شش و نیم درصد از بزرگسالان ایرانی از خدمات بانکی محروم هستند!
مهران محرمیان، معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی:
لینک کوتاه کپی شد
در هشتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری مهران محرمیان، معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، از اهداف این نهاد برای سال جدید خبر داد و برخی از آمارهای جالب بانکی را بازگو کرد.
به گزارش تجارتنیوز، هشتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری روز چهارشنبه، 9 خرداد 1403، در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
مهران محرمیان، معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، به عنوان یکی از سخنرانان این اجلاس چنین گفت: طبق آمار ۹۳.۵ درصد افراد بزرگسال ایرانی به سیستم بانکی دسترسی دارند که در مقایسه با کشورهای منطقه، بیشترین میزان است. به عبارتی چنین دسترسی بالایی به سیستم بانکی تنها در کشورهای اروپای غربی و آمریکا وجود دارد که نشان میدهد بانک مرکزی در این زمینه مسیر درستی را طی کرده است. ۴۰ میلیارد تراکنش به صورت سالانه، ۴۰۰ میلیون تراکنش به صورت روزانه و حدود ۹۸ درصد از خدمات بانکی به صورت بانکداری الکترونیک انجام میگیرد.
برای مطالعه بیشتر، صفحه بانکوبیمه تجارتنیوز را دنبال کنید.