تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تابستانی مملو از خنکی و زیبایی در قلب خوزستان: سفری فوق العاده به زیباترین روستاهای کوهستانی!

تک فان یک راهنمای گردش به دنبال بهشت خنک در قلب استان خوزستان است. این مکان های زیبا و دلنشین برای فرار از گرمای تابستانی آنجاست که می‌توانید از آب و هوای خنک و طبیعت بکر و سرسبز بهره ببرید. این راهنما شما را با پنج روستای زیبا و جذاب در خوزستان آشنا می‌کند، شامل روستای مال آقا، پامنار، رباط، شیوند و شوی.

روستای مال آقا با طبیعت بکر و سرسبز، رودخانه شط علی و کوه‌های اطرافش جذابیت های خاصی دارد. روستای پامنار با رودخانه دز و آبشار زیبای خود یک مقصد زیبا برای گردشگران است. روستای رباط با طبیعت دلنشین و اماکن مذهبی همچون امامزاده حضرت سلیمان جذابیت دیگری دارد.

روستای شیوند با آبشار شیوند، تالاب شیمبار و آبشار تله سنگ، و روستای شوی با آبشار شوی، تالاب شهیون و دریاچه شهیون یک تجربه گردشگری منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. این مکان‌ها همچنین از آثار تاریخی و باستانی زیادی نیز بهره‌مند هستند. برای دسترسی به این روستاها، به راهنمایی در هر بورسه گردید.

تک فان- به دنبال بهشت خنک در قلب خوزستان هستید؟ از گرمای سوزان تابستان خسته شده اید و به دنبال مکانی دلنشین برای فرار از این گرما می گردید؟ نگران نباشید! اگر می‌خواهید در حوالی اهواز و در استان خوزستان طبیعتی بکر و سرسبز ببنید، آب و هوایی خنک و مطبوع را به ریه‌هایتان وارد کنید، از جاذبه‌های تاریخی با قدمتی زیاد دیدن کنید و تفریحاتی جذاب از قایق سواری گرفته تا تماشای پرندگان در نخلستان‌ها را تجربه کنید به این 5 روستای دل انگیز و زیبای استان خوزستان بروید که تک فان به شما معرفی می‌کند و با 5 تکه از بهشت در دل استانی گرمسیری باخبر شوید که نیمی از آن جلگه و نیمی دیگرش کوهستان است.

1. جاذبه های گردشگری و طبیعی روستای مال آقا خوزستان

به گزارش تک فان، روستای مال آقا، یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوای استان خوزستان، در بخش باغ‌ملک شهرستان رامهرمز واقع شده است. این روستا با طبیعت بکر و سرسبز، آب و هوای خنک و مطبوع، و مردمی خونگرم و مهمان نواز، هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

طبیعت بکر و سرسبز: مال آقا در میان انبوهی از درختان و گیاهان سرسبز قرار گرفته است. رودخانه شط علی از میان این روستا عبور می کند و منظره ای بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است.

آب و هوای خنک و مطبوع: مال آقا به دلیل موقعیت کوهستانی خود، از آب و هوایی خنک و مطبوع برخوردار است. این روستا در فصل تابستان، مکانی ایده آل برای فرار از گرمای طاقت فرسای خوزستان است.

رودخانه شط علی: رودخانه شط علی از میان روستای مال آقا عبور می کند و یکی از جاذبه های اصلی این روستا به شمار می رود. می توانید در این رودخانه شنا کنید، قایق سواری کنید و از تماشای مناظر زیبای آن لذت ببرید.

کوه های سرسبز: مال آقا در میان کوه های سرسبز و مرتفع زاگرس واقع شده است. می توانید در این کوه ها پیاده روی کنید، کوهنوردی کنید و از تماشای مناظر پانوراما لذت ببرید.

