تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سه دلیل برای تماشای فیلم Furiosa: A Mad Max Saga در 148 دقیقه هیجان انگیز

فیلم‌های Mad Max یکی از سری‌های محبوب و جذاب در تاریخ سینما است که توسط جرج میلر شروع به ساختن شده و همواره توانسته است تماشاگران را به هیجان‌های تکرار نشدنی دعوت کند. این سری فیلم‌ها با وجود تعداد زیادی ادامه دادن، هر بار قدرتمندتر و جذاب‌تر از سری‌های قبلی به نمایش درآمده‌اند. یکی از نمونه‌های این ادامه دادن موفق، فیلم Mad Max Fury Road بود که تا به امروز جایگاه ویژه‌ای در ذهن تماشاگران دارد.

در سال 2024، جرج میلر با فیلم Furiosa: A Mad Max Saga به میدان جشنواره فیلم کن رفت و با موفقیت‌های فراوان روبرو شد. این فیلم، به طور جدی به پیشینه داستان پرداخته و شخصیت فیوریوسا را بهتر مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین، بازیگری درخشان آنیا تیلور جوی و کریس همسورث نیز یکی از عواملی است که باعث موفقیت این فیلم می‌شود. انتخاب بازیگران مناسب، جذابیت بصری و هیجان بازی‌شان همه به همراه تحولات درونی شخصیت‌ها، این فیلم را به یک اثر بی‌نظیر تبدیل کرده است. به طور کلی، فیلم Furiosa: A Mad Max Saga به عنوان یک فیلم دیدنی و جذاب پیشنهاد می‌شود.

تک فان- سری فیلم‌های Mad Max که از سال 1979 توسط جرج میلر شروع به ساختن شده است، همواره ما را به هیجانی تکرار نشدنی دعوت می‌کند. اما، علی رغم بسیاری از فیلم‌ها که پس از ادامه دادنشان، از آن جذابیت اولیه کاسته می‌شود، Mad Max هر بار قوی‌تر از سری پیش به میدان می‌آید. نمونه آن فیلم Mad Max Fury Road بود که در سال 2015 ساخته شد و هنوز نتوانسته‌ایم آن را فراموش کنیم. اما حالا در سال 2024 جرج میلر با فیلم Furiosa: A Mad Max Saga دست پر به میدان جشنواره فیلم کن رفت و موفقیت‌های فراوانی به ارمغان آورد. در این مطلب تک فان دلایل محبوبیت این فیلم جذاب را بررسی می‌کند تا بدانید که چرا این فیلم، یک فیلم دیدنی است.

دلیل اول؛ بازگشتن به پیشینه داستان در فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

به گزارش تک فان، فیلم Furiosa: A Mad Max Saga فیوریوسا حماسه مکس دیوانه پیش درآمدی است بر فیلم Mad Max: Fury Road. ممکن بود که با دیدن فیلم Mad Max: Fury Road به این فکر کنید که پیش از وارد شدن به دنیای اصلی داستان، به جریانات ریزتر وارد شده‌اید. بنابراین، دنیا تا حدودی ناشناخته باقی می‌ماند. اما، هیجان به قدری زیاد بود که فراموش می‌کردیم پیشینه شخصیت‌ها و داستان با ریتمی کند و تا حدودی مبهم جلو باقی می‌ماند. وقتی به انتهای داستان می‌رسیم، بیشتر می‌توانیم متوجه شویم که فیوریوسا چرا اینجاست و دلیل خشم او چیست! حالا در فیلم Furiosa: A Mad Max Saga قرار است به عقب برگردیم و لحظاتی را ببینیم که فیوریوسا دزدیده می‌شود. بنابراین، اگر تا کنون فیلم Mad Max: Fury Road را ندیده باشیم، می‌توانیم ابتدا پیش درآمدش را ببینیم و این دو فیلم را جفتی وابسته به یکدیگر بدانیم که جهان داستان را کامل می‌کنند.

دلیل دوم؛ داستان مستقل در فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

وقتی می‌گوییم فیلم Furiosa: A Mad Max Saga پیش درآمد Mad Max: Fury Road است شاید فکر کنیم این فیلم بدون فیلم پیشین معنای خاصی ندارد، اما در عین وابستگی استقلال خاصی میان این فیلم با «جاده خشم» وجود دارد. ما در این فیلم تکامل شخصیت فیوریوسا را می‌بینیم و این مساله باعث می‌شود که فیلم به شدت تاثیرگذار بوده و موتور محرکه‌اش با فیلم «جاده خشم» تفاوت داشته باشد. علاوه بر این، باید به این مساله اشاره کنیم که همانطور که در «جاده خشم» تصویر جانشین دیالوگ شده بود، در فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه نیز دیالوگ‌ها کمتر شده و این در حالی است که جذابیت بصری، صدای موتور سیکلت‌ها و گام‌هایی که در شن  فرو می‌روند، حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند.

دلیل سوم؛ بازیگری درخشان در فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

وقتی آنیا تیلور جوی و کریس همسورث را در کنار یکدیگر می‌بینیم شوکه می‌شویم. این دو بازیگر به قدری جذاب در نقش‌هایشان فرو رفته و تحولات و دگرگونی‌های درونی و بیرونی خود را نشان می‌دهند که شیفته بازی‌شان می‌شویم. اما، نکته این است که آنیا تیلور جوی به عنوان یک بازیگر نقش اصلی زن، آن هم در یک فیلم اکشن، خشن و قوی به شدت خوب درخشیده و از پسش نقشش برآمده است. علاوه بر بازی جوی باید به چهره او و دقت جرج میلر در انتخاب بازیگر هم توجه کنیم. چشمان درشت تیلور در برابر سیاهی‌های روغن موتور به شدت جذاب به نظر می‌رسد و توانسته پوستر خاصی از این فیلم به دست دهد. همین مسائل باعث می‌شود که روی شخصیت‌ها و بازی آن‌ها قفل بمانیم و نتوانیم از روی صندلی تکان بخوریم.

 

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!