تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ناهار امروز چی بپزم؟ منتظر نباش و ببر سراغ این غذاها

غذاهای معرفی شده برای ناهار شامل مرغ لا پلو شیرازی، آبگوشت باغی، زیر برنجی، ناگت گوشت چرخ کرده و گراتن بادمجان با سیب زمینی است.

مرغ لا پلو شیرازی یک غذای خوشمزه و محبوب است که با استفاده از مواد اولیه ساده مانند مرغ، برنج و ادویه‌ها تهیه می‌شود. مراحل طبخ آن نیز بسیار آسان است.

آبگوشت باغی یک غذای سنتی و خوشمزه است که در استان‌های مختلف تهیه می‌شود و از میوه‌های مختلف بهره می‌برد. تهیه این غذا نیز نیازمند مراحل ساده و مواد اولیه معمولی است.

زیر برنجی یا چلو گوشت لری نیز یک غذای سنتی و اصیل است که در استان لرستان محبوب است. تهیه این غذا نیز نسبتاً آسان است و مواد اولیه آن از گوشت بز، برنج و ادویه‌ها تشکیل شده است.

ناگت یک غذای ساده و محبوب است که در هر موقعیتی قابل تهیه است. با استفاده از گوشت چرخ کرده و ادویه‌های مختلف می‌توانید این غذا را درست کنید.

گراتن بادمجان با سیب زمینی نیز یک غذای بین‌المللی محبوب است که شباهتی با لازانیا دارد. تهیه این غذا نیز ساده است و از مواد اولیه اصلی مانند بادمجان، سیب زمینی و گوشت چرخ کرده استفاده می‌کند.

در نهایت، این لیست انواع غذاهایی است که می‌توانید برای ناهار انتخاب کنید و لذت ببرید. امیدوارم انتخاب مناسبی برای غذای امروزتان داشته باشید و لذت طبیعت و مزه‌های مختلف را بچشید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در یازدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- مرغ لا پلو شیرازی

مرغ لا پلو یکی از غذاهای معروف و خوشمزه شیرازی است که به احتمال خیلی زیاد از روی غذاهای عربی الگوبرداری کرده است. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و برای طبخ آن فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر ران یا سینه مرغ، برنج، زعفران دم کرده، زیره و… نیاز دارید.

مراحل تهیه مرغ لا پلو شیرازی

مراحل تهیه مرغ لا پلو شیرازی به شرح زیر است:

در مرحله اول از تهیه مرغ لا پلو باید تکه‌های مرغ را به خوبی مزه‌دار کنید. پس ران یا سینه مرغ را تکه تکه کنید، به خوبی شستشو دهید و درون یک کاسه مناسب بریزید.سپس ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زعفران دم‌کرده، برگ بوی پودر شده، کمی نمک، زیره سیاه را به همراه مقدار خیلی کم از روغن زیتون یا آفتابگردان روی تکه‌های مرغ بریزید.در ادامه روی کاسه را با سلفون کاملا بپوشانید و به مدت ۲ ساعت تمام در یخچال قرار دهید. در طی این دو ساعت مرغ‌ها مزه‌دار و آماده طبخ می‌شوند.در این مرحله باید برنج را آماده پخت کنید. پس برنج را درون کاسه‌ای بریزید و روی آن تا جایی آب بریزید که آب روی سطح آن را بپوشاند. برنج را گوشه‌ای بگذارید تا به خوبی خیس بخورد و آماده مراحل بعدی شود.حال باید تکه‌های مرغ را سرخ کنید. پس قابلمه مناسبی را انتخاب کنید. این قابلمه باید به اندازه‌ای باشد که در مرحله بعد بتوانید درون آن برنج هم دم بگذارید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و سنتی روی لینک طرز تهیه مرغ لا پلو شیرازی کلیک کنید.

۲- آبگوشت باغی

آبگوشت باغی، یکی از خوشمزه‌ترین و سنتی‌ترین آبگوشت‌های استان کرمانشاه است که در شهرهای مختلف به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود. جالب است بدانید که در این آبگوشت از ترکیب میوه‌های مختلفی استفاده می‌شود که موجب متفاوت شدن طعم این آبگوشت شده است.

مراحل تهیه آبگوشت باغی

مراحل تهیه آبگوشت باغی کرمانشاهی به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ حبوبات روید. نخود و لوبیا سفید را تمیز کنید و با مقدار آب بشویید. حال آن‌ها را درون ظرف مناسبی با مقداری آب بخیسانید. این کار موجب می‌شود تا حبوبات شما زمان کمتری برای پخت نیاز داشته باشند و نفخ آن‌ها تا حد زیادی گرفته شود.حال به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ آبگوشت را دارید مقداری روغن ریخته و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. سپس پیازها را درون قابلمه تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.اکنون زردچوبه و فلفل را به پیازها بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. حال رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب رنگ باز کند و بوی خامی‌اش گرفته شود.در ادامه به سراغ گوشت روید. گوشت را بشویید و چند تکه کنید. بهتر است از گوشتی که کمی چربی و استخوان دارد استفاده کنید. گوشت را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی بهم زنید تا رنگ خامی گوشت گرفته شود.چوب دارچین و برگ بو را به محتوای درون قابلمه بیفزایید. حال ۲-۳ پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید، ۳۰-۴۰ دقیقه‌ای زمان دهید تا گوشت بپزد و سراغ مرحله بعد روید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و سنتی روی لینک طرز تهیه آبگوشت باغی کرمانشاهی کلیک کنید.

