تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

امشب چه خوشمزه‌ای بپزم؟ (چهارشنبه 9 خرداد)

در این متن پنج وعده از غذاهای خوشمزه و سالم برای شام امشب معرفی شده است. این غذاها شامل خورشت سیب ترش شیرازی، شوید پلو با تن ماهی، نودل پنیری، بوریتو مرغ و سوپ برنج هستند. خورشت سیب ترش شیرازی، یکی از معروفترین خورشت‌های ایرانی است که با مواد اولیه ساده و طعم ملس و متفاوتش، طرز تهیه‌ای آسان دارد. شوید پلو با تن ماهی نیز یک غذا پرطرفدار است که با استفاده از کنسرو تن ماهی و شوید به راحتی تهیه می‌شود.

نودل پنیری نیز یک نوع نودل خوشمزه و محبوب است که با ترکیب پنیر و نودل، یک طعم شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند. بوریتو مرغ، یک ساندویچ کامل و خوشمزه است که اصالتش به مکزیک برمی‌گردد و با ترکیب انواع مواد غذایی مختلف، یک وعده شام پرطرفدار است. سوپ برنج نیز با ترکیب برنج، گوجه‌فرنگی، سبزیجات و گوشت‌ها، یک غذای غلظت دار و خوشمزه برای شام امشب است.

پیشنهاد می‌شود از بین این غذاها یکی را انتخاب کرده و برای شام امشب خودتان و عزیزانتان آماده کنید تا لذت یک وعده شام خوشمزه و سالم را به همراه داشته باشید.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در نهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورشت سیب ترش شیرازی

خورشت سیب ترش، با طعمی ملس و متفاوت یکی از پرطرفدارترین خورشت‌های ایرانی است که اصالت آن به شیراز برمی‌گردد. این خورشت خوشمزه طرز تهیه آسانی دارد و به راحتی با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر گوشت گوسفندی، سیب ترش، رب گوجه فرنگی و… قابل تهیه و نوش جان کردن است.

مراحل تهیه خورشت سیب ترش شیرازی

مراحل تهیه خورشت سیب ترش شیرازی به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ لپه روید. لپه را تمیز کنید و با مقداری آب بشویید. حال لپه‌های شسته شده را درون ظرف مناسبی بخیسانید. خیساندن حبوبات از چند ساعت قبل از طبخ آن‌ها موجب گرفته‌شدن نفخشان تا حد زیادی و سریع‌تر پخته‌ شدنشان می‌شود. لپه را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.سپس به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن بریزد و پیازهای نگینی خرد شده را به آن بیفزایید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کمی تفت دهید تا پیاز طلایی و سبک شود.اکنون مقداری زردچوبه و فلفل به پیازها زنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال در همین مرحله رب گوجه‌ فرنگی را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رب رنگ‌ باز کند و بوی خامی‌اش گرفته شود.در این مرحله به سراغ گوشت‌ها روید. گوشت‌های شسته شده را به ابعاد مکعبی شکل برش زنید و به محتوای درون قابلمه اضافه کنید.  گوشت را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و ملس روی لینک طرز تهیه خورشت سیب ترش شیرازی کلیک کنید.

۲- شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با ماهی همیشه جز غذاهای پرطرفدار ایرانی بوده است. این غذا یکی از غذاهای معروف عید و شروع سال تحویل است. بنابراین طبیعی است که این غذا برای ما یادآور روزهای خوب و زیبایی باشد.

ولی واقعیت این است که اگر بخواهید کاملا ارگانیک و طبیعی این غذا را درست کنید، با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهید شد. در این نقطه از زندگی است که خدا را بابت وجود کنسروهای آماده شکر می‌کنید! کنسرو آماده تن ماهی به همراه شوید پلو یک وعده خوشمزه رقم خواهد زد.

مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی به شرح زیر است:

در مرحله ابتدایی از پخت شوید پلو با تن ماهی، درون یک کاسه با اندازه مناسب، برنج را بریزید و به خوبی شست‌وشو دهید. بعد از اتمام شست و شوی برنج، کاسه را تا نصفه پر از آب کنید و در ادامه یک قاشق چای‌ خوری نمک به برنج اضافه کنید. سپس اجازه دهید برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد.به یاد داشته باشید که کنسروها حتما باید جوشانده شوند. کنسرو تن ماهی به صورت میانگین به ۲۰ دقیقه زمان برای جوشیدن نیاز دارد تا خیالتان از بابتش راحت شود.در مرحله سوم از درست کردن شوید پلو با تن ماهی، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و درون آن روغن بریزید.وقتی روغن داغ شد، پیازهای نگینی شده را درون ماهیتابه بریزید. پیازها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند. حالا نوبت به اضافه کردن تن ماهی می رسد. آن را به پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا سرخ شود. 

برای ادامه رسپی این غذای ساده و همه پسند روی لینک طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی کلیک کنید.

۳- نودل پنیری

نودل پنیری یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع نودل است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد. ترکیب طعم پنیر و نودل ترکیبی شگفت‌انگیز است که اگر از طرفداران نودل هستید باید حتما آن را امتحان کنید.

