تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز طراحی شگفت‌انگیز پیلاف بلغور و نخود فرنگی با طعم ترکیه‌ای

پیلاف بلغور و نخود فرنگی یک غذای بسیار خوشمزه و سالم است که اغلب به صورت گیاهی تهیه می‌شود. این غذا دارای عناصر غذایی متعددی است که برای سلامتی بدن مفید است. برای تهیه این پیلاف ابتدا بلغور را باید بشوییم و به مدت حدود ۶ ساعت خیس کنیم. سپس بلغور را نیم‌پز کرده و به همراه آب مرغ بر روی حرارت قرار می‌دهیم و موادی مانند میخک و نعنا را اضافه می‌کنیم.

در مراحل بعدی، هویج و نخود فرنگی را آماده کرده و سیر و پیاز را سرخ می‌کنیم. سپس همه مواد را ترکیب کرده و برای چند دقیقه بر روی حرارت قرار می‌دهیم تا دم‌بکشد. در نهایت، غذا را تزیین کرده و از آن لذت می‌بریم.

پیلاف بلغور و نخود فرنگی دارای خواص بسیاری برای سلامتی بدن است از جمله تقویت سیستم ایمنی، کنترل کلسترول خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و بهبود جریان خون. بهتر است از روغن زیتون یا کنجد برای طهیه این غذا استفاده کنیم و از اضافه کردن آبلیمو تازه برای بهبود طعم آن استفاده کنیم.

پیلاف بلغور و نخود فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که معمولا به صورت گیاهی تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. در این مقاله از بخش آشپزی در تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی و همه فوت و فن‌های درست کردن این غذا آشنا شوید.

طرز تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی

آماده کردن مواد اولیه این غذا حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۲۰ دقیقه زمان صرف کنید. مواد اولیه به کار رفته در این غذا برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی

پیاز ۱ عددسیر۱ حبهنخود فرنگی۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌داربلغور گندم۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارشوید تازه خرد شده ۱ قاشق غذاخوریمیخک ۱ عددهویج۱ عددجعفری ۱ قاشق غذاخوریآب مرغ ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارنعنا۱ قاشق غذاخوریفلفل دلمه‌ای۱ عددآبلیمو۳ قاشق غذاخوریزنجبیل ۱/۸ قاشق چای‌خوریگردو۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل طرز تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی آشنا شوید.

مرحله اول: بلغور را بپزید

برای شروع باید بلغور را بشویید و در یک ظرف آب گرم بریزید و برای حدود ۶ ساعت بخیسانید. در ادامه آن را با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بلغور نیم پز شود. زمانی که بلغورها کمی پختند، آن‌ها را از صافی رد کنید و همراه با آب مرغ روی حرارت قرار دهید. در این مرحله باید میخک را به بلغورها اضافه کنید تا بوی آن در آب مرغ بپیچد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک بلغور و کنگر

مرحله دوم: هویج را خرد و نخود فرنگی را بپزید

هویج را بشویید و آن را به صورت خلالی ریز یا نگینی خرد کنید. در ادامه نخود فرنگی‌ها را همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند.

مرحله سوم: سیر و پیاز را سرخ کنید

پیاز را بشویید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید. بعد از این که پیاز سبک شد، می‌توانید سیر را خرد یا رنده کنید و در ماهیتابه بریزید. سیر و پیاز را برای چند دقیقه در روغن سرخ کنید تا بوی سیر بلند شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد بلغور و نخود؛ به روش عربی

مرحله چهارم: سبزیجات و چاشنی‌ها را اضافه کنید

در این مرحله باید هویج خرد شده را همراه با نخود فرنگی پخته شده در ماهیتابه بریزید. در ادامه فلفل دلمه‌ای را خرد و به سایر مواد اضافه کنید. سبزیجات را برای چند دقیقه تفت دهید و سپس زنجبیل رنده شده را همراه با نمک، فلفل قرمز و آبلیمو اضافه کنید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه مواد را با هم تفت دهید.

مرحله چهارم: غذا را آماده کنید

بلغور پخته شده را با جعفری، نعنا و شوید خرد شده و سایر موادی که آماده کرده‌اید ترکیب کنید و در قابلمه بریزید و سپس برای چند دقیقه غذا را روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. در ادامه غذا را در ظرف مورد نظرتان بریزید و با مقداری سبزی خرد شده تزیین کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات طرز تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی

برای تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی بهتر است از آب مرغ استفاده کنید. اگر به آب مرغ دسترسی ندارید، می‌توانید از استاک یا عصاره مرغ نیز استفاده کنید.برای تزیین این غذا می‌توانید از گردو و سبزیجات خرد شده استفاده کنید.به منظور درست کردن این غذا بهتر است از روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده کنید.اضافه کردن مقداری آبلیموی تازه به این غذا طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.
در صورت تمایل می‌توانید از مقداری فلفل قرمز برای تهیه این غذا استفاده کنید و آن را کمی تند و تیز درست کنید.برای درست کردن این غذا می‌توانید از مقدار قارچ خرد شده نیز استفاده کنید.اضافه کردن مقداری پیازچه خرد شده به این غذا طعم فوق العاده‌ای می‌بخشد.قبل از پخت بلغور، حتما آن را برای چند ساعت در آب گرم بخیسانید.از مهم‌ترین خواص پیلاف سبزیجات تازه و بلغور می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل کلسترول خون، بهبود دستگاه گوارش و همچنین بهبود جریان خون اشاره کرد.برای تهیه این غذا می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از مقدار نخود فرنگی بیشتر یا کمتری استفاده کنید.اضافه کردن سیر و سبزیجات تازه طعم فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌بخشد. در صورتی که به سیر و سبزی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر سیر یا سبزیجات خشک نیز استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این غذا به جای آب مرغ از آب گوشت استفاده می‌شود.برای درست کردن این غذا باید از بلغور گندم استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این غذا از مقداری گوجه فرنگی خرد شده استفاده کنید.

پیلاف بلغور و نخود فرنگی یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که می‌توانید آن را به جای انواع پلو مخلوط در وعده شام و ناهار میل کنید. این غذای ساده فواید زیادی دارد و به خاطر ادویه‌ها و چاشنی‌های متنوعی که در آن استفاده می‌شود، بسیار خوشمزه است. اگر تجربه درست کرد پیلاف بلغور و نخود فرنگی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!