تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سفری به گذشته: پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی و آزمایش در بیمارستان سینا در سال ۱۹۶۰

در دهه ۱۳۴۰، بیمارستان سینا به عنوان یکی از سرآمدترین بیمارستان‌های دولتی تهران شناخته می‌شد. این بیمارستان نماد وضعیت برابری درمانی در کشور بود و در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. یکی از روزنامه‌ها در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۴۳ گزارشی مفصل از وضعیت بیمارستان سینا و هزینه‌های درمانی بیماران منتشر کرد. این گزارش شامل جزئیات مهمی از این مرکز درمانی است که می‌توان از آن‌ها برای مقایسه با وضعیت امروز استفاده کرد. با توجه به تعرفه‌های دهه ۱۳۴۰ برای خدمات دندانپزشکی و آزمایشات، می‌توان به وضعیت تورم در دنیای سلامت پی‌برد و تفاوت قیمت‌ها را با نرخ امروزی مقایسه کرد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد بیمارستان سینا و تاریخچه آن هستید، می‌توانید گزارش‌های قدیمی این بیمارستان را مطالعه کرده و عکس‌هایی از آن را مشاهده نمایید.

در سفری کوتاه به 60 سال پیش، سری به بیمارستان سینا می‌زنیم و نگاهی به تعرفه‌های آن زمان برای خدمات دندانپزشکی و آزمایش می‌اندازیم. مقایسه این قیمت‌ها با نرخ

امروزی، تصویری جالب از تورم در دنیای سلامت به دست می‌دهد.

اطلاعات آنلاین نوشت: بیمارستان سینا در دهه ۱۳۴۰ سرآمد بیمارستان‌های دولتی تهران بود.

وضعیت بیمارستان سینا در پایتخت به عنوان مهم‌ترین نماد وضعیت برابری درمان در کشور در سال‌های ۱۳۴۰ بسیار مورد توجه رسانه‌ها بود. روزنامه اطلاعات ۱۴ خرداد ۱۳۴۳ گزارش مفصلی درباره وضعیت بیمارستان سینا و هزینه‌های درمانی بیماران منتشر کرد. بخش‌های مهم گزارش را بخوانید و عکس‌هایی از قدیمی‌ترین بیمارستان مدرن تهران تماشا کنید.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!