تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

امشب هنرآشپزی معجزه‌ای در منزل! (شنبه 12 خرداد)

غذا درست کردن یک وعده شام خوشمزه و سالم، برای بسیاری از افراد یک چالش است. اکثر افراد به دنبال انواع غذاهایی هستند که تازگی داشته باشند و تغییری در طعم دهندگی شبانه شان ایجاد کنند. در این مطلب، ما به شما پنج ایده غذایی خوشمزه برای شام ارائه دادیم.

اولین غذایی که معرفی شد، برنج سالسا است. این غذا برای همراهی با رسپی‌های گوشتی یا دریایی مناسب است و می‌تواند یک انتخاب خوب برای شام باشد.

غذای دوم کشمش پلو مازندرانی با مرغ است که یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه است. این غذا در بسیاری از مناطق طبخ می‌شود و با مرغ یا گوشت طبخ می‌شود.

سوپ قارچ روسی هم یک گزینه خوب برای شام است. این سوپ بافتی غلیظ و خامه‌ای دارد که بسیار لذیذ و دلنشین است.

ساندویچ مرغ بندری نیز یک گزینه ساده و خوشمزه برای شام است که به خصوص در شهرهای جنوبی ایران محبوب است.

و در نهایت، رول بادمجان با پنیر یک غذای ساده و خوشمزه است که می‌تواند یک انتخاب عالی برای شام باشد.

این پنج غذا می‌تواند تنوع و جذابیت اضافی به شام شما ببخشد و باعث لذت بیشتری در وعده شام شما شود. امیدواریم که این غذاها را امتحان کنید و از طعم‌های شگفت‌انگیز آن‌ها لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در دوازدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- برنج سالسا

حتما شما هم در کنار بسیاری از غذاها، مخصوصا غذاهای دریایی یا بعضی غذاهایی که با طبع تند درست می‌شود برنج تقریبا قرمز رنگی دیده‌اید که طعم تند و تیزی دارد. این مدل برنج، برنج سالسا است که نوعی غذای بین‌المللی به حساب می‌آید و در کنار انواع رسپی‌های گوشتی و دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل تهیه برنج سالسا

مراحل تهیه برنج سالسا، پلو تند مکزیکی، به شرح زیر است:

این قسمت، بخش اصلی درست کردن این برنج است. برای تهیه سس سالسا پیاز خرد شده را درون تابه بریزید، سپس سس گوجه فرنگی و فلفل قرمز را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شود. سس سالسا تند است اما میزان تندی آن بستگی به ذائقه شما دارد می‌توانید میزان فلفل قرمز را کم یا زیاد کنید.بعد از آن که سس سالسا آماده شد، آن را از روی حرارت بردارید. سپس درون قابلمه کمی آب بریزید تا جوش بیاید. بعد برنج را اضافه کرده و نمک و روغن آن را اندازه کنید و اجازه دهید تا آب برنج خشک شود.زمانی که تقریبا دیگر آب برنج کته خشک شد سس سالسا را اضافه کنید و برنج را هم بزنید تا مواد سس به همه جای آن برسد.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی متفاوت و جذاب روی لینک طرز تهیه برنج سالسا کلیک کنید.

۲- کشمش پلو مازندرانی با مرغ

کشمش‌ پلو، یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه‌ با طبع گرم است که در اکثر شهرها به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. کشمش‌ پلو مازندرانی اصیل با مرغ تهیه می‌شود اما برخی آن را با انواع گوشت‌ها نیز طبخ می‌کنند. در گویش مازندرانی به این غذا طام پلا یا ممیج پلا نیز گفته می‌شود. 

مراحل تهیه کشمش پلو مازندرانی با مرغ

مراحل تهیه کشمش پلو مازندرانی با مرغ زعفرانی به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. با مقداری آب و‌ نمک‌ آن را بخیسانید و‌ به سراغ مرحله دوم روید.حال به سراغ کشمش‌های پلویی روید. آن‌ها را تمیز کنید و بشویید. سپس کشمش‌های تمیز شده را با مقدار کمی آب بخیسانید. برای خوش‌طعم‌تر شدن کشمش‌ها می‌توانید آن‌ها را در کمی گلاب خیس کنید.اکنون به سراغ پخت مرغ روید. درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. منتظر بمانید تا آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند.حال تکه‌های مرغ شسته شده را به آب در حال جوش بیفزایید. ۵-۸ دقیقه زمان دهید تا تکه‌های مرغ در آب بجوشند. با این کار تا حد زیادی بوی زهم و هورمون‌های مرغ گرفته می‌شود.پس از گذشت زمان اعلام شده حرارت را خاموش کنید و مرغ‌ها را با کمی آب بشویید. تکه‌های مرغ را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال مقداری محلول زعفران به مرغ‌ها زنید و به خوبی ماساژ دهید تا مرغ‌ها طلایی و طعم دار شوند. 

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی با مرغ کلیک کنید.

۳- سوپ قارچ روسی

سوپ‌ها از جمله غذاها و پیش‌غذاهای خوشمزه‌ای هستند که به دلیل تنوع طعم و روش پخت فراوان، محبوبیت زیادی دارند. در میان انبوه سوپ‌های خوشمزه، سوپ قارچ روسی با طعمی دلنشین و بافتی غلیظ و خامه‌ای، جایگاه ویژه‌ای دارد.

برای تهیه این سوپ پرطرفدار فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر پیازچه، سیب زمینی، هویج، قارچ، کره یا روغن مایع، خامه و… نیاز دارید.

