تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه ناهاری بپزم امروز؟ (چهارشنبه 2 خرداد)

در این نوشته امروز 5 غذای مختلف و خوشمزه برای ناهار معرفی شده است. این غذاها شامل قلیه مرغ، خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی، فتوچینی با مرغ، تاکو گوشت مکزیکی و نرگسی اسفناج هستند.

قلیه مرغ یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است که از فیله مرغ و ادویه‌های معطر تهیه می‌شود. خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی نیز یک گزینه سریع و خوشمزه برای وعده ناهار است که با استفاده از گوشت چرخ‌کرده و سیب زمینی تهیه می‌شود.

فتوچینی با مرغ یک غذای ایتالیایی محبوب است که از پاستا فتوچینی، مرغ پخته شده و سس خاص تهیه می‌شود. تاکو گوشت مکزیکی نیز یک غذای معروف و تند است که با استفاده از نان ترتیلا و انواع مواد گوشتی تهیه می‌شود.

نرگسی اسفناج، یک غذای ایرانی اصیل است که از اسفناج، تخم مرغ و ادویه‌های متنوع تهیه می‌شود و به شکل گل نرگس مانند تزئین می‌شود.

این 5 غذا با طعم‌ها و ادویه‌های متنوع، مناسب برای تهیه در منزل و سرو در وعده ناهار هستند. برای طرز تهیه هریک از این غذاها می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در دومین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- قلیه مرغ

قلیه مرغ یکی از خوشمزه‌ترین و سنتی‌ترین غذاهایی است که شباهت زیادی به قلیه ماهی دارد و اصالت آن به استان‌های جنوبی برمی‌گردد. قلیه مرغ با فیله مرغ تهیه می‌شود. عطر گشنیز و شنبلیله در این غذا در کنار فیله طعم‌دار شده مرغ، ترکیبی بسیار معطر و خوشمزه است.

مراحل تهیه قلیه مرغ

مراحل تهیه قلیه مرغ به روش جنوبی به شرح زیر است:

ابتدا فیله‌های مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. آن‌ها را درون ظرف مناسبی بریزید. مقداری نمک، فلفل سیاه و محلول زعفران به فیله‌ها زنید و به خوبی فیله‌ها را ماساژ دهید تا طعم‌دار شود.حال فیله‌های طعم‌دار شده را درون ظرف مناسبی گذارید و درب ظرف را ببندید. سپس فیله‌ها را به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.در این مرحله گشنیز و شنبلیله تازه را تمیز کنید. برگ‌های زرد و پلاسیده آن‌ها را جدا سازید. سبزی‌ها را با آب به خوبی بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال سبزی‌ها را با کمک چاقو، خردکن یا میکسر خرد کنید و کنار گذارید.سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه که قصد طبخ قلیه مرغ را دارید کمی روغن بریزید.  پیازهای نگینی خرد شده درون قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و شیشه‌ای شوند. اکنون سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن پوره کنید و به پیازهای درون قابلمه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود. در همین مرحله مقداری زردچوبه و فلفل سیاه یا قرمز به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای محلی و مخصوص روی لینک طرز تهیه قلیه مرغ کلیک کنید.

۲- خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

خورش گوشت چرخ‌ کرده، یکی از انواع خورشت‌های بسیار خوشمزه و محبوبی است که به روش‌های بسیار مختلفی طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه متنوعی طبخ می‌شود. از این رو انتخاب بسیار مناسبی برای روزهایی است که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این خورشت ۳۵-۲۵ دقیقه است و برای تهیه آن فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، پیاز و… نیاز دارید. 

مراحل تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

مراحل تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید.ته قابلمه‌ای که در آن قصد طبخ خورشت را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت کم گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در همین مرحله رب گوجه‌ فرنگی را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا رب رنگ باز کند.گوشت چرخ‌ کرده را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. آب جوش را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و همه مواد را به هم زنید. حرارت را زیاد کنید و منتظر بمانید تا محتوای خورشت شما به نقطه‌ جوش رسد.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی کلیک کنید.

