تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوش شانسم که امروز باید ناهار چی بپزم؟ (یکشنبه 6 خرداد)

در زندگی روزمره، انتخاب یک غذای خوشمزه و متفاوت برای ناهار ممکن است چالش بزرگی باشد. اما با معرفی پنج غذای مختلف و خوشمزه در این مطلب، انتخاب گزینه‌ای مناسب برای ناهار امروز به شما آسان‌تر خواهد بود.

اولین غذای معرفی شده در این لیست، خورشت قیمه آلو است. این خورشت نوستالژیک و محبوب با مواد تازه و خوشمزه به سرعت آماده می‌شود و با برنج سرو می‌شود. مراحل تهیه این خورشت شامل تهیه قیمه، پیاز، گوشت، رب گوجه فرنگی و لپه است.

غذای دوم ارائه شده، عدس پلو با گوشت و کشمش است. این غذای مقوی و سالم به دلیل وجود عدس ارزش غذایی بالایی دارد و همراه با خرما یا کشمش سرو می‌شود. مراحل تهیه عدس پلو شامل آماده‌سازی عدس، برنج، کشمش و گوشت گاوی یا گوسفندی است.

سومین غذا معرفی‌شده، کباب تابه‌ای است. این غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده و مواد اولیه دیگر تهیه می‌شود و در ماهیتابه روی آتش درست می‌شود. سروی آن با سبزیجات و گوجه‌های کبابی به همراه سیب‌ زمینی تنوری است.

غذای چهارم لیست، پاستا با سوسیس است. این غذای ایتالیایی با طعم خوب و طبخ سریع محبوبیت دارد و مواد اصلی آن شامل پیاز، سوسیس، فلفل دلمه و رب گوجه فرنگی است.

غذای پنجم و آخر این مجموعه، کشک بادمجان است. این غذای خوشمزه با بادمجان، گردو و کشک تهیه می‌شود و با نعنا داغ تزئین می‌شود. مراحل تهیه این غذا شامل سرخ کردن بادمجان و تهیه سس مخصوص آن است.

این پنج غذای مختلف و خوشمزه را می‌توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود برای ناهار امروزتان انتخاب کنید و از لذت آشپزی و خوردن این غذاها لذت ببرید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در ششمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورشت قیمه آلو

خورشت قیمه‌ آلو یکی از غذاهای خوشمزه و نوستالژی است که در هر خانه‌‌ای به روش مختلفی پخت و همراه با برنج سرو می‌شود. این خورشت از خانواده‌ی انواع خورشت‌های قیمه است که با مواد تشکیل دهنده‌ی تقریبا یکسان نظیر لپه، گوشت گوسفندی، پیاز، رب گوجه فرنگی، برنج و… طی مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود.

مراحل تهیه خورشت قیمه آلو

مراحل تهیه خورشت قیمه آلو به شرح زیر است:

در اولین مرحله پیاز را به صورتی نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و‌ روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید و به آن زمان دهید تا کمی طلایی رنگ شود.پیازها را زیاد سرخ نکنید، همین که کمی طلایی رنگ شوند و‌ آب اضافی آن‌ها گرفته شود کافیست. پس از طلایی شدن پیازها، زردچوبه و فلفل‌ سیاه را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.اکنون گوشت‌های مکعبی خرد شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی زمان دهید تا رنگ خامی گوشت گرفته شود و گوشت‌ها حالت نیم‌پز به خود بگیرند.حال نوبت اضافه کردن گوجه‌ فرنگی یا رب گوجه‌ فرنگی درون دستور است. در این مرحله به دو صورت می‌توانید عمل کنید. در حالت اول گوجه فرنگی را با کمک رنده یا میکسر به صورت پوره درآورید و به ترکیب گوشتی درون قابله اضافه کنید کمی زمان دهید تا پوره گوجه‌ فرنگی تفت بخورد و رنگ باز کند.در حالت دوم، اگر زمان کافی در دسترس ندارید یک تا دو قاشق رب گوجه فرنگی را به ترکیب گوشتی درون قابلمه اضافه و کمی تفت دهید تا عطر رب آزاد شود.سپس لپه‌های شسته شده را به گوشت اضافه کنید و چند دقیقه‌ای ترکیبات درون قاببمه را به‌ هم زنید تا بوی خامی لپه گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه خورشت قیمه آلو کلیک کنید.

۲- عدس پلو با گوشت و کشمش

عدس پلو یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که علاوه بر داشتن طعم خوب، به دلیل وجود عدس ارزش غذایی بالایی نیز دارد و همین امر آن را به یک غذای بسیار مقوی و سالم تبدیل کرده است.

اما از آن‌ جایی که برنج و عدس طبع سردی دارند، معمولا در کنار این غذا از خرما یا کشمش پلویی که هر دو طبع گرمی دارند، استفاده می‌شود تا طبع عدس پلو برای بدن مناسب باشد.

مراحل تهیه عدس پلو

مراحل تهیه عدس پلو مجلسی با گوشت و کشمش به شرح زیر است:

عدس را از شب قبل خیس می‌کنیم و برنج را نیز از یکی دو ساعت قبل از پخت (بعد از شستن) با مقداری نمک خیس می‌کنیم.کشمش‌ها را نیز هنگام شروع کار خیس می‌کنیم.عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آن را داخل قابلمه ریخته و روی آن آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد. همراه با یک قاشق چای خوری نمک، اجازه می‌دهیم تا عدس‌ها بپزند.بعد از حدود نیم ساعت میزان پخت آن را چک کنید؛‌‌ دقت کنید که اصلا عدس نباید تا حدی بپزد که له شود. بعد از ینکه عدس پخت، آن را آبکش می‌کنیم.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه عدس پلو مجلسی با گوشت و کشمش کلیک کنید.

