تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه غذای لذت‌بخش: پاستا با گوجه و نخود فرنگی

پاستا با گوجه و نخود فرنگی یک غذای ساده و خوشمزه است که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سبک یا میان وعده مناسب استفاده شود. برای تهیه این غذا، ابتدا لیست مواد لازم شامل پاستا، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، سیر، نخود فرنگی، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه به همراه رب گوجه فرنگی، آویشن، پنیر پارمزان و امکانات اختیاری مانند آویزن آورده شده‌اند.

مراحل تهیه این پاستا شامل پخت پاستا، تهیه سس با پیاز و سیر، اضافه کردن گوجه فرنگی و ادویه‌ها، افزودن نخود فرنگی، ترکیب همه مواد با پاستا و سرو آن با پنیر پارمزان رنده شده است. نکات طلایی مانند استفاده از پاستای باکیفیت، تزیین با ریحان تازه و انواع پروتئین مختلف برای تنوع و تهیه این غذا مفید هستند.

با تهیه این پاستا، می‌توانید از مواد اولیه در دسترس و کم‌هزینه استفاده کرده و تنوع زیادی در طعم و پخت این غذا داشته باشید. امیدواریم با این توضیحات مفید، بتوانید این پاستای خوشمزه را به راحتی تهیه کنید و لذت ببرید.

پاستا با گوجه و نخود فرنگی، غذایی ساده، سریع، خوشمزه و مغذی است که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سبک یا میان وعده مناسب استفاده شود. در این مقاله از تک فانبلاگ یکی از روش های رایج برای تهیه پاستا با گوجه و نخود فرنگی را برایتان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه پاستا با سس گوجه و نخود فرنگی

مواد لازم جهت تهیه پاستا با سس گوجه و نخود فرنگی به شرح زیر است:

پاستا (به دلخواه)۲۰۰ گرمگوجه فرنگی۴ عددپیاز۱ عددسیر۲ حبهنخود فرنگی۱ پیمانهرب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوریروغن زیتون۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمآویشن (اختیاری)۱/۲ قاشق چای‌خوریپنیر پارمزان رنده شده برای سرو (اختیاری)به مقدار دلخواه

مراحل تهیه پاستا با سس گوجه و نخود فرنگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این پاستا ۲۵-۳۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این پاستا جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این پاستا در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی پاستا

پاستا را طبق دستور روی بسته بپزید و آبکش کنید. مراقب باشید که پاستا زیاد نپزد و له نشود.

از پاستای باکیفیت و از برندهای معتبر استفاده کنید. پاستای فرمی مانند پنه، روتینی یا فوسیلی برای این غذا مناسب‌تر هستند.

پاستا را بعد از آبکش کردن، حتما با آب سرد آبکشی کنید تا نشاسته آن گرفته شود. این کار باعث می‌شود سس بهتر به پاستا بچسبد.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز و سیر

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را نگینی خرد کنید و در تابه‌ای با روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

سیر را پس از شستن و پوست گرفتن ریز خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطرش آزاد شود.

از پیاز و سیر تازه و باکیفیت و تازه استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی‌ها را بشویید، رنده یا ریز خرد کنید و به پیاز و سیر اضافه کنید. (می‌توانید گوجه‌فرنگی‌ها را با کمک میکسر، خردکن یا مخلوط کن پوره کنید)

از گوجه فرنگی‌های تازه، رسیده و معطر استفاده کنید. گوجه فرنگی‌های گوشتی طعم بهتری به سس می‌دهند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا با سوسیس به روش رستورانی!

مرحله چهارم: افزودن رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها

پس از اینکه آب اضافی گوجه گرفته شد و گوجه کمی تغییر رنگ داد، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و آویشن را به مواد اضافه کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا سس جا بیفتد.

می‌توانید رب گوجه فرنگی را قبل از اضافه کردن به سس، کمی در روغن تفت دهید تا رنگ و طعم بهتری پیدا کند.

مرحله پنجم: افزودن نخود فرنگی

نخود فرنگی را به سس اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزید. می‌توانید از نخود فرنگی تازه یا یخ زده استفاده کنید. نخود فرنگی تازه طعم بهتری دارد، اما پخت نخود فرنگی یخ زده راحت‌تر است.

سس را با حرارت ملایم بپزید تا به خوبی جا بیفتد و طعم مواد به خورد هم برود.

مرحله ششم: ترکیب همه مواد پاستا

پاستای آبکش شده را به سس اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا سس به طور یکنواخت روی پاستا پخش شود. در انتهای پخت سس، کمی آب پاستا به سس اضافه کنید. این کار باعث می‌شود سس غلظت مناسب پیدا کند.

پاستا را در ظرف مورد نظر سرو کنید و در صورت تمایل با پنیر پارمزان رنده شده تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا گوجه فرنگی و اسفناج

نکات و فوت و فن‌های تهیه پاستا با گوجه و نخود فرنگی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه پاستا با گوجه و نخود فرنگی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

می‌توانید از انواع مختلف پاستا برای تهیه این غذا استفاده کنید.می‌توانید از سس‌های دیگر مانند سس پستو یا سس بالزامیک برای طعم‌دار کردن پاستا استفاده کنید.می‌توانید از سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه‌ای، قارچ یا زیتون نیز در تهیه سس استفاده کنید.می‌توانید از ریحان تازه برای سرو این غذا استفاده کنید.اگر دوست دارید غذایتان تند باشد، می‌توانید فلفل قرمز یا فلفل پاپریکا به سس اضافه کنید.می‌توانید از انواع پروتئین مانند مرغ گریل شده، گوشت چرخ‌ کرده یا میگو در تهیه این غذا استفاده کنید.

این غذا با مواد اولیه در دسترس و کم‌هزینه تهیه می‌شود و تنوع زیادی در پخت آن وجود دارد. امیدواریم که شما نیز طبق روش ساده و کامل این مطلب از مجله آشپزی تک فاناین پاستای جذاب را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید. نوش جان!

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!