مراحل تهیه سوپ قارچ روسی

مراحل تهیه سوپ قارچ روسی به شرح زیر است:

برای پخت سوپ قارچ روسی خوشمزه، اولین قدم آماده‌ سازی هویج، پیازچه و قارچ است. برای این کار، ابتدا هویج‌ها را به خوبی شسته و پوستشان را جدا کنید.سپس با استفاده از چاقو یا ابزار مناسب، آن‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. در ادامه، قارچ‌ها را نیز به دقت شسته و به صورت ورقه‌ای برش دهید تا در سوپ به خوبی پخته شوند. در نهایت، پیازچه‌ها را نیز به صورت ریز خرد کنید.پس از آماده کردن هویج، پیازچه و قارچ، نوبت به تفت دادن آن‌ها می‌رسد. برای این کار، یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و مقداری روغن مایع یا کره داخل آن بریزید.سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن یا ذوب شدن کره، هویج‌ها را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا کمی نرم شوند.بعد از نرم شدن هویج‌ها، پیازچه و قارچ‌های خرد شده را نیز به قابلمه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه دهید تا تمام مواد به طور کامل نرم و پخته شوند.در این مرحله از پخت سوپ قارچ روسی، نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد. برای این کار، آرد را به طور یکسان روی سبزیجات داخل قابلمه ریخته و شروع به تفت دادن کنید. در هنگام تفت دادن، مدام مواد را هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و مجلسی روی لینک طرز تهیه سوپ قارچ روسی کلیک کنید.

۴- ساندویچ مرغ بندری

ساندویچ مرغ بندری از جمله ساندویچ‌های خوشمزه و پرطرفدار است که به خصوص در شهرهای جنوبی ایران تهیه می‌شود. این غذا طرز تهیه آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر سینه مرغ، پیاز، فلفل دلمه، قارچ، پنیر گودا و… قابل طبخ است.

مراحل تهیه ساندویچ مرغ بندری

مراحل تهیه ساندویچ مرغ بندری به روش جنوبی به شرح زیر است:

ابتدا گوشت مرغ را به صورت باریک برش زده و داخل کاسه مناسبی بریزید. در ادامه مقداری لیمو ترش، روغن زیتون، سس خردل، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک و پودر پاپریکا به آن اضافه کنید.در این مرحله مواد را کاملا مخلوط کنید تا خوب مزه‌دار شوند، سپس روی ظرف را سلفون کشیده و داخل یخچال بگذارید تا به مدت یک ساعت استراحت کند. بعد از گذشت یک ساعت می‌توانید کاسه گوشت را از یخچال خارج کنید.تابه‌ای را روی حرارت قرار داده و گوشت مرغ را روی حرارت تفت دهید تا مرغ کاملا مزه‌دار شود.در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. در ادامه پیاز را به همراه سس تند، فلفل‌ قرمز، پودر سیر، زردچوبه، آویشن، فلفل‌ سیاه به تابه گوشت مرغ اضافه کنید.پس از اینکه مواد تفت داده شد، پوست گوجه‌ فرنگی را گرفته و ریز خرد کنید. سپس گوجه‌ها را به همراه فلفل دلمه‌ای و قارچ خرد شده به مواد افزوده و مجدد تفت دهید تا نرم شوند.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و لذیذ روی لینک طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری کلیک کنید.

۵- رول بادمجان با پنیر

رول بادمجان با پنیر یک غذای بسیار خوشمزه و در عین حال ساده است که این روزها به خاطر طعم بی‌نظیر خود بسیار محبوب شده است. این غذا طرز تهیه آسانی دارد و در تهیه آن از چند قلم مواد ساده و در دسترس استفاده می‌شود که پایه آن بادمجان، پنیر و گردو همراه با سبزیجات و سیر است.

رول بادمجان با پنیر یک گزینه‌ی عالی برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مراسم‌هاست که شما به سادگی می‌توانید میزهای شام جذاب و زیبایی را تدارک ببینید و در تهیه غذا تنوع و جسارت به خرج دهید.

مراحل تهیه رول بادمجان و پنیر

مراحل تهیه رول بادمجان و پنیر به شرح زیر است:

ابتدا بادمجان‌ها را به خوبی بشویید. سپس باید بادمجان‌ها را به صورت اسلایسی یا ورقه‌های نازک برش دهید. به صورتی که حدود دو یا سه میلی‌متر قطر هر برش بادمجان باشد. (نیازی به پوست گرفتن بادمجان‌ها نیست‌)فقط پوست دو طرف بادمجان را بگیرید. یعنی پوست سمت جلو و عقب را بگیرید و پوست کناری چپ و راست را باقی بگذارید و بعد بادمجان ها را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید.سپس داخل تابه یا دستگاه گریل را کمی چرب کنید و بادمجان‌ها را به داخل تابه گریل منتقل کنید. وقتی یک طرف بادمجان‌ها به خوبی سرخ شد، برگردانید و سمت دیگر آن را در تابه سرخ و گریل کنید.تمامی برش‌های بادمجان را به همین روش گریل یا سرخ کنید. بادمجان‌ها را کنار بذارید و مواد میانی را آماده کنید.برای تهیه مواد داخل رول بادمجان باید سیر رو رنده کنید. گردوها را هم با کمک یک کارد یا گوشت کوب خرد کنید. همچنین جعفری را نیز خرد کنید.حالا یک کاسه یا ظرف مناسب را انتخاب کنید. داخل کاسه پنیر خامه‌ای بریزید و جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای جدید و جذاب روی لینک طرز تهیه رول بادمجان با پنیر کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!