۳- کباب تابه‌ای (کباب دیگی)

شاید کمتر کسی پیدا شود که کباب تابه‌ای (همان کباب دیگی یا ماهیتابه‌ای) غذای مورد علاقه‌اش نباشد. کباب تابه‌ای همانطور که از اسمش پیداست، کباب خوشمزه‌ای است که در ماهیتابه و بر روی گاز درست می‌شود.

این غذا با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گاوی تهیه می‌شود که شما می‌توانید آن را همراه با گوجه‌های کبابی، سیب زمینی تنوری، فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات نوش جان کنید.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای

مراحل تهیه کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

گوشت را شسته و چرخ کنید یا از گوشت چرخ کرده آماده استفاده کنید.پیاز را ریز رنده کنید و به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید.نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مجددا ورز دهید. بعد از ورز دادن که گوشت کمی حالت چسبندگی پیدا کرد کمی دارچین به گوشت اضافه کنید. ( اضافه کردن دارچین اختیاری است ولی طعم خیلی خوبی به کباب می‌دهد).بعد از اینکه به کباب‌ها شکل و فرم دادید شعله گاز را روشن کنید و ماهیتابه را روی آن قرار دهید. سعی کنید حرارت را خیلی کم کنید و درب ظرف را بگذارید. با این کار کباب شما به آهستگی آب می‌اندازد و کم کم آب آن به خورد کباب‌ها می‌رود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه کباب دیگی (کباب تابه‌ای) کلیک کنید.

۴- پاستا با سوسیس

پاستا، یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که اصالت آن به ایتالیا بر می‌گردد و تنوع بسیار زیادی در طعم و روش‌های تهیه آن وجود دارد. اگر در یک روز کاری شلوغ فرصت کافی برای پخت غذا را ندارید، پاستا با سوسیس یک انتخاب عالی برای شما است. این پاستا یکی از ساده‌ترین و البته خوشمزه‌ترین پاستاهایی است که می‌توانید در زمان کوتاهی آن را تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه پاستا با سوسیس

مراحل تهیه پاستا با سوسیس به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید، منتظر بمانید تا روغن کمی گرم شود. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.سپس سیر را بشویید و با کمک سیر له کن آن را پوره کنید. پوره سیر را به محتوای درون تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.حال سوسیس‌های دودی را بشویید و پوست بگیرید. انتخاب طعم سوسیس در تهیه این غذا کاملا سلیقه‌ای است؛ اما سوسیس دودی طعمی بی‌نظیر و جذاب به پاستای شما می‌دهد.در ادامه سوسیس‌ها را نگینی یا حلقه‌ حلقه خرد کنید و به محتوای درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا سوسیس‌ها سرخ و برشته شوند.اکنون فلفل دلمه را بشویید و درون آن را خالی کنید. فلفل را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به محتوای تابه اضافه کنید، کمی به هم زنید تا مواد با هم ترکیب شوند.سپس گوجه‌ فرنگی‌ها را بشویید و با کمک رنده یا میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را به محتوای درون تابه اضافه کنید. ۳-۴ دقیقه‌ای تفت دهید تا آب اضافی گوجه فرنگی گرفته شود و گوجه رنگ باز کند.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه پاستا با سوسیس کلیک کنید.

۵- کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای نونی و حاضری است که در تهیه آن در شهرهای مختلف، تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثلا کشک بادمجان دامغانی، اصفهانی، تبریزی و رشتی تفاوت‌هایی دارند ولی اصولی کلی آن‌ها مشترک است.

گردو و کشک در خوشمزه شدن کشک بادمجان تاثیر به سزایی دارند. شما می‌توانید این غذا را پس از پخت با مقداری نعنا داغ تزئین و نوش جان کنید.

مراحل تهیه کشک بادمجان

مراحل تهیه کشک بادمجان به شرح زیر است:

بادمجان‌ها را پوست می‌کنیم، قاچ زده و آن‌ها را سرخ می‌کنیم. در حد طلایی شدن کافیه! جوری که بوی عطر بادمجان‌ها در بیاد.بعد از سرخ شدن، بهتره آن‌ها را روی پدهای مخصوص جذب روغن بگذاریم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود تا خطری متوجه سلامت ما نشود. این نکته را حتما رعایت کنید.سپس در قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را در آن داریم مقداری روغن می‌ریزیم و نعناع خشک را اضافه می‌کنیم. در حد چند ثانیه هم می‌زنیم تا بوی عطر نعناع بلند شود (دقت کنید این مرحله زیاد طول نکشد؛ چون نعناع بوی سوختگی می‌گیرد و طعم غذا هم خراب می‌شود)حال زردچوبه را اضافه می‌کنیم و چند ثانیه دیگر تفت می‌دهیم تا رنگ باز کند (یعنی تا زمانی که زردچوبه رنگ خودش را به مواد بدهد)سپس بادمجن‌ها را به ترتیب در قابلمه‌ می‌چینیم و‌ روی آن‌ها آب‌ جوش می‌ریزیم تا جایی که یک سانتی‌متر آب روی سطح بادمجان‌ها را بگیرد. سپس ‌حرارتش روا کم می‌کنیم و‌ زمان می‌دهیم تا آرام بپزد و آب بادمجان‌ها کاملا تبخیر شود. 

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کشک بادمجان کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!