تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خبر؟ امروز ظهر چی درست کنم؟ (دوشنبه 7 خرداد)

امروز وقت نیکویی است که برای ناهار خود و خانواده‌تان غذاهای متفاوت و خوشمزه آماده کنید. انتخاب این غذاها راحت نبوده و همیشه یک چالش برای همه‌ی ماست. اما اگر به دنبال انتخاب یک غذای بی‌نظیر و لذیذ برای ناهار هستید، پیشنهاد می‌کنم یکی از غذاهای معرفی شده در این مطلب را امتحان کنید.

اگر به دنبال یک غذای سنتی ایرانی هستید، خورش کنگر با مرغ یک انتخاب عالی است. با مواد آسانی مثل کنگر، سینه مرغ، غوره و زعفران دم کرده، می‌توانید یک خورش خوشمزه و خاص برای خانواده تهیه کنید.

یا اگر خواهان یک خورشت معروف و پرطرفدار هستید، فسنجون با گوشت قلقلی بهترین گزینه است. با ترکیب منحصر به فرد گردو، رب انار، گوشت چرخ کرده و پیاز، این خورشت را می‌توانید با برنج یا خبز اردی میل کنید.

اگر علاقه‌ی خاصی به ماهی دارید، ته چین تن ماهی یک گزینه‌ی عالی و سریع برای آماده‌سازی غذای مıهمانی است. با محبوب ترین تهیه شده‌ها از تن ماهی، قارچ، پیاز و سایر اجزاء، احتمالاً نوش جان کردن از آن لذت خواهید برد.

همچنین، ساندویچ مرغ تنوری یک گزینه سریع و موثر برای یک ناهار خردادی است. از فراگیر ترین ساندویچ‌ها با همراهی گوشت مرغ، پنیر و سبزیجات، این ساندویچ می‌تواند انتخاب خوبی برای یک ناهار مفصل و لذیذ باشد.

در نهایت، کوکو سبزی با زرشک و گردو یک گزینه خاص و سالم برای ناهار است. با ترکیب سبزی‌های معطر و مواد ساده اما لذیذ مثل زرشک و گردو، این کوکو می‌تواند یک وعده‌ی خوشمزه و مقوی برای ناهار شما باشد.

در کل، انتخاب یکی از این غذاها برای ناهار امروزتان می‌تواند یک گام خوب در راستای خلق یک وعده ناهار خوشمزه و متفاوت باشد. امیدوارم که انتخابی مناسب داشته باشید و از طعم و لذت آن برای خود و عزیزانتان لذت ببرید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در هفتمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش کنگر با مرغ

خورش کنگر با مرغ یکی از خوشمزه‌ترین خورشت‌های سنتی ایرانی است که معمولا در فصل بهار و تابستان تهیه می‌شود و مزه بسیار دلپذیری دارد. برای تهیه این غذای پرخاصیت فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر کنگر، سینه مرغ، غوره، زعفران دم کرده و… نیاز دارید. 

مراحل تهیه خورش کنگر با مرغ

مراحل تهیه خورش کنگر با مرغ به شرح زیر است:

برای شروع باید یک عدد پیاز بزرگ را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک قابلمه روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید.سپس پیاز را به روغن اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید تا سبک شود. حالا می‌توانید کمی زردچوبه به پیاز بزنید تا خوشرنگ و خوش‌عطر شود.بعد از اینکه بوی زردچوبه بلند شد، می‌توانید تکه‌های مرغ بدون استخوان را به صورت مکعبی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. مرغ را برای چند دقیقه با پیاز تفت دهید.برای گرفتن بوی زهم مرغ، در این مرحله باید مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کند. کمی نمک و فلفل سیاه نیز به مرغ‌ها بزنید و مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.بعد از این که مرغ‌ها سرخ شدند، می‌توانید یک لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ‌ها روی حرارت بپزند و نرم شوند.در این مرحله باید کنگرها را پاک کنید و تیغ‌های آن را جدا کنید. سپس آن‌ها را به اندازه دلخواه برش دهید. در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و بعد کنگرها را اضافه کنید. برای چند دقیقه کنگرها را سرخ کنید تا نرم شوند.

برای ادامه رسپی این غذای بهاری خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش کنگر با مرغ کلیک کنید.