غارها: در اطراف روستای مال آقا غارهای متعددی وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.آثار تاریخی: در روستای مال آقا و اطراف آن آثار تاریخی متعددی مانند قلعه ها، پل ها و … وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

نحوه دسترسی به روستای مال آقا: این روستا در حدود ۱۶ کیلومتری شمال شرقی شهرستان باغ ملک، در شرق استان خوزستان واقع شده است.

2. جاذبه های گردشگری روستای پامنار خوزستان

روستای پامنار یکی از زیباترین روستاهای استان خوزستان است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال دزفول و در دامنه رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و سرسبز، آب و هوای خنک و مطبوع، و آثار تاریخی و فرهنگی متعدد، هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

طبیعت بکر و سرسبز: پامنار در میان انبوهی از درختان و گیاهان سرسبز قرار گرفته است. رودخانه دز از میان این روستا عبور می‌کند و منظره‌ای بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است.

آب و هوای خنک و مطبوع: پامنار به دلیل موقعیت کوهستانی خود، از آب و هوایی خنک و مطبوع برخوردار است. این روستا در فصل تابستان، مکانی ایده آل برای فرار از گرمای طاقت فرسای خوزستان است.

رودخانه دز: رودخانه دز از میان روستای پامنار عبور می‌کند و یکی از جاذبه های اصلی این روستا به شمار می‌رود. می توانید در این رودخانه شنا کنید، قایق سواری کنید و از تماشای مناظر زیبای آن لذت ببرید.

کوه‌های سرسبز: پامنار در میان کوه‌های سرسبز و مرتفع زاگرس واقع شده است. می توانید در این کوه ها پیاده روی کنید، کوهنوردی کنید و از تماشای مناظر پانوراما لذت ببرید.

غار پامنار: غار پامنار یکی از بزرگترین غارهای استان خوزستان است و در نزدیکی روستای پامنار واقع شده است. این غار دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی است و می تواند مقصدی جذاب برای علاقه مندان به غارنوردی باشد.

قلعه شاداب: قلعه شاداب یکی از قلعه های تاریخی استان خوزستان است که در نزدیکی روستای پامنار واقع شده است. این قلعه قدمتی چند صد ساله دارد و در دوره های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.آثار باستانی: در روستای پامنار و اطراف آن آثار باستانی متعددی مانند گورستان ها، تپه های باستانی و … وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

نحوه دسترسی به روستای پامنار: روستای پامنار در بخش شهیون در 25 کیلومتری دزفول قرار دارد.

3. جاذبه های گردشگری روستای رباط در خوزستان

روستای رباط در شهرستان باغملک استان خوزستان، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در فصل تابستان است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و سرسبز، آب و هوای خنک و مطبوع، و جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

طبیعت بکر و سرسبز: رباط در میان انبوهی از درختان و گیاهان سرسبز قرار گرفته است. رودخانه زرد از میان این روستا عبور می کند و منظره ای بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است.

آب و هوای خنک و مطبوع: رباط به دلیل موقعیت کوهستانی خود، از آب و هوایی خنک و مطبوع برخوردار است. این روستا در فصل تابستان، مکانی ایده آل برای فرار از گرمای طاقت فرسای خوزستان است.

رودخانه زرد: رودخانه زرد از میان روستای رباط عبور می کند و یکی از جاذبه های اصلی این روستا به شمار می رود. می توانید در این رودخانه شنا کنید، قایق سواری کنید و از تماشای مناظر زیبای آن لذت ببرید.

امامزاده حضرت سلیمان: امامزاده حضرت سلیمان یکی از اماکن مذهبی مهم در روستای رباط است و هر ساله زائران بسیاری را به خود جذب می کند.قلعه تل: قلعه تل یکی از آثار تاریخی روستای رباط است که قدمتی چند صد ساله دارد. این قلعه در بالای تپه ای مشرف به روستا واقع شده است و از آن می توانید نمایی پانوراما از روستا و اطراف آن را مشاهده کنید.غار رباط: غار رباط یکی از غارهای طبیعی روستای رباط است که در دل کوه قرار دارد. این غار دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فردی است و می تواند مقصدی جذاب برای علاقه مندان به غارنوردی باشد.

