تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

10 لحظه طلایی برای آب کردن گلویتان

نوشیدن آب به میزان کافی اهمیت بسیاری در حفظ سلامتی و شادابی بدن دارد، چرا که بدن ما برای حفظ عملکرد صحیح و سالم به مایعات نیاز دارد. زمان نوشیدن آب نیز بسیار مهم است و برخی از بهترین زمان‌های برای نوشیدن آب شامل اولین زمان بیدار شدن از خواب، زمان عرق کردن در حین ورزش یا هوای گرم، قبل احساس گرسنگی و حتی در زمان مبارزه با بیماری‌ها می‌باشد.

همچنین، نوشیدن آب در زمان‌های خاص مانند در زمان‌های قابل توجه سردرد یا میگرن، حالت مونوپوز و قبل از قاعدگی نیز به کاهش این علائم ناخوشایند کمک می‌کند. بنابراین، از توجه به زمان‌های مناسب برای نوشیدن آب، می‌توانید از فواید بی‌شماری برای سلامتی خود استفاده کنید، از جمله افزایش سطح انرژی، بهبود عملکرد مغز، تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ شادابی پوست و مو و پیشگیری از بیماری‌ها. منابع مختلف بهره‌مندی از آب را در زمان‌های مختلف توصیه می‌کنند تا بتوانید بهترین نتیجه را برای سلامتی خود بدست آورید.

نوشیدن آب به میزان کافی، نقشی حیاتی در حفظ سلامتی و شادابی ما ایفا می‌کند. فرقی نمی‌کند که آن را خنک، گرم یا طعم‌دار بنوشید، هر روشی را که انتخاب کنید به رفع تشنگی و آبرسانی بدن شما کمک می‌کند. اما آیا می‌دانستید که زمان نوشیدن آب نیز به اندازه میزان آن اهمیت دارد؟
در این بخش از تک فانبلاگ به این سوال که “بهترین زمان برای نوشیدن آب چه موقعی است؟” پاسخ خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

۱۰ تا از بهترین زمان‌های نوشیدن آب

۱۰ زمان طلایی برای نوشیدن آب و شادابی بیشتر، عبارتند از:

۱- وقتی از خواب بیدار می‌شوید

در طول خواب، بدن شما آب از دست می‌دهد و با کم‌آبی از خواب بیدار می‌شوید. نوشیدن آب صبحگاهی به رفع تشنگی و آبرسانی بدن شما کمک می‌کند. همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا در طول روز عادت‌های آبرسانی سالم را حفظ کنید.
پس به محض بیدار شدن از خواب، یک لیوان بزرگ آب ولرم یا سرد بنوشید. همچنین می‌توانید به آب خود لیمو، خیار یا نعناع اضافه کنید تا طعم آن دلچسب‌تر شود.

۲- وقتی عرق می‌کنید

فعالیت‌های مختلفی مانند ورزش، گذراندن وقت در هوای گرم و … باعث می‌شوند که بدنتان عرق کند و مایعات از دست بدهد. نوشیدن آب به مقدار کافی، به خصوص بعد از تعریق برای حفظ سلامتی و عملکرد صحیح بدن شما ضروری است.

۳- وقتی احساس گرسنگی می‌کنید

بسیاری از افراد، احساس گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرند. قبل از خوردن غذا، یک لیوان آب بنوشید و چند دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا حس گرسنگی‌تان از بین می‌رود یا نه.

۴- اگر سردرد یا میگرن دارید

سردرد و میگرن به خصوص اگر به طور مکرر اتفاق بیفتند، می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. یکی از علل رایج سردرد و میگرن، کمبود آب در بدن است. به همین دلیل، نوشیدن آب بیشتر می‌تواند به عنوان راه حلی برای رهایی از سردرد و کاهش شدت، دفعات و مدت زمان میگرن باشد.

بیشتر بخوانید: آیا نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب اجباری است؟

۵-وقتی می‌خواهید سرحال باشید

اغلب افراد به هنگام ظهر، احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنند و به دنبال قهوه یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌روند. اما آیا می‌دانستید که یکی از بهترین زمان‌ها برای نوشیدن آب، دقیقاً همین موقع است؟
شما می‌توانید با هیدراته کردن بدن خود از بی‌حالی خلاص شوید. علاوه بر این، نوشیدن آب به افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به مغز کمک می‌کند.

۶- وقتی بیمار می‌شوید

هنگامی که بیمار هستید، بدنتان به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد و برای مقابله با بیماری به مایعات و مواد مغذی نیاز دارد. علائمی مانند اسهال، استفراغ و تب می‌توانند به سرعت منجر به کم‌آبی بدن شوند.
کم‌آبی می‌تواند علائم بیماری را تشدید کند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازد. با آبرسانی کافی در دوران بیماری به بدنتان کمک می‌کنید تا با بیماری مبارزه کند و سریع‌تر بهبود یابید.

۷- وقتی می‌خواهید لاغر شوید

آب نه‌تنها یک راه بدون کالری برای احساس سیری است، بلکه می‌تواند به افزایش متابولیسم شما نیز کمک کند. آب معده شما را پر می‌کند و به شما احساس سیری کاذب می‌دهد. این امر می‌تواند به شما در کنترل اشتهایتان و جلوگیری از پرخوری کمک کند.
علاوه بر این، آب فرآیند لیپولیز را که همان فرآیند سوزاندن چربی بدن برای انرژی است، تسریع کرده و به شما کمک می‌کند تا وزن خود را کم کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۶ دلیل مهم برای نوشیدن آب

۸- وقتی داخل هواپیما هستید

هر چه هواپیما به ارتفاعات بالاتر صعود می‌کند، فشار هوا در داخل کابین کاهش می‌یابد. این امر به نوبه خود، منجر به تبخیر سریع‌تر رطوبت از پوست و مجاری تنفسی شما می‌شود و به همین دلیل احساس خشکی و تشنگی می‌کنید.
مهم‌ترین راهکار برای مقابله با تشنگی در هواپیما، نوشیدن آب فراوان است. سعی کنید قبل، حین و بعد از پرواز به طور مرتب آب بنوشید.

۹- قبل، حین و بعد از ورزش

تعریق در طول ورزش باعث از دست رفتن مایعات و الکترولیت‌ها می‌شود که می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن، خستگی و افت عملکرد شود. برای جایگزینی مایعات از دست رفته از طریق تعریق، قبل از ورزش ۴۷۰ تا ۵۹۰ میلی‌لیتر آب بنوشید. در حین ورزش هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ۱۷۰ تا ۳۵۰ میلی‌لیتر و بعد از ورزش ۴۷۰ تا ۷۱۰ میلی‌لیتر دیگر آب بنوشید.

۱۰- قبل از شروع دوره قاعدگی

بسیاری از زنان در روزهای قبل از قاعدگی با علائم ناخوشایندی مانند گرفتگی عضلات، سردرد، نفخ و نوسانات خلقی روبرو می‌شوند. کم‌آبی بدن می‌تواند تشدید کننده علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشد. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که افزایش مصرف آب می‌تواند به طور قابل‌توجهی به کاهش درد، نفخ و نوسانات خلقی در این دوران کمک کند.

در این قسمت از مجله دانستنی تک فانبه بررسی اینکه بهترین زمان نوشیدن آب چه موقعی است؟ پرداختیم. با نوشیدن آب به اندازه کافی و در زمان‌های مناسب، می‌توانید از فواید بی‌شماری برای سلامتی خود از جمله افزایش سطح انرژی، بهبود عملکرد مغز، تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ شادابی پوست و مو و پیشگیری از بیماری‌ها بهره‌مند شوید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!