تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پیشنهاد من برای امشب: غذای خاصی داشته باشید؟

شام یکی از وعده‌های مهم روز است و انتخاب غذای مناسب برای این وعده می‌تواند یک چالش برای بسیاری از افراد باشد. معرفی 5 غذای خوشمزه برای شام در این نوشتار انجام شده است تا به شما کمک کند تا یک گزینه مناسب برای شام امشب خود انتخاب کنید.

از جمله این غذاها می‌توان به باقالی پلو با مرغ، راتای مرغ و شوید، پنینی مرغ، ناگت میگو و سالاد الویه اشاره کرد. هر یک از این غذاها دارای ترکیبات متنوعی از اجزای سالم و خوشمزه هستند که می‌توانند وعده شام شما را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنند.

با توجه به مراحل تهیه هر یک از این غذاها، می‌توانید به راحتی آن‌ها را در خانه تهیه کرده و به عزیزان خود ارائه دهید. این غذاها معمولاً با مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شوند و با طعم و ظاهر جذابی همراه هستند.

بنابراین، با انتخاب یکی از این گزینه‌ها برای شام امشب خود، مطمئناً تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌ای خوشایند را تجربه خواهید کرد. امیدوارم این انتخاب‌ها به شما کمک کند تا شامی خوشمزه و سالم را برای خودتان و عزیزانتان فراهم کنید.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در دهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- باقالی پلو با مرغ

باقالی‌ پلو با مرغ یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای مجلسی با مرغ است که به روش‌های بسیار زیادی طبخ می‌شود. این غذای لذیذ طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می‌توانید آن را با مواد اولیه ساده‌ای همچون برنج، مرغ، باقالی و… برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه باقالی پلو با مرغ

مراحل تهیه باقالی پلو با مرغ به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی یا خلالی خرد کنید.درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ مرغ را دارید کمی روغن بریزید. پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. در همین مرحله به سراغ افزودن سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن یا چاقو پوره کنید و به پیازهای درون قابلمه اضافه کنید کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.سپس به سراغ ادویه‌ها روید. مقداری زردچوبه و فلفل قرمز به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.اکنون به سراغ تکه‌های مرغتان روید. مرغ‌ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال تکه‌های مرغ را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به‌ خوبی مرغ‌ها را با مواد درون قابلمه ترکیب کنید. هر طرف مرغ را به‌ خوبی سرخ کنید تا طلایی و برشته شود.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و همه پسند روی لینک طرز تهیه باقالی پلو با مرغ کلیک کنید. 

۲- راتای مرغ و شوید

راتای مرغ و شوید یکی از بهترین و ساده‌ترین فینگرفودهایی است که می‌توانید در تولدها و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید. بافت نرم و منعطف این فسقلی‌های دلبر امکان تهیه آن‌ها را به اشکال مختلفی به شما می‌دهد. می‌توانید این غذای خوشمزه را در حجم زیاد طبخ و به‌ عنوان میان‌وعده‌ای مقوی برای طول هفته و یا یک وعده شام سبک نوش جان کنید.

مدت زمان تقریبی تهیه راتای مرغ و شوید به عنوان یک غذای جدید یک ساعت است. برای تهیه این غذای جدید فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر فیله مرغ، شوید، برگ بو، نان تست، پنیر خامه‌ای، سس مایونز، گوجه فرنگی و ادویه (نمک، فلفل و زردچوبه) نیاز دارید.

مراحل تهیه راتای مرغ و شوید

مراحل تهیه راتای مرغ و شوید به شرح زیر است:

در اولین مرحله به‌سراغ پختن و مزه‌دار کردن مرغ‌هایتان بروید. از هر قسمت از مرغ که تمایل داشته باشید می‌توانید کمک بگیرید. مرغ را با ادویه و فلفل قرمز و زردچوبه طعم‌دار کنید و در قابلمه مناسب بریزید.برگ بوها را روی مرغ‌ها بچینید. حالا مقداری نمک را هم روی تکه‌های مرغ بپاشید و زمان دهید تا به آرامی فیله‌ها پخته شوند. با توجه به بافت نرم فیله در این مرحله نیاز به اضافه کردن آب یا روغن ندارید. اما اگر از دیگر تکه‌های مرغ استفاده کرده‌اید برای سریع‌تر و بهتر پخته شدن از یک استکان آب و کمی روغن نیز می‌توانید کمک بگیرید.در این فاصله سراغ شویدهای تازه بروید و آن‌ها را به‌ خوبی خرد و ریز کنید. برای این کار از چاقو تیز یا دستگاه‌های خردکن و میکسر می‌توانید کمک بگیرید. همه شویدها را خرد کنید چون برای تزیین راتا نیز به مقداری شوید تازه نیاز دارید.

برای ادامه رسپی این غذای فینگرفودی خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه راتا مرغ و شوید کلیک کنید.

۳- پنینی مرغ

پنینی نوعی ساندویچ گریل یا تست شده است که اصالت آن به ایتالیا برمی‌گردد. شما می‌توانید از مواد اولیه ساده‌ای نظیر سینه مرغ، سیر، جعفری، قارچ، خامه صبحانه و… برای تهیه این ساندویچ بین‌ المللی استفاده کنید و یک غذای خوشمزه و متفاوت برای شام امشب‌تان تدارک ببینید. 

