تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوب، امروز ناهار چی خواهیم ساخت؟

امروز هنگام تهیه ناهار برای خود و عزیزانتان ممکن است دغدغه‌هایی داشته باشید که چه غذایی درست کنید تا تکراری نشود. اما می‌توانید با دنبال کردن این لیست از ۵ غذای متنوع و خوشمزه، بدون مشکل ناهار خود را تهیه کنید.

اولین غذای معرفی شده در این لیست، خورش توت فرنگی با مرغ است که طعم منحصر به فردی دارد. طرز تهیه این خورش شامل مراحل سرخ کردن مرغ، تهیه سس و پخت آن می‌شود.

در ادامه، شاه پلو مخلوط یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ایرانی است که می‌توانید برای ناهار انتخاب کنید. با ترکیباتی چون برنج، قیسی، آلوچه و بادام هندی، این غذا زینت‌بخش سفره شما خواهد بود.

غذای بعدی، خورش کرفس است که یکی از قدیمی‌ترین خورشت‌های ایرانی است. طرز تهیه این خورش از مراحل شستن کرفس و تفت دادن پیاز شروع می‌شود.

پای همبرگر با سس قارچ یک گزینه دیگر برای ناهار است که با موادی همچون گوشت چرخ‌کرده و سیب‌زمینی تهیه می‌شود و با سس قارچ مزه آن را دو چندان می‌کند.

و غذای خامه‌ای و خوشمزه کشک بادمجان نیز از لیست غذاهای معرفی شده در این مطلب است. با دنبال کردن مراحل تهیه این غذا می‌توانید طعم لذت‌بخشی را تجربه کنید.

بنابراین، انتخاب یکی از این ۵ غذای خوشمزه برای ناهار امروز خود و خانواده‌تان، لذت بخش خواهد بود و باعث شادابی و احساس رضایت خواهد شد.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در نهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش توت فرنگی با مرغ

آیا تا به حال خورش توت فرنگی با مرغ را امتحان کرده‌اید؟ شاید این ترکیب در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما طعمی فوق‌العاده لذیذ و منحصر به فرد دارد. اگر اهل تجربه طعم‌های جدید هستید، حتما این خورش را امتحان کنید.

مراحل تهیه خورش توت فرنگی با مرغ

مراحل تهیه خورش توت فرنگی با مرغ به شرح زیر است:

برای تهیه خورش توت فرنگی با مرغ، ابتدا فیله‌های مرغ را خرد کنید. می‌توانید فیله را به صورت کامل هم استفاده کنید. سپس، فیله‌های مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه به خوبی مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ادویه‌ها به خوردشان برود.حال در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس، فیله‌های مرغ را که از قبل مزه‌دار کردید به همراه زعفران دم کرده به تابه اضافه کنید.در ادامه مرغ‌ها را به آرامی در تابه بچرخانید تا تمام قسمت‌هایشان به طور یکسان سرخ شوند. زمانی که هر دو طرف مرغ‌ها به رنگ طلایی درآمد، آن‌ها را از تابه خارج کنید.اکنون پیازها را پوست گرفته و به صورت ریز خرد کنید. سپس، پیازهای خرد شده را به همان تابه که مرغ‌ها را در آن سرخ کرده بودید اضافه کنید. پیازها را با حرارت ملایم تفت دهید تا زمانی که کاملا طلایی شوند.برای تهیه سس، ابتدا سس باربیکیو، شکر قهوه‌ای، آبلیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. سپس کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند و سسی یکدست به دست آید.پس از اینکه پیازها سرخ شدند، سس آماده شده را به آن‌ها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا سس به طور یکنواخت تمام قسمت‌های پیاز را پوشانده و با آن‌ها مخلوط شود. این هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که عطر و بوی ادویه‌های موجود در سس به طور کامل آزاد شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه خورش توت فرنگی با مرغ کلیک کنید.

۲- شاه پلو مخلوط

شاه پلو مخلوط، یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با ظاهری رنگارنگ و طعمی بی‌نظیر، زینت‌بخش سفره‌های ایرانی در مهمانی‌ها و مجالس می‌شود. شما نیز می‌توانید این غذای مجلسی را با مواد اولیه متنوعی نظیر برنج، قیسی، آلوچه، بادام هندی، کره و… برای ناهار امروزتان طبخ و نوش جان کنید.

مراحل تهیه شاه پلو مخلوط

مراحل تهیه شاه پلو مخلوط به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به روغن اضافه کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.در ادامه فیله مرغ را بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. فیله مرغ را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا فیله‌ها تغییر رنگ دهند و طلایی شود.سپس نمک، فلفل، پودر دارچین و زردچوبه را به محتوای درون تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.بهتر است که پیش از پخت قیسی‌ها و آلوچه‌ها را ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای در آب بخیسانید. سپس قیسی و آلوچه‌های خیسانده شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. بادام هندی را نیز در همین مرحله به مواد بیفزایید و چند دقیقه‌ای مواد را به هم زنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. حال آب جوش و مقداری محلول زعفران به محتوای درون تابه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد. سپس درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا همه مواد با هم بپزند و آب درون تابه تبخیر شود.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مجلسی روی لینک طرز تهیه شاه پلو مخلوط کلیک کنید.