نحوه دسترسی به روستای رباط: برای رفتن به روستای رباط باید به شهرستان باغ ملک بروید.

4. جاذبه های گردشگری روستای شیوند خوزستان

روستای شیوند در شهرستان دزپارت استان خوزستان، یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای ایران است که در میان کوه‌های زاگرس و در کنار دریاچه سد کارون سه واقع شده است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و سرسبز، آب و هوای خنک و مطبوع، و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آبشار شیوند: آبشار شیوند یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در نزدیکی روستای شیوند واقع شده است. این آبشار در تمام طول سال از ارتفاع 50 متری به پایین سرازیر می‌شود و منظره‌ای بسیار زیبا و دیدنی را به وجود می‌آورد.منطقه حفاظت شده شالو و منگشت: این محل زیبا و جذاب در خوزستان قلمرو ایل بختیاری است با آب و هوایی جذاب که هیچ جای دیگر نمی توانید تجربه کنید.دریاچه سد کارون سه: دریاچه سد کارون سه یکی از بزرگترین دریاچه‌های مصنوعی ایران است که در نزدیکی روستای شیوند واقع شده است. این دریاچه مکانی ایده آل برای قایق‌سواری، ماهیگیری و شنا است.باغ‌های میوه: در روستای شیوند باغ‌های میوه‌های مختلفی مانند سیب، گلابی، گردو و … وجود دارد. می توانید از گشت و گذار در این باغ ها و چشیدن میوه های تازه لذت ببرید.غارها: در اطراف روستای شیوند غارهای متعددی وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.آثار تاریخی: در روستای شیوند و اطراف آن آثار تاریخی متعددی مانند گورستان، قلعه ها، پل ها از جمله کاروانسرایی از دوره صفویان، کاروانسرای عباسی، سیاه چال قدیمی با عمقی برابر با ۲۵ متر، کتیبه‌ها و نقوش برجسته و امامزاده محمد وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

نحوه دسترسی به روستای شیوند: پس از ورود به استان خوزستان به شهرستان دزپارت رفته و در بخش قارون به روستای شیوند برسید.

5. جاذبه های گردشگری روستای شوی در خوزستان

روستای شوی در شهرستان دزفول استان خوزستان، یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای ایران است که در میان کوه‌های زاگرس و در نزدیکی تالاب شیمبار واقع شده است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و سرسبز، آب و هوای خنک و مطبوع، و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

آبشار شوی: آبشار شوی یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در نزدیکی روستای شوی واقع شده است. این آبشار در تمام طول سال از ارتفاع 100 متری به پایین سرازیر می‌شود و منظره‌ای بسیار زیبا و دیدنی را به وجود می‌آورد.تالاب شیمبار: تالاب شیمبار یکی از بزرگترین تالاب‌های ایران است که در نزدیکی روستای شوی واقع شده است. این تالاب زیستگاه انواع پرندگان مهاجر و آبزیان است و مکانی ایده آل برای پرنده نگری و قایق سواری است.باغ‌های میوه: در روستای شوی باغ‌های میوه‌های مختلفی مانند سیب، گلابی، گردو و … وجود دارد. می توانید از گشت و گذار در این باغ ها و چشیدن میوه های تازه لذت ببرید.آبشار تله سنگ: در امتداد آبشار شوی می‌توانید از این آبشار زیبا نیز دیدن کنید.دریاچه شهیون: در امتداد روستای شوی و آبشار معروفش است که در مسیر دزفول می توانیم از آن دیدن کنیم و از فضای اطرافش لذت ببریم.

نحوه دسترسی به روستای شوی: از شهرستان دزفول به بخش شهیون بروید تا به روستای شوی برسید.

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!