تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمان حلاوت تجربه طبخ خورش مرغ لبنانی

خورش مرغ لبنانی یکی از غذاهای محبوب و سنتی در خاورمیانه است که با طعم و عطر خاص خود می‌تواند هر کسی را جذب کند. برای طهیه این خورش، می‌توانید روش زیر را دنبال کنید:

ابتدا مرغ را شویید و به قطعات خرد کرده و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پیاز و سیر را خرد کرده و در روغن زیتون سرخ کنید. به آن‌ها مرغ اضافه کرده و به همراه رب گوجه فرنگی، زعفران، دارچین، زنجبیل، فلفل سیاه و نمک، تفت دهید. سپس آب مرغ را به آن اضافه کنید و آن را بپزید تا مرغ کاملاً پخته شود. در انتها، بادام زمینی بو داده را به خورش اضافه کرده و به مدت کمی بپزید.

این غذا را می‌توانید با برنج یا نان سرو کرده و از آن لذت ببرید. مواد استفاده شده در این خورش نیز به راحتی قابل دسترسی هستند و می‌توانید به راحتی در منزل خود این غذا را تهیه کنید. امیدوارم با دنبال کردن این دستور العمل، یک خورش مرغ لذیذ و خوشمزه بتوانید بپزید و از آن لذت ببرید!

خورش مرغ لبنانی، یکی از غذاهای سنتی و پرطرف‌دار در خاورمیانه است که با طعم و عطر بی‌نظیر خود، می‌تواند هر ذائقه‌ای را به خود جذب کند. در ادامه با تک فانبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه خورش مرغ لبنانی را برایتان شرح دهیم.

طرز تهیه خورش مرغ لبنانی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این خورش ۴۰-۶۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۳-۲ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این خورش جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این خورش در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه خورش مرغ لبنانی

ران مرغ ۲-۳ عددپیاز۱ عدد بزرگسیر۳-۴ حبهروغن زیتون ۲ قاشق غذاخوریرب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوریمحلول زعفران به مقدار دلخواهدارچین½ قاشق چایخوریزنجبیل ½ قاشق چایخوریفلفل سیاهبه مقدار لازمنمکبه مقدار لازمآب مرغ یا آب۴ پیمانه

مرحله اول: آماده سازی مرغ

مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود

گوشت مرغ را به قطعات دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز و سیر

پیاز را نگینی خرد کنید.

درون قابلمه که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن زیتون بریزید.

پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

در همین مرحله سیر را بشویید و با کمک سیر له کن پوره کنید.

پوره سیر را نیز به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطرش آزاد شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فته لبنانی

مرحله سوم: افزودن مرغ خرد شده و ادویه ها

مرغ را به پیاز و سیر اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و بوی خامی‌اش گرفته شود.

رب گوجه فرنگی، زعفران، دارچین، زنجبیل، فلفل سیاه و نمک را به مواد اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله چهارم: افزودن آب مرغ

آب مرغ یا آب را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید، درب قابلمه را ببندید و به مدت ۱ تا ۱.۵ ساعت بپزید تا مرغ کاملاً پخته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فلافل لبنانی با باقالی و نخود

در انتهای پخت می‌توانید مقداری، بادام زمینی بو داده را به خورش اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزید.

خورش مرغ لبنانی را با برنج یا نان سرو کنید.

به ۷ نکته زیر در تهیه خورش مرغ لبنانی دقت کنید:

برای طعم و مزه بهتر خورش، می‌توانید از مرغ با پوست استفاده کنید.از رب گوجه فرنگی باکیفیت استفاده کنید تا طعم بهتری به خورش شما بدهد. اگر دوست دارید خورش شما ترش‌تر باشد، می‌توانید از آبلیمو یا رب انار استفاده کنید.زعفران یکی از مواد اصلی در تهیه این خورش است و طعم و عطر بی‌نظیری به آن می‌دهد. می‌توانید از زعفران ساییده شده یا زعفران دم کرده استفاده کنید. زعفران را در آب جوش حل کنید و بعد به خورش اضافه کنید.می‌توانید از ادویه‌های دیگر مانند زیره، پودر سیر و پاپریکا نیز در این خورش استفاده کنید.اضافه کردن نخود فرنگی به این خورش اختیاری است، اما می‌تواند به ارزش غذایی آن بیفزاید و طعم خورش را نیز خوشمزه‌تر کند.اضافه کردن بادام زمینی بو داده به این خورش نیز اختیاری است، اما می‌تواند طعم و مزه منحصر به فردی به آن بدهد.خورش مرغ لبنانی را می‌توانید به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.

این خورش، با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، به راحتی در منزل قابل تهیه است و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی برای ناهار یا شام سرو شود. امیدواریم با رعایت این نکات، بتوانید یک خورش مرغ لبنانی خوشمزه و لذیذ تهیه کنید و از آن در کنار خانواده و دوستانتان لذت ببرید!

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!