۳- خورش کرفس

خورش کرفس، یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین خورشت‌های ایرانی است که می‌توان گفت همه آن را می‌شناسند. این خورش شباهت زیادی به خورشت قورمه‌ سبزی دارد و به روش‌های بسیار مختلفی طبخ می‌شود.

مراحل تهیه خورش کرفس

مراحل تهیه خورش کرفس به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ کرفس‌ها روید. ساقه‌های کرفس را از هم جدا کنید و درون ظرف آبی قرار دهید. قسمت ضخیم ساقه‌ها را با کمک چاقو ببرید. کرفس‌های شسته شده را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.حال با کمک چاقو ساقه و برگ‌های کرفس را به‌ صورت یک اندازه خرد کنید. کرفس بعد از پخته‌ شدن تغییر حجم می‌دهد و کوچک می‌شود. کرفس‌های خرد شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ خورشت را دارید مقداری روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. حال پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه بیفزایید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.در ادامه مقداری زردچوبه و ادویه گوشت به خورش بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال در همین مرحله گوشت‌های تکه شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت‌ها از حالت خامی خارج شوند.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش کرفس کلیک کنید.

۴- پای همبرگر با سس قارچ

پای همبرگر یک غذای کاملا متفاوت و خوشمزه است که شما می‌توانید آن را برای وعده ناهار تهیه و نوش جان کنید. این غذا با موادی همچون گوشت چرخ‌ کرده، سیب‌ زمینی، نخود فرنگی و هویج درست می‌شود که سس قارچ خوشمزه بر روی این غذا مزه آن را دو چندان می‌کند.

مراحل تهیه پای همبرگر 

مراحل تهیه پای همبرگر با سس قارچ به شرح زیر است:

پیاز و سیر را خرد کرده، در یک ماهیتابه روغن ریخته و پیاز و سیر را داخل آن تفت می‌دهیم.گوشت چرخ‌ کرده را نیز به محتویات ماهیتابه اضافه می‌کنیم و مجددا با سیر و پیاز تفت می‌دهیم.نمک، فلفل و زردچوبه را هم به ترکیب گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه و در نهایت رب گوجه‌ فرنگی را به مواد می‌زنیم و روی شعله ملایم تفت می‌دهیم.فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و می‌گذاریم داغ شود.سیب‌ زمینی را به خوبی می‌شوییم، پوست آن را کنده و به حلقه‌های باریک خرد می‌کنیم. هویج را نیز به همین ترتیب خرد می‌کنیم و به سراغ مرحله بعد می‌رویم.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ کلیک کنید.

۵- کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از ساده‌ترین و لذیذترین غذاهای نونی و حاضری است که در تهیه آن در شهرهای مختلف، تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثلا کشک بادمجان دامغانی، اصفهانی، تبریزی و رشتی تفاوت‌هایی دارند ولی اصولی کلی آن‌ها مشترک است.

گردو و کشک در خوشمزه شدن کشک بادمجان تاثیر به سزایی دارند. شما می‌توانید این غذای پرطرفدار را پس از پخت با مقداری نعنا داغ تزئین و سرو کنید.

مراحل تهیه کشک بادمجان

مراحل تهیه کشک بادمجان به شرح زیر است:

بادمجان‌ها را پوست می‌کنیم، قاچ زده و آن‌ها را سرخ می‌کنیم. در حد طلایی شدن کافیه! جوری که بوی عطر بادمجان‌ها در بیاد.بعد از سرخ شدن، بهتره آن‌ها را روی پدهای مخصوص جذب روغن بگذاریم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود تا خطری متوجه سلامت ما نشود. این نکته را حتما رعایت کنید.سپس در قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را در آن داریم مقداری روغن می‌ریزیم و نعناع خشک را اضافه می‌کنیم. در حد چند ثانیه هم می‌زنیم تا بوی عطر نعناع بلند شود (دقت کنید این مرحله زیاد طول نکشد؛ چون نعناع بوی سوختگی می‌گیرد و طعم غذا هم خراب می‌شود)حال زردچوبه را اضافه می‌کنیم و چند ثانیه دیگر تفت می‌دهیم تا رنگ باز کند (یعنی تا زمانی که زردچوبه رنگ خودش را به مواد بدهد)سپس بادمجن‌ها را به ترتیب در قابلمه‌ می‌چینیم و‌ روی آن‌ها آب‌ جوش می‌ریزیم تا جایی که یک سانتی‌متر آب روی سطح بادمجان‌ها را بگیرد. سپس ‌حرارتش روا کم می‌کنیم و‌ زمان می‌دهیم تا آرام بپزد و آب بادمجان‌ها کاملا تبخیر شود. 

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کشک بادمجان کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!