمان کوتاهی طبخ می‌شود. 

اکثرا تن‌ ماهی با پلوی‌ سفید و یا شوید پلو طبخ می‌شود. اما ما امشب غذایی با هم درست می‌کنیم که حتی اگر از طعم تن‌ ماهی یا حتی ماهی خوشتان نمی‌آید از خوردن آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

مراحل تهیه ته چین تن ماهی

مراحل تهیه ته چین تن ماهی به شرح زیر است:

برای تهیه ته‌ چین تن ماهی به روش مجلسی ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید، بشویید و ریز خرد کنید. سپس روغن را درون تابه ریخته و پیاز را مقداری تفت دهید. در ادامه سیرها را پس از پوست گرفتن و پوره کردن به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که بوی سیر را حس نکردید به هم زدن ادامه دهید.سپس سبزی‌ها را که پاک کرده و ساطوری خرد کرده‌اید را به آن اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن مواد را تا زمانی که آب سبزی کشیده شد و سبزی کمی رنگ عوض کرد ادامه دهید.حال تن ماهی را از کنسرو خارج کرده (فراموش نشود که از قبل تن ماهی را حدو ۲۰ دقیقه خوب جوشانده باشید) و به موادی که در مرحله ۱ درست کرده بودید اضافه کنید و پس از هم زدن مقدار کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.اکنون تخم مرغ‌ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. سپس ماست، زعفران، روغن مایع و کمی فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. توصیه میکنم این مایع را زیاد هم نزنید چون بوی زهم می‌گیرد.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین تن ماهی کلیک کنید.

۳- دمی یارما

دمی یارما یا به قول اردبیلی‌ها یارما دمی یکی از غذاهای سنتی و محلی اردبیل است که برخی این غذا را با نام بلغور پلو می‌شناسند. این غذا را می‌توانید با گوشت چرخ کرده و یا بدون گوشت کاملا گیاهی طبخ کنید.

مراحل تهیه دمی یارما با گوشت

مراحل تهیه دمی یارما با گوشت به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی بلغور گندم روید. بلغور را بشویید و با مقدار مساوی آب بخیسانید. بهتر است بلغور را ۱-۲ ساعت قبل از طبخ بخیسانید. خیساندن بلغور روند پخت آن را سریع‌تر می‌کند.اکنون به سراغ آماده‌ سازی مواد گوشتی روید. یکی از پیازها را بشویید و رنده کنید. پیاز رنده شده، نمک، زردچوبه و مقداری فلفل را به گوشت چرخ‌ کرده بیفزایید و همه مواد را به خوبی با هم ورز دهید.حال روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۳۰-۶۰ دقیقه مواد را در یخچال استراحت دهید. سپس به سراغ آماده‌ سازی پیاز دوم روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید.درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه بیفزایید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.در این مرحله به سراغ سیب زمینی روید. آن را بشویید و پوست بگیرید. سیب‌ زمینی را به صورت نگینی خرد کنید و به پیازهای در حال تفت بیفزایید. کمی سیب‌ زمینی را تفت دهید تا طلایی رنگ شود. در همین مرحله مقداری زردچوبه و فلفل به ترکیب درون تابه بیفزایید و اندکی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و پرخاصیت روی لینک طرز تهیه دمی یارما با گوشت اردبیلی کلیک کنید.

۴- فلافل لبنانی

فلافل، غذایی است که ابتدا از کشور‌های عربی به جهانیان معرفی شد و پس از گذشت سال‌ها در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد، به طوری که در منوی هر رستوران فست فودی این غذای خوشمزه مشاهده می‌شود.

فلافل که اصلیت آن به کشور لبنان بر‌می‌گردد غذایی است که ماده اصلی تشکیل‌دهنده‌ی آن نخود، روغن و ادویه‌های مخصوص است، ولی با گذر زمان رسپی‌های مختلفی از فلافل در سرتاسر جهان به وجود آمد.