مراحل تهیه نودل پنیری

مراحل تهیه نودل پنیری به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ فلفل دلمه روید. آن را بشویید و تمیز کنید. حال با کمک چاقو فلفل‌ دلمه‌ای را به‌ صورت نواری یا نگینی خرد کنید. شما می‌توانید برای رنگارنگ‌تر شدن نودل از فلفل دلمه‌های رنگی استفاده کنید. فلفل دلمه‌های برش زده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.اکنون به دو صورت می‌توانید پیش روید. اگر ذرت خام در دسترس دارید آن را با کمی آب و نمک ۸-۱۰ دقیقه با حرارت کم بپزید. روش دوم استفاده از کنسرو ذرت آماده است.حال قارچ‌ها را با مقداری آب سرد به‌ خوبی بشویید. آن‌ها را با کمک چاقو برش زنید. می‌توانید از قارچ‌های دکمه‌ای نیز در تهیه این نودل جذاب استفاده کنید. این قارچ‌ها نیاز به برش‌ زدن ندارند، کافی است آن‌ها را بشویید و‌ به سراغ مرحله بعد روید.سپس سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن پوره کنید. اگر سیر تازه در دسترس ندارید می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید. در ادامه تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و‌ کره را به آن اضافه کنید. منتظر بمانید تا کره ذوب شود. سپس پوره سیر را به تابه بیفزایید کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و لذیذ روی لینک طرز تهیه نودل پنیری کلیک کنید.

۴- بوریتو مرغ

بوریتو مرغ، یک ساندویچ بسیار کامل و خوشمزه است که اصالت آن به مکزیک برمی‌گردد. این غذا را می‌توانید با نان تورتیلا یا انواع نان‌های پیتا، لواش یا حتی نان‌های خانگی که خودتان در منزل تهیه می‌کنید، آماده سازید.

این ساندویچ حجیم پرطرفدار با سینه مرغ یا گوشت قرمز همراه با فلفل دلمه، سیر، پنیر پارمسان، جعفری تازه، برنج، ذرت پخته شده و… قابل آماده‌ سازی و سرو کردن در وعده شام است.

مراحل تهیه بوریتو مرغ

مراحل تهیه بوریتو مرغ به روش مکزیکی به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. آن را از چند ساعت قبل از طبخ غذا بخیسانید. پس از خیساندن برنج باید آن را با مقداری آب، نمک و روغن به‌ صورت کته‌ای بپزید. برنج پخته شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.در دومین مرحله به سراغ ذرت روید. دانه‌های ذرت را با مقداری آب درون قابلمه مناسبی بریزید و ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا ذرت‌ها پخته شوند. پس از پخته‌شدن آن‌ها را آبکشی کنید و کنار گذارید. برای بالاتر رفتن سرعت پخت می‌توانید از کنسرو ذرت آماده نیز استفاده کنید.اکنون به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها طلایی و برشته شوند.حال سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را به کمک سیر له کن پوره کنید و به پیازهای درون تابه اضافه کنید. سیرها را نیز تفت دهید تا عطر آن‌ها آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب مکزیکی روی لینک طرز تهیه بوریتو مرغ کلیک کنید.

۵- سوپ برنج

شما با سبزیجات متنوع، انواع گوشت‌ها، حبوبات مختلف یا هر نوع مواد غذایی که مناسب ذائقه و سلیقه‌تان است می‌توانید یک سوپ بسیار خوشمزه و جذاب تهیه کنید. سوپ برنج نیز یکی از انواع سوپ‌های پرطرفدار ایرانی است که به دلیل وجود برنج در مواد اولیه‌ آن، غلظت و لعاب بسیار زیادی دارد.

مراحل تهیه سوپ برنج

مراحل تهیه سوپ برنج به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. آن را با مقداری آب بخیسانید. بهتر است از چند ساعت قبل از طبخ سوپ برنج را بخیسانید. اگر برنج نیم‌دانه در دسترس دارید برای بالاتر رفتن سرعت کار از برنج نیم‌دانه استفاده کنید.اکنون به سراغ گوجه‌ فرنگی روید. گوجه‌ فرنگی را بشویید و با کمک رنده آن را رنده کنید. می‌توانید گوجه‌ها را در میکسر یا خردکن بریزید و با کمک خردکن آن‌ها را پوره کنید. حال درون قابله مناسبی که قصد طبخ سوپ را دارید کمی روغن بریزید. پوره گوجه‌ فرنگی را درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. ۴-۶ دقیقه زمان دهید تا آب اضافی گوجه فرنگی‌ها تبخیر شود و گوجه‌ فرنگی‌هایتان رنگ باز کنند.در این مرحله به سراغ برنج خیسانده شده روید. آب برنج را بگیرید و برنج را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. همه مواد را به هم زنید و در همین مرحله ۲-۳ پیمانه آب جوش به قابلمه سوپ اضافه کنید.سپس حرارت را زیاد کنید تا محتوای قابلمه به نقطه‌ جوش رسد و بعد درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید. ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا برنج با پوره گوجه فرنگی به خوبی بپزد و نرم شود و سپس به سراغ مرحله بعد روید. 

برای ادامه رسپی این سوپ خوش طعم و مجلسی روی لینک طرز تهیه سوپ برنج کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!