تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

“رازهای شگفت‌انگیز گشت و گذار در مشهد بهاری” • ماهنامه جادویی زندگی

مشهد، پایتخت پیوند انسانیت و اسلام، یکی از شهرهای پربار و دیدنی ایران است که در فصل بهار خود رونق و جذابیت خاصی پیدا می‌کند. این شهر به دلیل حضور حرم مطهر امام رضا (ع)، مقصد معتبر مسلمانان و زائران از سراسر جهان است. علاوه بر حرم مطهر، مشهد دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی است که در فصل بهار به ویژه زیبایی خود را نشان می‌دهد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری مشهد در بهار می‌توان به باغ‌های پرگل و پرنور گلستان، کوه توران با چشم‌اندازهای زیبا، باغ ملک‌آباد و قلعه نادری اشاره کرد. همچنین، بازار بزرگ مشهد با فروشگاه‌ها و غرفه‌های متنوع، پذیرای بازدیدکنندگان است.

به‌طور کلی، مشهد در فصل بهار با هوای شفاف و زیبا، زمینه‌ای مناسب برای گردشگری، معنویت و استراحت فراهم می‌کند و می‌تواند مکانی بسیار دل‌نشین برای تفریح و استفاده از لحظات شاد و آرامش برای گردشگران و زائران باشد.

به گفته بسیاری از مسافران سفر به شهر زیارتی و گردشگری شهر مشهد در ایام نوروز و بهار بسیار لذتبخش است. برای سفر به این شهر از تهران وسایل مختلفی از جمله هواپیما، اتوبوس و قطار استفاده می‌شود. برای افرادی که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن از تهران به مشهد بیایند؛ خرید بلیط هواپیما تهران عالی‌ترین گزینه است.

البته در صورت عدم تمایل به پرواز و خرید بلیط هواپیما تهران با خرید بلیط قطار تهران مشهد سریع السیر نیز در کمترین زمان ممکن به این شهر می‌رسید. اگر به دنبال وسیله نقلیه با قیمت مناسب برای سفر به مشهد هستید، خرید بلیط اتوبوس مشهد به تهران و استفاده از قطار نیز، یک راهکار عالی برای شما عزیزان محسوب می‌شود. در ادامه این محتوا از مستربلیط به معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی شهر مشهد می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد اواخر فصل زمستان و عید نوروز و فصل بهار به‌شمار می‌رود. در این زمان‌ها آب و هوای مشهد بسیار معتدل بوده و بارش‌های بهاری جذابیت و لذت سفر را چند برابر می‌کنند. درواقع، جاهای طبیعی در مشهد مانند طرقبه و شاندیز در این زمان بسیار سرسبز بوده و به همین دلیل، عالی‌ترین انتخاب برای گشت و گذار و بازدید از مکان‌های طبیعی با چشم‌نواز شکوفه‌های بهاری محسوب می‌شود. البته در این فصل‌ها، تردد مسافران نیز در مشهد افزایش یافته و به همین نسبت نیز قیمت هتل، بلیط و هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابند. بلیط هواپیما تهران و سایر شهرها در این زمان نسبت به زمان‌های دیگر قیمت بالایی داشته، ولی شما عزیزان می‌توانید از بسیاری از سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی معتبر بلیط با قیمت مناسب خریداری کنید.

جاذبه های گردشگری مشهد

شهر مشهد نه‌تنها به جاذبه‌های مذهبی، بلکه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود نیز شهرت دارد و به همین دلیل، هرساله افراد زیادی از شهرها و کشورهای مختلف مانند تهران، قم، عراق و… به آن سفر می‌کنند. اگر شما قصد سفر از تهران به مشهد را در کمترین زمان ممکن و بدون استفاده از هواپیما دارید، می‌توانید بلیط قطار تهران مشهد سریع السیر را تهیه کنید. جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد به قدری زیاد هستند که مسافران حتی در اولین سفر خود، ممکن است موفق به بازدید از کلیه این مکان‌ها نشوند. در ادامه با این مکان‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

جاذبه های طبیعی، تاریخی و جاذبه های مذهبی مشهد

با وجود جاذبه‌های متنوع گردشگری در شهر مشهد، بسیاری از مسافران از این جاذبه‌ها خبر نداشته و بدون بازدید از این مکان‌ها به شهر خود باز می‌گردند. بازدید از این مکان‌ها بسیار لذت‌بخش بوده و خاطرات زیبایی را ذهن مسافران به یادگار می‌گذارند. مهمترین این مکان‌ها عبارت‌انداز:

جاذبه‌های مذهبی مشهد

مهمترین جاذبه‌های مذهبی‌ شهر مشهد شامل مکان‌های زیر هستند:

حرم امام رضا (ع): حرم امام رضا (ع) مهمترین مکان مذهبی در مشهد محسوب شده که هرساله پذیرای هزاران مسافر از شهرها و کشورها مختلف است. در حرم صحن‌های زیادی وجود داشته و آینه‌کارهای آن در نگاه اول چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. مقبره شیخ بهایی و شیخ نخودکی اصفهانی نیز در حرم امام هشتم شیعیان قرار دارند. حرم امام رضا (ع) در خیابان امام رضا و میدان آب واقع شده است.مسجد گوهرشاد: این مسجد زیبا و تاریخی در دوران تیموریان ساخته شده و از حرم در حد چند دقیقه فاصله دارد. گنبد این مسجد ۴۱ متر ارتفاع و هرکدام از مناره‌های مسجد ۴۳ متر ارتفاع دارند. ایوان مقصوره از مهم‌ترین آثار هنرمندان دوران تیموری بوده که زیبایی کاشی‌کاری‌های آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این مکان در استان خراسان رضوی، شهر مشهد، جنوب حرم مطهر رضوی واقع شده است.گنبد سبز: این گنبد زیبا که رنگ آبی مایل به سبز دارد؛ متعلق به یک عارف معروف به نام شیخ محمد مومن عارف استرآبادی است. ساختمان اصلی آن به‌شکل یک گنبد هشت ضلعی بوده و قدمت آن به دوره صفویه باز می‌گردد. این مکان مذهبی در آدرس مشهد، خیابان آخوند خراسانی قرار دارد.کلیسای مسروپ مقدس: بسیاری از مردم شهر مشهد، این کلیسا را با نام کلیسای مریم مقدس می‌شناسند و ساخت آن به سال ۱۹۴۱ توسط ارامنه باز می‌گردد. این کلیسا در آدرس مشهد، میدان ده دی واقع شده است.مقبره خواجه‌ربیع: ساخت این مقبره به دستور شاه عباس صفوی برای فردی از اصحاب پیامبر اکرم (ص) در اوایل سده یازدهم قمری صورت گرفته است. بازدیدکنندگان در قسمت داخلی آرامگاه می‌توانند کتیبه‌های عهد صفوی و کاشی‌کاری‌های بسیار زیبایی را مشاهده کنند. این بنای مذهبی در شهر مشهد، انتهای خیابان خواجه‌ربیع قرار دارد.

جاذبه‌های طبیعی مشهد

برای زیارت و دیدن جاذبه‌های مشهد می‌توانید با صرف هزینه کم و خرید بلیط اتوبوس مشهد به تهران سفرکنید. حتی در داخل شهر نیز می‌توانید برای دیدن جاذبه‌های مختلف آن از مترو یا اتوبوس شهری استفاده کنید. مهمترین جاذبه‌های طبیعی شهر مشهد عبارت‌انداز:

پارک کوه‌سنگی: این پارک زیبا در سال ۱۳۱۰ ساخته شده و دومین پارک بزرگ شهر مشهد شناخته می‌شود. آب و هوای کوه‌سنگی مخصوصاً در فصل بهار بسیار عالی بوده و مسافران می‌توانند از فضای سرسبز آن لذت ببرند. در این مکان چایخانه و غذاهای سنتی نیز وجود دارد. این پارک در آدرس شهر مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده است.چالیدره: این مکان یک دریاچه مصنوعی زیبا است که می‌توان در آن قایق‌سواری کرد. تله سیژ نیز در این مکان به افراد فرصت عبور از دریاچه و تماشای آن را می‌دهد. همچنین، انواع کافی‌شاپ و رستوران در این مکان وجود دارند. برای رفتن به این دریاچه باید به آدرس مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، چالیدره بروید.طرقبه: از زیباترین ییلاقات اطراف مشهد، طرقبه است که در آن رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی برای پذیرایی وجود دارد. مسافران گرامی علاوه‌بر بازدید از ییلاقات طرقبه می‌توانند به خرید انواع صنایع دستی و محصولات محلی و با کیفیت نیز بپردازند.شاندیز: کمترین کسی را در ایران می‌توان یافت که اسم شیشلیک شاندیز را نشنیده باشد!! این منطقه مانند طرقبه بسیار سرسبز و زیبا بوده و آب و هوای فوق‌العاده عالی دارد.

جاذبه‌های تاریخی شهر مشهد

مهمترین جاذبه‌های تاریخی شهر مشهد عبارت‌انداز:

آرامگاه فردوسی: این بنای تاریخی، آرامگاه فردوسی حماسه‌سرا و شاعر بزرگ ایرانی است که در ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد در شهر طوس قرار دارد. باغ اطراف بنا، بسیار با صفا بوده و دارای هوای دلپذیری است.

آرامگاه نادرشاه: این مکان آرامگاه نادرشاه بوده و در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا مشهد واقع شده است. از مهمترین قسمت‌های این بنای تاریخی می‌توان به آرامگاه نادرشاه، موزه نادری و باغ نادری اشاره کرد.

مدرسه عباسقلی خان: این مدرسه تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی استان خراسان است و قدمت ساخت آن به دوره صفویه باز می‌گردد. برای بازدید از این مکان باید به ضلع جنوبی حرم مطهر در خیابان نواب صفوی بروید.

از دیگر مکان‌های تاریخی مشهد می‌توان به خانه داروغه، قبرستان ارامنه، حمام موزه شاه (قلی بیگ)، هتل تاریخی پارس و بسیاری از مکان‌های دیگر اشاره کرد.

سفری آسان با مستربلیط

فرقی نمی‌کند که بخواهید با قطار، اتوبوس و یا هواپیما از شهر تهران به مشهد سفر کنید؛ در هرحال باید از یک مکان معتبر بلیط بخرید. در فصل بهار به‌دلیل افزایش مسافران مشهد و شلوغی آن، قیمت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به‌شدت افزایش یافته و حتی گاهی اوقات با وجود افزایش قیمت، بلیط یافت نمی‌شود!! شما عزیزان می‌توانید بلیط وسایل نقلیه مختلف را با مناسب‌ترین قیمت از مستر بلیط در کمترین زمان ممکن خریداری و از سفر خود به مشهد و دیدن جاذبه‌های آن لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!