تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهکار پایانی برای شکست دادن تقلب در امتحانات فینال

در این متن، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات نهایی و اهمیت امنیت آزمون برای دانش آموزان پرداخته است. او هشدار داده که هر فردی که در امتحانات تقلب کند، برای آن درس صفر لحاظ می‌شود. در سال گذشته، 2806 تخلف ثبت شده بود که بیشترین آن مربوط به ابزارهای تقلب بود. برای متخلفان، محرومیت تا سه سال از فرآیند آزمون تعیین شده بود.

همچنین، معاون بررسی کرده است که بازرسی دانش آموزان به خوبی انجام شده و از دستگاه‌های راکت فلزیاب نیز استفاده شده است. در صورت شناخته شدن هر گونه سیگنال، اقدامات لازم اتخاذ می‌شود. او تأکید دارد که کنترل از طریق سیگنال‌یاب‌ها در تمام حوزه‌ها انجام می‌شود تا از تقلب جلوگیری شود.

به این ترتیب، امنیت و شفافیت در برگزاری امتحانات نهایی تأکید شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تقلب و اطمینان از رعایت اصول اخلاقی و آیینی در آزمون‌ها انجام شده است.

نمناک نوشت: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات برگزاری امتحانات نهایی به متقلبان احتمالی این امتحانات هشدار داد.

اگر کسی در امتحانات نهایی تقلب کند، وضعیتش چطور میشود؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن پاسخ به شائبه تقلب و بی‌نظمی در امتحانات نهایی به متقلبان احتمالی در این امتحانات هشدار داد.

«محمد مهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در واکنش به وجود بی‌نظمی در برگزاری امتحانات نهایی و همچنین شائبه تقلب در این امتحانات گفت:

ما به عنوان امانت‌دارهای دانش آموزان و اولیا موظف هستیم که همه شرایط آزمون را به سلامت برگزار کنیم و امنیت آزمون را در نظر بگیریم. موضوع به دانش آموزان مرتبط است و حق آن‌ها است، این حساسیت را با جدیت بیشتری دنبال کنیم و فردی که تقلب کرده، آن عنوان درسی برایش صفر لحاظ می‌شود.

ما در سال گذشته 2806 تخلف ثبت شده داشتیم که عمده‌ی تخلف ثبت شده، مربوط به همراه داشتن ابزارهای تقلب بود. البته آرا برای متخلفان اعلام شد که بنابر آن، آنها از یک عنوان درسی تا سه سال از کل فرآیند آزمون امتحان نهایی محروم شدند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا از زمان برگزاری امتحانات نهایی تاکنون تخلفی صورت گرفته است؟ گفت:تخلفات در سامانه مربوطه ثبت می‌شود و از روز گذشته به صورت کشوری قابل بهره‌برداری بوده است.

وضعیت بازرسی دانش آموزان

کاظمی در پاسخ به این که گفته می شود، بازرسی دانش آموزان در بعضی از حوزه‌ها و شهرها به خوبی صورت نگرفته و از دستگاه‌های راکت فلزیاب استفاده نشده است که این مسئله استفاده از وسایل هوشمند توسط دانش آموزان را برای تقلب ممکن می‌کند، گفت:بازرسی دانش آموزان کامل و به خوبی صورت می‌گیرد، سیگنال‌یاب‌ها در تمام حوزه‌ها وجود دارد و در طول فرایند آزمون کنترل صورت می‌گیرد که اگر سیگنالی مشخص شود، اعمال قانون صورت می‌گیرد. در بازدیدی که شخصا از حوزه‌های امتحانی در حین برگزاری آزمون نهایی داشتم با استفاده از راکت فلزیاب، وسایل الکترونیکی که دانش آموزان ممکن است با خود به همراه داشته باشند، کنترل صورت می گرفت.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!