تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آشورته راویولی نخود فرنگی؛ لذتی بی‌مانند

راویولی نخود فرنگی یک غذای ایتالیایی بسیار محبوب است که با استفاده از بالشتک‌هایی از جنس پاستا تهیه می‌شود. این غذا طعمی خاص و مطبوع دارد و ظاهری بسیار زیبا. برای پختن این غذا ابتدا باید پیازچه و سیر را تفت داده، سپس مواد راویولی نخود فرنگی را آماده کرده و سرخ کردن راویولی‌ها را آغاز کنید.

برای تهیه این غذا موادی مانند روغن زیتون، پیاز، نخود فرنگی، سیر، سرکه، تخم مرغ و ادویه‌های مختلف نیاز است. خمیر راویولی نیز با موادی مانند آرد، زرده تخم مرغ، نمک و روغن زیتون تهیه می‌شود. مراحل تهیه این غذا شامل تفت دادن مواد، آماده سازی خمیر، قرار دادن پوره نخود بین دو لایه خمیر و سرخ کردن آنها در کره یا روغن می‌باشد.

استفاده از ادویه‌های مختلف مانند آویشن و پودر سیر می‌تواند به مزه‌ی بهتر این غذا کمک کند. همچنین می‌توانید از سس نعنا برای تزیین این غذا استفاده کنید. این غذا را می‌توانید با نعنا تازه تزیین کرده و سرو کنید تا به آن ظاهر خاص و خوشمزه‌ای بدهید.

راویولی نخود فرنگی یک نوع غذای مخصوص است که برای تهیه آن از بالشتک‌هایی از جنس پاستا استفاده می‌شود. این غذای ایتالیایی طعمی جذاب و ظاهری هوس برانگیز دارد. در این مقاله از بخش آشپزی در تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه راویولی نخود فرنگی به طور کامل آشنا شوید.

طرز تهیه راویولی نخود فرنگی

آماده کردن مواد اولیه این غذا حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن باید حدود ۳۰ دقیقه زمان صرف کنید. مواد اولیه به کار رفته در این غذا برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه راویولی نخود فرنگی

روغن زیتون۳ قاشق غذاخوریپیازچه۳ عددسیر۱ حبهنخود فرنگی۲ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارسرکه سفید۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار + ۲ قاشق غذاخوریتخم مرغ بزرگ۱ عددنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمکره۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌داربرگ نعناع تازه۴ عدد

مواد لازم برای تهیه خمیر راویولی نخود فرنگی

آرد گندم۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارزرده تخم مرغ۱ عددتخم مرغ۱ عددنمک۱ قاشق غذاخوریآببه مقدار کمروغن زیتون۱ قاشق چای‌خوری

مراحل طرز تهیه راویولی نخود فرنگی

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن راویولی نخود فرنگی آشنا شوید.

مرحله اول: پیازچه و سیر را تفت دهید

برای شروع باید پیازچه را بشویید و بعد خرد کنید. مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد سیر را رنده یا له کنید و همراه با پیازچه خرد شده در روغن زیتون تفت دهید.

مرحله دوم: مواد راویولی نخود فرنگی را آماده کنید

نخود فرنگی را به ماهیتابه اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل به مواد بزنید. در ادامه باید سرکه را همراه با یک پیمانه آب در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید نخود فرنگی‌ها بپزند و نرم شوند و آب تبخیر شود. بعد از ۱۰ دقیقه که نخودها پختند، می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: مواد راویولی را میکس کنید

صبر کنید تا موادی که برای راویولی نخود فرنگی آماده کرده‌اید خنک شوند، سپس آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد بادمجان ایتالیایی

مرحله چهارم: خمیر راویولی را آماده کنید

برای تهیه خمیر ابتدا باید آرد و نمک را ترکیب کنید و بعد زرده تخم مرغ و تخم مرغ را همراه با روغن به آن اضافه کنید. حالا با نوک انگشت مواد را ترکیب کنید. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب به مواد اضافه کنید و دوباره خمیر را ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. خمیر شما آماده است و باید روی سطح کار پهن کنید.

مرحله پنجم: پوره نخود را در خمیر قرار دهید

در این مرحله باید با استفاده از یک چاقوی تیز یا کاتر شیرینی پزی، خمیر راویولی را به صورت مربع‌های کوچک ۲ تا ۳ سانتی‌متری و یک اندازه برش دهید. سپس مقداری از پوره نخود را روی خمیر قرار دهید.

مرحله ششم: یک خمیر دیگر روی خمیر راویولی قرار دهید

تخم مرغ را بشکنید و در یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید. در ادامه با یک برس، کناره های خمیر را به تخم مرغ آغشته کنید. حالا یک خمیر دیگر روی هر تکه از راویولی‌ها بگذارید و دور تا دور خمیر را با دست فشار دهید تا پوره نخود از خمیر بیرون نریزد و دو طرف خمیر راویولی نخود فرنگی کاملا به هم بچسبند و به شکل بالشتک شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه راویولی سوسیس و اسفناج ایتالیایی

مرحله هفتم: راویولی ها را در روغن سرخ کنید

کره را در یک ماهیتابه بریزید و خوب گرم کنید. سپس راویولی ها را در کره سرخ کنید تا سطح آن‌ها طلایی و خوشرنگ شود. در این روش مقدار کره باید به اندازه‌ای باشد که راویولی ها کاملا در آن غوطه ور شوند. 

در انتها می‌توانید غذا را در یک ظرف مناسب قرار دهید و با نعنا تازه تزیین و سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه راویولی نخود فرنگی

برای تهیه این غذا می‌توانید به جای نخود فرنگی تازه از کنسرو نخود فرنگی پخته شده نیز استفاده کنید.اگر در زمان سرخ کردن راویولی ها، کره جذب مواد شد، می‌توانید دوباره مقداری کره در ماهیتابه بریزید و بعد راویولی نخود فرنگی را سرخ کنید.سرخ کردن راویولی در کره موجب خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید برای سرخ کردن راویولی‌ها به جای کره از روغن نیز استفاده کنید.برای تهیه راویولی می‌توانید به جای سرخ کردن مواد در کره، آن‌ها را در آب بپزید و بعد در کمی روغن تفت دهید. برای این کار باید یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب بجوشد. سپس راویولی ها را در آب جوش بریزید و برای ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید تا نرم شوند. در ادامه می‌توانید راویولی‌ها را برای ۳ دقیقه در کره تفت دهید تا نرم و خوشمزه شوند. در این روش باید از کره کمتری برای سرخ کردن راویولی نخود فرنگی استفاده کنید.برای تهیه راویولی نخود فرنگی با سس مخصوص می‌توانید از سس نعنا استفاده کنید. برای تهیه این سس باید مقداری برگ نعنا را به صورت ریز خرد کنید و همراه با مقداری روغن زیتون، سرکه و شکر در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و خوب هم بزنید. حالا می‌توانید بعد از آماده شدن راویولی نخود فرنگی این سس را روی آن بریزید تا مزه دار شود.اگر برای تهیه این غذا به پیازچه دسترسی ندارید، می‌توانید از مقداری پیاز استفاده کنید.برای مزه دار کردن این غذا می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از ادویه‌هایی مثل آویشن، پودر سیر و همچنین مقداری برگ جعفری یا نعنای تازه استفاده کنید.

راویولی (Ravioli) یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که در واقع یک نوع پاستای بالشتی است و داخل آن با مواد مختلف پر می‌شود. در این مقاله به بهترین روش درست کردن راویولی نخود فرنگی و همه فوت و فن‌های تهیه این غذای جذاب اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این غذا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!