تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آرین پارس موتور: افتتاحیه‌ای درخشان برای فصل جدید و زیرمجموعه تازه‌نفسمان، لاماری

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شرکت آرین پارس موتور یکی از خودروسازان بخش خصوصی است که در سال‌های اخیر با زیربرند لاماری و محصول لاماری ایما وارد بازار محصولات سواری شد. اما نقاط ضعف و قوت این خودروساز چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هلدینگ آرین سرمایه یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار در حوزه صنعت خودروست که مالک شرکت‌های متعدد از جمله آرین پارس موتور، آرین دیزل، آرین ماشین، لاماری و … است. اگر علاقه‌مند به حوزه خودروهای سنگین و دیزلی باشید شاید نام آرین پارس موتور به گوش شما رسیده باشد. آرین پارس موتور در حال حاضر با همکاری خودروسازان چینی به تولید و عرضه کامیون‌های گروه JAC و SHACKMOTO در ایران مشغول است.

از مونتاژ میتسوبیشی تا دانگ‌فنگ

اوایل دهه 90 شمسی و در دوره قبلی آزادی واردات خودرو به کشور، هلدینگ آرین سرمایه با تأسیس چند شرکت زیرمجموعه اقدام به واردات محصولات میتسوبیشی و DS کرد. نگاه آرین سرمایه به برند میتسوبیشی، تولید و مونتاژ محصولات این شرکت ژاپنی در آینده نزدیک بود، اما DS از همان ابتدا با هدف واردات به سبد محصولات این شرکت افزوده شده بود.

بر همین اساس آرین سرمایه در سال 1396 با خرید یک کارخانه در نزدیکی شهر خمین، اقدامات اولیه برای مونتاژ محصولات سواری میتسوبیشی و محصولات تجاری JAC را انجام داد؛ اما تنها چند ماه پس از آن و با سنگین‌تر شدن سایه تحریم‌های بین‌المللی روی صنعت خودروسازی ایران، پروژه مونتاژ میتسوبیشی و واردات DS فرانسوی با شکست روبه رو شد.

در نتیجه شرکت آرین پارس موتور در ابتدا به سمت مونتاژ خودروهای سنگین JAC روی آورد و با گذشت چند سال، اولین محصول سواری آرین پارس موتور با برند لاماری و نام ایما از سال 1401 وارد بازار ایران شد. این خودرو همان دانگ‌فنگ T5 evo بوده و طی هفته‌های اخیر نسخه هیبریدی آن نیز به صورت وارداتی در بازار کشور عرضه شد. شرکت آرین پارس موتور قصد دارد در ماه‌های آتی نیز نسخه فیس‌لیفت بنزینی خود را با نام لاماری ایما X وارد بازار کند.

 نقاط ضعف لاماری

گرچه شرکت آرین پارس موتور و لاماری، جزو مونتاژکاران نوپا در کشور محسوب می‌شوند، اما با این حال باز هم برخی مشکلات موجود در شرکت، اعتراض خریداران را نسبت به محصولات لاماری افزایش می‌دهد. هم‌اکنون تنها دو محصول لاماری ایما و ایمای هیبرید در سبد محصولات شرکت قرار دارند که هر دو در کلاس بدنه‌ای کراس‌اوور طبقه‌بندی می‌شوند و فاقد محصولات سدان و شاسی‌بلند است.

مشکل دیگر خریداران لاماری را می‌توان نمایندگی‌های محدود و خدمات پس از فروش نامطلوب، خصوصاً برای متقاضیان شهرهای کوچک دانست. طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت لاماری، در حال حاضر 12 استان کشور فاقد نمایندگی لاماری هستند و نمایندگی‌های موجود در دیگر استان‌ها نیز غالباً در مراکز استان‌ها قرار دارند. البته شرکت آرین پارس موتور و لاماری اعلام کرده که استانداردهای بالا و سخت‌گیری بسیار این شرکت، دلیل سرعت پایین افتتاح نمایندگی‌های لاماری در سطح کشور است.

کمبود قطعات و لوازم یدکی محصولات لاماری در بازار یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خریداران پس از چند سال استفاده است. طبق گزارش اخیری که از تجارت‌نیوز با عنوان «لوازم یدکی خودروهای چینی در بازار نایاب شده‌اند؟» منتشر شد، می‌توان فهمید که اغلب فروشندگان لوازم یدکی خودروهای چینی از پیدا نشدن قطعات لاماری ایما گله می‌کنند و حتی در صورتی که این قطعات در بازار پیدا شوند، قیمت‌های فضایی و عجیب‌وغریبی دارند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!