۲- فسنجون (فسنجان) با گوشت قلقلی

خورشت فسنجون یکی از خورشت‌های اصیل ایرانی است که نه تنها مورد علاقه ایرانیان است بلکه توریست‌هایی که در سفر به ایران این غذا را چشیده‌اند، علاقه زیادی به آن نشان داده‌اند. این خورشت در مناطق مختلف کشور به طرق گوناگون و با مزه‌های متفاوتی درست می‌شود.

فسنجان را هم می‌توان با گوشت و هم با مرغ طبخ کرد که در ادامه قصد داریم طرز تهیه آن را با گوشت‌های قلقلی به شما آموزش دهیم. اصلی‌ترین ماده مورد استفاده در این خورشت، گردوی آسیاب شده همراه با رب انار، گوشت چرخ کرده و پیاز است.

مراحل تهیه فسنجون (فسنجان) با گوشت قلقلی

مراحل تهیه فسنجون (فسنجان) با گوشت قلقلی به شرح زیر است:

در مرحله اول گردو را با چرخ‌ گوشت چند بار چرخ کنید. (می‌توانید از غذاساز و یا آسیاب هم استفاده کنید.) گوشت‌های چرخ شده را به همراه پیاز و ادویه جات ‌کامل ورز دهید و آن‌ها را به صورت قلقلی در آورید و سپس به آن‌ها استراحت دهید.اکنون گردوهای چرخ شده را در قابلمه بریزید و روی شعله‌ی کم هم بزنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که گردوهای آسیاب شده کمی گرم شوند. می‌توانید با پشت دست خود دمای آن‌ها را بسنجید.سپس آب سرد را به گردوهای گرم شده اضافه کنید. هرگز اجازه ندهید گردوها خیلی داغ شوند. چون در این صورت امکان دارد مزه آن رو به تلخی برود. دلیل اضافه کردن آب سرد این است که به گردوهای گرم، شک وارد شود و تمام روغن گردوها خارج شوند و لعاب و مزه بهتری به خورشت فسنجون بدهند.حالا رب انار و رب شاتوت را به مخلوط گردوها و آب اضافه کنید و کمی هم بزنید. آن را روی درجه حرارت ملایم قرار دهید و چند دقیقه یک بار به آن سر بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه فسنجون (فسنجان) با گوشت قلقلی کلیک کنید.

۳- ته چین تن ماهی

شاید زمانی که اسم ته‌ چین را می‌شنوید یاد ته‌ چین با مرغ بیفتید ولی شما می‌توانید با هر‌ چیزی که دوست دارید مثل تن ماهی، قارچ، بادمجان ته‌ چین را تهیه و نوش جان کنید. ته‌ چین تن‌ ماهی یکی از آسان‌ترین روش‌های پخت را بین ته‌ چین‌ها داراست، زیرا بسیار راحت در مدت زمان کوتاهی طبخ می‌شود. 

اکثرا تن‌ ماهی با پلوی‌ سفید و یا شوید پلو طبخ می‌شود. اما ما امروز غذایی با هم درست می‌کنیم که حتی اگر از طعم تن‌ ماهی یا حتی ماهی خوشتان نمی‌آید از خوردن آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

مراحل تهیه ته چین تن ماهی

مراحل تهیه ته چین تن ماهی به شرح زیر است:

برای تهیه ته‌ چین تن ماهی به روش مجلسی ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید، بشویید و ریز خرد کنید. سپس روغن را درون تابه ریخته و پیاز را مقداری تفت دهید. در ادامه سیرها را پس از پوست گرفتن و پوره کردن به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که بوی سیر را حس نکردید به هم زدن ادامه دهید.سپس سبزی‌ها را که پاک کرده و ساطوری خرد کرده‌اید را به آن اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن مواد را تا زمانی که آب سبزی کشیده شد و سبزی کمی رنگ عوض کرد ادامه دهید.حال تن ماهی را از کنسرو خارج کرده (فراموش نشود که از قبل تن ماهی را حدو ۲۰ دقیقه خوب جوشانده باشید) و به موادی که در مرحله ۱ درست کرده بودید اضافه کنید و پس از هم زدن مقدار کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.اکنون تخم مرغ‌ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. سپس ماست، زعفران، روغن مایع و کمی فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. توصیه میکنم این مایع را زیاد هم نزنید چون بوی زهم می‌گیرد.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین تن ماهی کلیک کنید.

