رخ دادن یک انقلاب بازی در جهان پلیاستیشن!
مدیران ارشد شرکت پلیاستیشن پیشبینی میکنند که در آینده، بازیها بیشتر بر روی داستانسرایی تمرکز خواهند داشت به جای گرافیک. در جلسهای که در تاریخ ۲۳ می (۳ خرداد) برگزار شد، اسد قزلباش، رئیس پلیاستیشن پروداکشنز، این پیشبینیها را ارائه کرد. او معتقد است که با پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی، بازیها به شخصیتهای شخصیتر و تجربههای سفارشیتر برای هر بازیکن تبدیل خواهند شد. این پیشرفتها باعث افزایش عمق عاطفی و احساسی شخصیتها و تقویت داستانسرایی خواهد شد. قزلباش بیان کرد که با استفاده از هوش مصنوعی، میتوان تجارب شخصیتر و داستانهای معنادارتر را به وجود آورد. به عنوان مثال، شخصیتهای غیرقابلبازی در بازیها میتوانند با گیمرها بر اساس عملکردشان تعامل کنند. به این ترتیب، تمرکز از جلب توجه به گرافیک و تصاویر بصری به داستانهای جذاب و مفت گرایانه منتقل خواهد شد.
خبرآنلاین نوشت: یکی از مدیران ارشد پلیاستیشن پیشبینی میکند که بازیهای بعدی بهجای گرافیک روی داستانسرایی متمرکز شوند.
سونی ۲۳ می (۳ خرداد) با برگزاری جلسهای جدید، چشمانداز ۱۰ سال آیندهی خود را ترسیم کرد. اسد قزلباش، رئیس پلیاستیشن پروداکشنز و سرپرست محصولات استودیو پلیاستیشن، پیشبینیهای جالبی کرده است.
قزلباش میگوید: «تصور میکنم که بازیها بهدلیل پیشرفت در فناوری و هوش مصنوعی، شخصیتر شوند و تجربههای سفارشیسازیشده برای هر بازیکن دردسترس قرار بگیرد.»
از دیدگاه قزلباش، پیشرفتهای فناوری عمق عاطفی را در بازیها افزایش میدهد و به شخصیتها کمک میکند تا بسیار احساسیتر و گویاتر باشند و داستانسرایی هیجانانگیز را نیز تقویت میکند. او میگوید که سازندگان ازاینپس میتوانند احساسات بسیار بیشتری در داستانها ایجاد کنند و همین موضوع باعث میشود تمرکز از گرافیک یا تصاویر بصری به روایتهای داستانی فراگیر معطوف شود.
قزلباش معتقد است که هوش مصنوعی امکان ایجاد تجارب شخصیتر و داستانهای معنادارتر را فراهم میکند. برای مثال، NPCها (شخصیتهای غیرقابلبازی) در بازیها میتوانند با گیمرها براساس عملکردشان تعامل برقرار کنند.
راضیه میرزاحیدری