۳- زیر برنجی (چلو گوشت لری)

زیر برنجی یا چلو گوشت لری یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار قدیمی است که اصالت آن به لرستان برمی‌گردد. در این غذا از گوشت بز استفاده می‌شود که به همین دلیل نیز در برخی از شهرهای دیگر به این غذا بز برنج گفته می‌شود. 

این غذا دستور پخت چندان سختی ندارد و با چند قلم مواد اولیه ساده همچون ماهیچه گوسفندی، محلول زعفران، پیاز، چوب دارچین، برنج، زرشک، کره، ادویه و… قابل طبخ است.

مراحل تهیه زیر برنجی (چلو گوشت لری)

مراحل تهیه زیر برنجی (چلو گوشت لری) به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی گوشت روید. گوشت را بشویید و به قطعات بزرگی برش زنید. آن را درون قابلمه مناسبی قرار دهید.در مرحله دوم پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را ۲-۴ قسمت برش زنید و روی گوشت قرار دهید. حرارت را روشن کنید و کمی زمان بدهید تا قابلمه گرم شود. حال مقداری زردچوبه به گوشت بزنید، چوب دارچین را نیز در همین مرحله به گوشت اضافه کنید و ۲-۳ پیمانه آب جوش به محتوای درون قابلمه اضافه کنید.حرارت را زیاد کنید تا محتوای مواد درون قابلمه شروع به جوشیدن کند سپس درب قابلمه را ببندید. حرارت را کم کنید و ۱-۲ ساعت زمان دهید تا گوشت به خوبی بپزد و نرم شود.در ادامه رای بالاتر رفتن سرعت پخت به سراغ برنج روید. برنج از قبل خیسانده شده را به همراه مقدار مناسبی آب، نمک و روغن درون قابلمه بریزید و آن را به‌صورت کته بپزید.اکنون میزان پخت گوشت را بررسی کنید و در صورت پخته‌ شدن آن، چوب دارچین را از قابلمه خارج کنید. حال مقداری نمک، فلفل سیاه و آبلیمو به گوشت اضافه کنید.کمی گوشت را به هم بزنید و درب قابلمه را ببندید. ۱۵-۳۰ دقیقه زمان دهید تا گوشت با طعم دهنده‌ها بپزد و سس آن به غلظت مناسب رسد.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه زیر برنجی (چلو گوشت لری) کلیک کنید. 

۴- ناگت گوشت چرخ کرده

ناگت از جمله غذاهای ساده و خوش خوراک است که شما در هر شرایطی می‌توانید روی آن حساب باز کنید. چه مهمانی باشد چه ناهار خانوادگی و خودمانی.

مراحل تهیه ناگت گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه ناگت گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

در مرحله اول باید گوشت چرخ کرده را آماده کنید. ممکن است گوشت چرخ کرده در خانه نداشته باشید و فقط گوشت باشد. در این صورت باید این گوشت‌ها را با دستگاه چرخ‌کن چرخ کنید. کار راحتی است. پس نگرانش نباشید. برای آماده کردن گوشت چرخ کرده باید بوی زهم آن را بگیرید.پس در ابتدا پیاز را رنده کنید. سپس گوشت چرخ کرده را با پیاز، آرد گندم، پنیر پارمسان، فلفل، پودر سیر، پاپریکا و مقدار کمی نمک مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید تا تمام مواد با گوشت یکدست و یکنواخت شوند.حال باید مواد را به شکل دایره درست کنید. به این منظور کمی از مواد را کف دست خود قرار دهید و آن را به شکل دایره در بیاورید. مواظب باشید که ناگت نباید مانند کتلت نازک باشد. بهترین شکل ناگت این است که کوچک و کمی ضخیم باشند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه ناگت گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۵- گراتن بادمجان با سیب زمینی

گراتن بادمجان با سیب زمینی یک نوع غذای بین المللی پرطرفدار در سراسر جهان است که از لحاظ ساختار شباهت زیادی به لازانیا دارد. گراتن در واقع نوعی غذای سبک و سالمی است که به سادگی می‌توانید طی مدت زمان کوتاهی در منزل درست کنید.

مراحل تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی

مراحل تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی به شرح زیر است:

در مرحله اول بادمجان‌ها را با پوست یا بدون پوست، حلقه‌ حلقه کنید. سپس روی آن‌ها نمک بریزید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید. با این کار بادمجان‌ها هنگام سرخ شدن روغن کمتری به خود جذب می‌کنند. همچنین با این روش نمک به خوبی به خورد بادمجان می‌رود.سپس بادمجان‌های آماده شده را در روغن سرخ‌ کنید. دقت کنید که هر ۲ طرف بادمجان‌ها به اندازه کافی سرخ شوند.بعد از سرخ کردن بادمجان، پیازها را نگینی خرد کنید و در یک ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. در ادامه گوشت چرخ‌ کرده را به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت عوض‌ شده و سرخ شوند. در این مرحله ادویه‌ها شامل نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن را به گوشت اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!