۴- ساندویچ مرغ تنوری

ساندویچ مرغ تنوری با انواع ساندویچ‌های مرغ تفاوت دارد. یک فرق خوشمزه و جذاب چون مدل این ساندویچ اسلایدر است. شما می‌توانید این ساندویچ را با مواد متنوعی از قبیل پنیر پیتزا، قارچ، سینه مرغ، فلفل دلمه، نان اسلایدر، پنیر ورقه‌ای گودا و… برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه ساندویچ مرغ تنوری

مراحل تهیه ساندویچ مرغ تنوری به شرح زیر است:

 ابتدا قارچ‌های ورقه‌ای شده را در مقداری روغن داخل ماهیتابه با حرارت بالا تفت می‌دهیم. بعد از اینکه قارچ‌ها کمی تفت خوردند آن‌ها را به ظرفی دیگر منتقل می‌کنیم. (دقت کنید که نباید قارچ‌ها زیاد حرارت ببینند.) پیاز نگینی شده را داخل همان ماهیتابه تفت می‌دهیم تا کمی سبک شود. بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد و عطر آن بلند شد، سینه‌ی مرغ را که به صورت حبه‌ای یا مکعبی خرد کرده‌ایم به آن اضافه می‌کنیم و مرغ و پیاز را تفت می‌دهیم تا کم کم مرغ‌ها تغییر رنگ دهند و کمی بپزند.در این مرحله سیر رنده شده و ادویه‌ها را که شامل پودر جوز هندی، پاپریکا، آویشن، نمک و فلفل است به ترکیب مرغ و پیاز تفت داده شده اضافه می‌کنیم و مواد را کمی هم می‌زنیم.مواد را به گوشه‌ای از ماهیتابه منتقل می‌کنیم و فلفل دلمه‌ای نگینی شده را گوشه‌ی ماهیتابه می‌ریزیم‌ این کار باعث می‌شود فلفل بهتر تفت بخورد. بعد از تفت خوردن فلفل‌ها، قارچی را که از قبل سرخ کرده‌ایم به آن اضافه می‌کنیم و مجددا کمی تفت می‌دهیم. 

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری کلیک کنید.

۵- کوکو سبزی با زرشک و گردو

کوکو سبزی یکی از غذاهای مقوی، خوشمزه و سالم است که در عین حال بسیار سریع آماده می‌شود و شما می‌توانید آن را در وعده ناهار همراه با برنج یا با نان نوش جان کنید. 

در تهیه کوکو سبزی همان‌طور که از اسم آن مشخص است از سبزی‌های معطر و خوشبو استفاده می‌کنند. چندین سبزی در کوکو سبزی نظیر تره، گشنیز، جعفری و شوید ثابت است و انواع دیگر آن با توجه به محل سکونت شما می‌تواند سبزی‌های معطر و محلی باشد.

مراحل تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو

مراحل تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو به شرح زیر است:

ابتدا سبزیجات کوکو را به دقت با آب شستشو می‌دهیم و می‌گذاریم تا خشک شوند، وقتی که آب سبزی‌ها گرفته شد، آن‌ها را به اندازه کافی خرد می‌کنیم. می‌توانید از سبزی کوکو آماده هم استفاده کنید.سپس سبزی را در ماهیتابه ریخته و با مقدار بسیار کمی روغن، تفت می‌دهیم تا آب آن تبخیر شود. بعد آن را از ماهیتابه خارج می‌کنیم و می‌گذاریم تا خنک شود. توجه داشته باشید که فقط باید آب سبزی کوکو تبخیر شود. از سرخ کردن و تفت دادن بیش از حد به دلیل تیره شدن سبزی جلوگیری کنید.در این مرحله در یک ظرف مناسب تخم مرغ‌ها را می‌شکنیم و با دقت هم می‌زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ کاملا در هم حل و یکدست شوند.سپس به تخم مرغ‌های زده شده، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و مجددا هم می‌زنیم.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و مجلسی روی لینک طرز تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!