تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم میوه‌ها: آیا میوه‌ها دارای خواص گرم یا سرد هستند؟

میوه ها از جمله اجزای مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند و انواع آن‌ها می‌توانند با توجه به مزاج‌شان تاثیرات مختلفی بر بدن داشته باشند. هر میوه از یک مزاج خاص برخوردار است که بسته به ویژگی‌های آن اثرات متفاوتی روی بدن ایجاد می‌کند.

از آنجایی که در طب سنتی معتقدند که مزاج میوه‌ها به چهار دسته گرم، سرد، خشک و تر تقسیم می‌شود، شناخت این مزاج‌ها می‌تواند به انتخاب میوه‌های مناسب برای مصرف کمک کند، زیرا هر فرد بسته به مزاج خود می‌تواند میوه‌هایی را جهت مصرف انتخاب کند که به بدنش مناسب باشند.

در اینجا با استفاده از معرفی مزاج میوه‌های مختلف، با تاثیرات مختلف هرکدام آشنا شدیم. از مزاج گیلاس گرم و تر تا مزاج زالزالک سرد و خشک، هر یک از این میوه‌ها تاثیراتی متفاوتی بر روی بدن دارند که برای افراد بسیار حائز اهمیت است.

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد مزاج میوه‌ها داریم، می‌توانیم با انتخاب صحیح میوه‌ها بهره‌مندی‌های بیشتری از آن‌ها برای سلامتی بدنمان داشته باشیم و از لذت و خواص آن‌ها بهتر استفاده کنیم.

میوه‌ها نقش مهمی در یک رژیم غذایی سالم دارند، اما مصرف آن‌ها بدون توجه به طبعشان می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. آشنایی با طبع میوه‌ها به شما کمک می‌کند تا با توجه به مزاج خود، میوه‌های مناسب را انتخاب و مصرف کنید. اگر دوست دارید بدانید کدام میوه سرد و کدام میوه گرم است با تک فانبلاگ همراه باشید تا مزاج میوه‌ها را به شما معرفی کنیم.

مزاج میوه‌ها: طبع کدام میوه سرد و کدام میوه گرم است؟

طب سنتی، مزاج میوه‌ها را به چهار دسته گرم، سرد، خشک و تر تقسیم می‌کند. در ادامه، طبع میوه‌های مختلف را شرح می‌دهیم.

مزاج چاقاله بادام: سرد و ترمزاج گیلاس: سرد و ترمزاج گوجه سبز یا آلوچه: سرد و خشکمزاج زردآلو: سرد و مرطوبمزاج توت فرنگی: سرد و ترمزاج هلو: سرد و ترمزاج شلیل: سرد و ترمزاج آلو: سرد و ترمزاج هندوانه: سرد و‌ ترمزاج تمشک: سرد و خشکمزاج توت سفید: گرم و ترمزاج ازگیل ژاپنی: سرد و خشکنارنگی ترش: سرد و خشکنارنگی شیرین: معمولا طبع سرد و تر دارد. اگر نارنگی خیلی شیرین باشد، طبع آن کمی به سمت گرمی متمایل می‌شود، اما این گرمی در بدن آشکار نمی‌شود.مزاج پرتقال شیرین: سرد و ترمزاج پرتقال ترش: سرد و خشکمزاج لیمو شیرین: سرد و ترمزاج بالنگ: سرد و ترمزاج کیوی: سرد و ترمزاج انار شیرین: سرد و ترمزاج انار ترش: سرد و خشکمزاج زالزالک: سرد و خشکمزاج گریپ فروت: سرد و مرطوبآلبالو: آلبالوی رسیده و شیرین طبع گرم و معتدل دارد. اما آلبالوی ترش و نارس، طبع سرد و خشک دارد.مزاج نارگیل: گرم و خشکمزاج سیب: گرم و‌ ترمزاج انگور: گرم و ترمزاج ملون: گرم و‌ ترمزاج دستنبو: گرم و ترمزاج طالبی: گرم و ترمزاج خرمالو: گرم و‌ ترمزاج گلابی: گرم و ترمزاج موز: گرم و ترمزاج انجیر: گرم و ترمزاج انبه: انبه رسیده، طبع گرم و خشک دارد. اما انبه نارس، طبع سرد و خشک دارد.مزاج به: گرم و خشکمزاج آناناس: گرم و تر

بیشتر بخوانید: انواع مزاج‌ها و راه‌های تشخیص آن‌ها

در این بخش از مجله دانستنی تک فانشما را با مزاج میوه‌ها آشنا کردیم. حالا که می‌دانید کدام میوه سرد و کدام میوه گرم است، می‌توانید با آگاهی بیشتر، میوه‌های متناسب با مزاج خود را انتخاب و از فواید بی‌نظیر آن‌ها بهره‌مند شوید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!