مراحل تهیه پنینی مرغ خانگی

مراحل تهیه پنینی مرغ خانگی به شرح زیر است:

در مرحله اول سینه مرغ را به صورت معکبی برش بزنید. سپس در ماهیتابه مناسبی یک قاشق روغن مایع بریزید و مرغ‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و وقتی که مرغ‌ها تغییر رنگ دادند، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا (یا هر ادویه دلخواه) را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا آب مرغ‌ها کشیده شوند و کاملا بپزند.در ادامه دو حبه سیر رنده شده و قارچ بلانچ شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد. (برای قارچ بلانچ شده، قارچ‌ها را بعد از شستشو اسلایس کنید و قابلمه‌ای رو پر از آب کنید و بگذارید روی حرارت تا به جوش بیاید. سپس کمی نمک و یک قاشق آبلیمو اضافه کنید و قارچ‌ها رو داخل قابلمه بریزید. بعد از ۱۰ دقیقه قارچ‌ها را آبکشی کنید و با آب سرد بشویید).اکنون به ترکیب فوق یک قاشق خامه صبحانه اضافه و مخلوط کنید. جعفری‌ها را نیز ساطوری خرد و در انتها اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب و حرارت را خاموش کنید تا جعفری‌ها تغییر رنگ ندهند. (نیازی به پخت جعفری نیست).

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و لذیذ بین المللی روی لینک طرز تهیه پنینی مرغ خانگی کلیک کنید.

۴- ناگت میگو

غذاهای دریایی و جنوبی جز پرطرفدارترین و محبوب‌ترین غذاهایی هستند که در زمان کوتاهی آماده می‌شوند. ناگت میگو، یکی از روش‌های جذاب طبخ میگو است که طرز تهیه آسانی دارد و از ترکیب مواد اولیه متنوعی نظیر میگو، پنیر پیتزا، گشنیز تازه، پودر سوخاری و… تهیه می‌شود. 

مراحل تهیه ناگت میگو

مراحل تهیه ناگت میگو به شرح زیر است:

در مرحله اول میگو‌ها را تمیز کنید. ابتدا پوست سخت آن‌ها و دست و پاهایشان را جدا سازید. سپس با کمک چاقو تیزی رگ پشت کمر آن‌ها را به دقت در بیاورد.میگوهای تمیز شده را درون ظرف مناسبی بریزید و با آب به خوبی بشویید. سپس درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.حال پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به ۲-۴ قسمت برش زنید. سیر‌ها را نیز به همین ترتیب بشویید و پوست بگیرید. سیر و پیاز را درون ظرف مناسبی بریزید.اکنون گشنیز تازه را تمیز کنید. ساقه‌های ضخیم و برگ‌های زرد آن را جدا سازید. گشنیز را با مقداری آب بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. گشنیزهای شسته شده را به ظرف پیاز و سیر اضافه کنید. فلفل را در همین مرحله بشویید و درون آن را تمیز کنید.سپس میگوهای شسته شده، پیاز، سیر، گشنیز، فلفل قرمز و پنیر پیتزا رنده شده را درون ظرف مناسبی بریزید و با هم ترکیب کنید. ترکیب فوق را با کمک چرخ‌ گوشت، میکسر یا خردکن به شکل پوره تبدیل کنید.در ادامه پودر سوخاری، نمک، زردچوبه و مقداری فلفل سیاه به ترکیب مواد پوره شده‌تان اضافه کنید. همه مواد را با کمک قاشق به خوبی با هم ترکیب کنید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه ناگت میگو کلیک کنید.

۵- سالاد الویه

سالاد الویه بسیار مقوی، خوشمزه و غذای مورد علاقه بچه‌ها و بزرگسالان است. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه سالاد الویه مجلسی مواد را به جای رنده کردن به صورت نگینی خرد کنید تا ظاهر شیک‌تری داشته باشد. سالاد الویه یکی از بهترین گزینه‌های وعده شام برای مهمانی، جشن تولد و سایر مناسبت‌هاست.

مراحل تهیه سالاد الویه مجلسی

مراحل تهیه سالاد الویه مجلسی به شرح زیر است:

ابتدا سینه مرغ را با یک پیاز متوسط، یک استکان آب و نمک آبپز کنید. بعد از پخته شدن آن را با دست به شکل نازک، کوچک و هم‌ اندازه ریش ‌ریش کنید.سیب‌زمینی را آب پز کرده، پوست بکنید و به قطعات نگینی خیلی کوچک و هم‌اندازه ریز کنید. (می‌توانید از رنده درشت هم استفاده کنید که کاملاً سلیقه‌ای است)بعد از اینکه سیب زمینی‌ها پخته و رنده شد تخم مرغ‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بگذارید تا آب پز شود. بعد از آب پز شدن تخم مرغ را پوست کنده و رنده کنید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.در این مرحله خیار شور خرد شده را با نخود فرنگی به مخلوط مرغ و سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه سالاد الویه مجلسی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!