مراحل تهیه فلافل لبنانی

مراحل تهیه فلافل لبنانی به شرح زیر است:

در ابتدای کار لازم است تا نخود و لپه باقالی زرد را پس از آن که به خوبی شستیم به مدت ۲۴ ساعت درون ظرفی پر از آب قرار دهیم تا خوب خیس بخورند. اگر از باقالی تازه استفاده می‌کنید غلاف آن را جدا کنید. ۵ دقیقه آن‌ها را بجوشانید و پوست بکنید. اگر باقالی‌ها فریز شده هستند فقط آن‌ها را بجوشانید.پس از آن که نخود و باقالی به خوبی خیس خوردند، حبوبات را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شود، سپس آن را درون چرخ گوشت می‌ریزیم.در این مرحله سبزی‌های معطر را به خوبی شسته و درون آبکش قرار می‌دهیم تا آب اضافی آن‌ها خارج شود سپس پوست سیر و پیاز را پس از شستن آن‌ها گرفته و به ۴ قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. در تهیه‌ی این غذا از گشنیز، جعفری و کمی نعنا به عنوان سبزی معطر استفاده می‌شود.حال حبوباتی که در مرحله‌ی اول چرخ کرده بودیم را به همراه گشنیز، جعفری، نعنا، سیر، پیاز، نمک، فلفل سیاه، تخم‌ گشنیز، زیره و زردچوبه داخل غذاساز ریخته و سپس مقداری آب سرد به آن اضافه می‌کنیم. مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا به خوبی با هم ترکیب و یکدست شوند و حالت خمیری به خود بگیرند.

برای ادامه رسپی این غذای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه فلافل لبنانی کلیک کنید.

۵- سالاد کاب آمریکایی

سالاد کاب (cobb salad) یک سالاد معروف آمریکایی با مرغ گریل شده است که طرز تهیه آسانی دارد و معمولا مواد مختلف در آن با هم مخلوط نمی‌شوند، بلکه به صورت لایه‌ای روی هم قرار می‌گیرند یا داخل ظرف سرو چیده می‌شوند. شما می‌توانید این سالاد خوشمزه را به عنوان پیش غذا و یا یک غذای رژیمی و سالم در وعده شام سرو کنید. 

مراحل تهیه سالاد کاب آمریکایی

مراحل تهیه سالاد کاب آمریکایی به شرح زیر است:

ابتدا برای مزه دار کردن مرغ، فیله مرغ را از وسط دو نیم کنید و قسمت مغز فیله را هم جدا کنید. سپس همه مواد (روغن مایع، سس سویا، نمک، پاپریکا، زنجبیل، جوز هندی، عسل و سیر له شده) را داخل ظرفی با هم ترکیب کنید.هر کدام از ادویه‌ها را که دوست نداشتید می‌توانید حذف کنید ولی ترکیب همه این مواد طعم بسیار خوبی به مرغ می‌دهد. بهتر است از روغن زیتون برای مزه دار کردن مرغ استفاده شود که اگر در دسترس نبود از روغن مایع معمولی هم می‌توانید استفاده کنید.بعد از مخلوط کردن مواد، پیاز را خلالی نازک خرد کنید و به مواد اضافه کنید (در صورت دلخواه و برای اینکه جدا کردن تکه‌های پیاز کمی مشکل است، می‌توانید به جای پیاز از نصف قاشق غذاخوری پودر پیاز هم استفاده کنید).سپس تکه‌های مرغ را داخل مواد قرار دهید و با دست فیله مرغ را ماساژ دهید تا کاملا به مواد آغشته شود. بعد روی ظرف سلفون بکشید و داخل یخچال قرار بدهید تا مزه دار شود. (حداقل ۴ ساعت زمان دهید تا مرغ در یخچال استراحت کند)بعد از استراحت، تکه‌های مرغ را از مواد خارج کنید و پیازها از آن جدا سازید. داخل تابه مخصوص گریل یا تابه دو طرفه (از تابه معمولی هم می‌توانید استفاده کنید) مقداری روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا داغ شود.

برای ادامه رسپی این شام پرطرفدار و مجلسی روی لینک طرز تهیه سالاد کاب آمریکایی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!