تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

امشب شام خاصی بپزم؟ (سه شنبه 8 خرداد)

شام یکی از وعده‌های مهم و روزانه است که برای بسیاری از مردم، انتخاب مناسب غذا برای آن یک چالش است. انتخاب غذایی که هم خوشمزه و هم سالم باشد، می‌تواند یک مسئله مهم برای هر خانه‌دار، شاغل یا دانشجو باشد.

در این متن، پنج غذای متنوع و خوشمزه برای شام امشب معرفی شده است. این غذاها شامل پلو اسفندی شیرازی، خوراک نخود فرنگی با گوشت، سوسیس بندری آبادانی، سالاد نودل تند، و رولت تخم مرغ و سبزیجات هستند. هرکدام از این غذاها دارای طعم منحصر به فرد و مواد اولیه ساده‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را به راحتی در منزل تهیه کرد.

تهیه این غذاها با دنبال کردن مراحل تهیه آن‌ها، باعث می‌شود تا شام شما به یک تجربه لذت‌بخش و خوشمزه تبدیل شود. این غذاها می‌توانند به عنوان وعده‌ی اصلی شام یا به عنوان نوشیدنی جانبی مورد استفاده قرار گیرند. امیدواریم که با انتخاب یکی از این غذاها، شام خود را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید و لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در هشتمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- پلو اسفندی شیرازی

پلو اسفندی، یکی از غذاهای سنتی و اصیل شیرازی، با عطر و طعمی بی‌نظیر، شما را به ضیافتی دلچسب دعوت می‌کند. برای تهیه این غذای خوشمزه فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر برنج، گوشت، پیاز، نخود، عدس، لوبیا و… نیاز دارید.

مراحل تهیه پلو اسفندی شیرازی

مراحل تهیه پلو اسفندی شیرازی به شرح زیر است:

در مرحله اول نخود، جو، گندم، عدس، لوبیا سفید، ماش و برنج را تمیز کنید. هر کدام از حبوبات را به صورت جداگانه خیس کنید. خیساندن حبوبات پیش از پخت آن‌ها، روند پخت را سریع‌تر می‌کند و‌ نفخ حبوبات را تا حد زیادی می‌گیرد. بهتر است در این بازه زمانی چندین بار آب روی حبوبات را عوض کنید.حال همه حبوبات به جز عدس را درون قابلمه مناسبی بریزید. کمی آب و‌ نمک به آن اضافه کنید و‌ قابلمه را روی حرارت گذارید. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا حبوبات بپزند. پس از گذشت زمان اعلام شده عدس‌های خیسانده شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و ۱۰-۱۲ دقیقه دیگر زمان دهید تا حبوبات به صورت کامل بپزند. پس از پخت حبوبات را از قابلمه خارج کنید و درون صافی بریزید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ گوشت را دارید کمی روغن بریزید و‌ قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و‌ کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.اکنون زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. کمی تفت دهید تا عطر زردچوبه آزاد شود. سپس گوشت‌های تکه شده و شسته را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت‌ها تغییر رنگ دهند و بوی خامی‌شان گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و خوشمزه روی لینک طرز تهیه پلو اسفندی شیرازی کلیک کنید.

۲- خوراک نخود فرنگی با گوشت

خوراک نخود فرنگی با گوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر گوشت گوساله یا گوسفندی، نخود فرنگی، پیاز، رب گوجه فرنگی و… طعمی بی‌نظیر و دلچسب را به شما ارائه می‌دهد. این غذا می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی برای شام سرو شود.

مراحل تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت

مراحل تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ خوراک را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.اکنون گوشت را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. حال گوشت را به قطعات دلخواه خرد کنید. گوشت خرد شده را به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و بوی خامی اش گرفته شود.در ادامه زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای مغذی و لذیذ روی لینک طرز تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت کلیک کنید.

۳- سوسیس بندری آبادانی

اگر تا به حال مزه تند و تیز سوسیس بندری را چشیده باشید و عطر هوس برانگیز آن به مشامتان خورده باشد، قطعا نمی‌توانید هیچ غذایی را با سوسیس بندری آبادانی اصل مقایسه کنید.

این غذای کم هزینه به حدی خوشمزه است که حتی فکر کردن به آن شما را گرسنه می‌کند. درست کردن سوسیس بندری ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و با مواد اولیه در دسترسی همچون سوسیس، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و… در مدت زمان کوتاهی قابل تهیه است.