۳- فتوچینی با مرغ

فتوچینی با مرغ، این غذای متفاوت و محبوب ایتالیایی با ترکیب پاستا فتوچینی، مرغ پخته شده و سس مخصوص طعمی بی‌نظیر و دلچسب دارد. فتوچینی با مرغ، انتخابی ایده‌آل برای یک وعده غذایی دلچسب است که شما می‌توانید آن را به سادگی در منزل تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه فتوچینی با مرغ

مراحل تهیه فتوچینی با مرغ به روش ایتالیایی به شرح زیر است:

برای تهیه فتوچینی با مرغ، اولین قدم تفت دادن سیر و پیاز است. برای این کار، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس، مقداری روغن درون یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.بعد از داغ شدن روغن، پیازها را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا نرم و سبک شوند. در ادامه، سیر را رنده کرده و به تابه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.در این مرحله، ابتدا جعفری و فلفل دلمه‌ای را به صورت ریز خرد کنید. سپس، آن‌ها را به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه به همراه سیر و پیاز تفت دهید. پس از ۵ دقیقه، مواد را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.اکنون نوبت به پخت پاستا می‌رسد. برای این کار، ابتدا یک قابلمه بزرگ را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس، پاستا را به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه کرده و منتظر بمانید تا پاستا بپزد.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه ایتالیایی روی لینک طرز تهیه فتوچینی با مرغ کلیک کنید.

۴- تاکو گوشت مکزیکی

تاکو از محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی است که به خاطر طعم تند و لذیذ، طرفداران زیادی در تمام دنیا دارد. برای تهیه تاکو از نان مخصوصی به نام ترتیلا استفاده می‌کنند که داخل این نان U شکل با مواد مختلفی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، میگو و حتی سبزیجات پر می‌شود.

این غذا دستور پخت مختلفی در سراسر جهان دارد. از این رو هر شخصی با هر سلیقه‌ای می‌تواند تاکوی محبوب خود را با نان ترتیلا، ادویه مخصوص، مواد گوشتی و سبزیجات تهیه و همراه با سس مخصوص مانند سس سالسای تند در وعده ناهار سرو کند.

مراحل تهیه تاکو گوشت مکزیکی

مراحل تهیه تاکو گوشت مکزیکی به شرح زیر است:

در مرحله اول سراغ آماده سازی نان ترتیلا روید. سپس آرد گندم، آرد ذرت، آب، روغن مایع و نمک را با هم مخلوط کرده و کمی ورز دهید تا خمیر شما آماده شود. از ١/۴ قاشق چای خوری بیکینگ پودر هم می‌توانید در این دستور استفاده کنید.خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر قسمت را به اندازه گردو گلوله کرده و با وردنه صاف کنید. دراین مرحله می‌توانید از کاتر یا قالب گرد استفاده کنید و خمیر را بوسیله کاتر گرد برش بدهید تا همه‌ی نان‌ها یک اندازه باشند.کف تابه‌ای را چند قطره روغن بریزید. خمیر صاف شده را یکی یکی در تابه سرخ کنید. زمانی که یک سمت نان حباب زد، باید برگردانید تا سمت دیگر نان کمی حرارت ببیند و بپزد.نان‌ها نباید خیلی در معرض هوا باشند. هر نان را بعد از پخت داخل کیسه یا پارچه بپوشانید تا خشک نشوند. همان طور که گفتیم نان تاکو به شکل u است و مکزیکی‌ها آن را ترد سرو می‌کنند. برای ترد کردن نان، سطح نان ترتیلا را با فرچه کمی روغن بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب مکزیکی روی لینک طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی کلیک کنید.

۵- نرگسی اسفناج

نرگسی یکی از غذاهای کم هزینه و پرطرفدار ایرانی است که اصالت آن به مناطق شمالی کشور باز می‌گردد. نام گذاری نرگسی برای این غذا به این خاطر است که غذا بعد از آماده شدن شبیه گل نرگس می‌‎شود. البته در بعضی از مناطق کشور، نرگسی را گل در چمن نیز می‌نامند.

آماده سازی و پخت نرگسی بسیار ساده است و زمان کمی را می‌گیرد. این غذا از تخم مرغ و اسفناج تشکیل می‌شود و بسیار شبیه املت اسفناج است. اما در نرگسی افزودنی‌های دیگری مانند پیاز داغ، سیر و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل تهیه نرگسی اسفناج

مراحل تهیه نرگسی اسفناج به شرح زیر است:

در مرحله اول باید اسفناج‌ها را تمیز کنید و بشویید. سپس اسفناج‌ها را بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با یک چاقوی مناسب خرد کنید. دقت کنید که اندازه قطعات تقریبا یکسان باشند.حال یک قابلمه را برای پختن اسفناج انتخاب کنید. اسفناج‌های خرد شده را به داخل قابلمه بریزید و آن را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا اسفناج‌ها به آرامی پخته شوند. دقت کنید که نیازی به افزودن آب به داخل قابلمه برای پختن اسفناج نیست.هنگامی که اسفناج‌ها در حال پختن هستند، پیاز‌ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن‌ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد کنید.اکنون یک تابه که مقداری روغن مایع در آن ریخته‌اید را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن پیاز‌ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بافت پیازها نرم و سبک شوند.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه نرگسی اسفناج کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!