مراحل تهیه سوسیس بندری آبادانی

مراحل تهیه سوسیس بندری آبادانی به شرح زیر است:

در ابتدا پیازها را به صورت خلالی برش دهید. نگران زیاد بودن میزان پیاز نباشید هر چقدر پیازها بیشتر باشد بندری خوشمزه‌تری خواهید داشت. دقت کنید که پیازها کاملا خلالی باشند. پیازهای سوسیس بندری نباید نگینی یا ریز خرد شوند.بعد از خرد کردن و خلال کردن پیازها، یک تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازها را داخل تابه بریزید. در این مرحله نیازی به اضافه کردن هیچ روغنی نیست. بدون اضافه کردن روغن، کمی آب به پیازها اضافه کنید. درب تابه را ببندید. اجازه دهید پیازها کمی پخته و  نرم شوند. با اینکار پیازها نرم و سبک می‌شوند.حال مقداری روغن سرخ کردنی به پیازهای سبک شده اضافه کنید. پیازها را هم بزنید و در روغن تفت دهید تا سرخ شده و کمی طلایی شوند.ادویه‌ها شامل نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. مجدد پیازها را هم بزنید تا با ادویه‌ها به خوبی مخلوط شود‌.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و ساده روی لینک طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی کلیک کنید.

۴- سالاد نودل تند

سالاد نودل یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین سالادهایی است که می‌توانید با مواد مختلفی آن را تهیه کنید. این سالاد با ظاهری جذاب و رنگارنگ، رنگ و جلای ویژه‌ای به میز غذای شما می‌بخشد. شما می‌توانید سالاد نودل تند را به عنوان یک غذای سبک در وعده شام یا در کنار غذاهای دیگر سرو کنید.

مراحل تهیه سالاد نودل تند

مراحل تهیه سالاد نودل تند به شرح زیر است:

در مرحله اول قابلمه مناسبی را آب کنید و قابلمه را روی حرارت بگذارید. منتظر بمانید تا محتوای درون قابلمه به نقطه‌جوش رسد. سپس نودل‌ها را درون قابلمه قرار دهید و ۵-۸ دقیقه زمان دهید تا نودل‌ها نرم شوند. بعد آن‌ها را از آب خارج کنید و درون صافی بریزید و زمان دهید تا کمی خنک شوند.اکنون سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن پوره کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن‌ زیتون بریزید و سیر را در تابه کمی تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.سپس فلفل‌ دلمه‌ای زرد و قرمز را بشویید و درون آن‌ها را خارج کنید. فلفل‌ها را به صورت نواری یا خلالی برش زنید. فلفل‌ دلمه‌ای‌ها را به محتوای درون تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا فلفل‌ها تغییر رنگ دهند.در این مرحله ذرت‌های پخته شده را به محتوای درون تابه بیفزایید و همه مواد را در حد مخلوط شدن به هم بزنید. فلفل‌های تند را بشویید و به صورت حلقه‌ای برش زنید. فلفل‌ها را به محتوای درون تابه اضافه کنید و همه مواد را چند دقیقه‌ای با هم تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه سالاد نودل تند کلیک کنید.

۵- رولت تخم مرغ و سبزیجات

رولت تخم مرغ و سبزیجات یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاها با تخم مرغ است که اصالت آن به کره جنوبی برمی‌گردد. امروزه با توجه به ترند شدن غذاهای ژاپنی و کره‌ای این غذا با کمی تغییرات در ایران نیز محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

در فرهنگ ما ایرانیان مصرف تخم مرغ در وعده‌های غذایی مختلف خصوصا وعده صبحانه بسیار رایج است. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را مطابق با ذائقه‌تان به راحتی در خانه تهیه و در وعده‌های مختلف از جمله شام نوش جان کنید.

مراحل تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات

مراحل تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات به شرح زیر است:

ابتدا به سراغ آماده کردن سبزیجات روید. هویج را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. با توجه به مدت زمان کمی که هویج پخته می‌شود و بافت نسبتا سفتی که دارد بهتر است آن را ریز خرد کنید. پیازچه‌ها را نیز به خوبی بشویید و آن‌ها را ساطوری خرد کنید.در دومین مرحله درون ظرف مناسبی تخم مرغ‌ها را بشکنید و چند دقیقه‌ای با چنگال به هم زنید تا بافتی یک دست و یکنواخت به خود گیرند. حتما برای گرفته شدن بوی زهم تخم مرغ در همین مرحله مقداری فلفل سیاه و نمک به آن بیفزایید. سپس هویج و پیازچه خرد شده را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید. در ادامه باید تابه نچسب و تفلون مناسبی با ابعاد مناسب با موادتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر تابه شما تفلون یا نچسب نباشد تخم مرغ در آن می‌چسبد و امکان رول کردن آن وجود نخواهد داشت.همچنین ابعاد تابه برای رول کردن رولت بسیار مهم است اگر تابه شما کوچک باشد قطر مواد زیاد می‌شود و پس از پختن و در زمان رول کردن مواد حالت کیکی به خود می‌گیرند و شما نمی‌توانید آن را به خوبی رول کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و همه پسند روی لینک طرز تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!