تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوب می‌شه برای ناهار امروز چه چیزی درست کنم؟

ناهار یکی از وعده‌های مهم روز است که همه ما به دنبال راه حل‌های جذاب و لذت‌بخش برای آن هستیم. در این متن، پنج پیشنهاد خوشمزه برای ناهار امروز به شما معرفی شد. این پیشنهادها شامل ته چین گوشت، آش برنج و گشنیز، کوفته نخودچی، شنیتسل مرغ و کوکو سیب زمینی با هویج می‌باشد.

ته چین گوشت یک غذای شیک و مجلسی ایرانی است که تنوع زیادی دارد و می‌توان آن را با انواع مواد خام مختلف آماده کرد. آش برنج و گشنیز نیز یک آش خوشمزه است که با استفاده از مواد پروتئینی و سبزی‌های خوشمزه تهیه می‌شود. کوفته نخودچی، شنیتسل مرغ و کوکو سیب زمینی با هویج نیز انواعی دیگر از غذاهای خوشمزه و متنوع هستند که می‌توانند گزینه‌های عالی برای ناهار امروز شما باشند.

با تهیه و آماده‌سازی هر یک از این غذاها، می‌توانید لذت و طعم فراموش‌نشدنی آن‌ها را تجربه کنید و لحظات لذت بخشی را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید. منتشره شدن این پیشنهادها از طرف تک فانبلاگ به شما امکان می‌دهد تا به راحتی غذای مورد علاقه خود را برای ناهار امروزتان انتخاب کنید و از لذت خوردن آن لذت ببرید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در هجدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین گوشت

ته چین یکی از غذاهای شیک و مجلسی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. این غذا معمولا با استفاده از گوشت قرمز یا مرغ و همراه با ماست، تخم مرغ و زعفران آماده می‌شود.

بر خلاف تصور عامیانه که فکر می‌کنند ته چین فقط با مرغ یا گوشت پخته می‌شود، محبوبیت عمومی این غذا باعث شده است تا ته چین ماهی، ته چین بادمجان، ته چین اسفناج، ته چین اردک، ته چین غاز و… هم به دسته بندی این غذای لذیذ اضافه شود. 

مراحل تهیه ته چین گوشت مجلسی

مراحل تهیه ته چین گوشت مجلسی به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را پوست بگیرید، بشویید و آن را نگینی خرد کنید. سپس یک تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید و روغن در آن بریزید و بگذارید تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کنید و تفت دهید.حال گوشت را تمیز کنید، بشویید و آن را به قطعات قیمه‌ای خرد کنید. بعد از این که کمی پیازها طلایی شدند گوشت‌ها را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه کمی گوشت رنگش عوض شد و آبش گرفته شد، به آن زردچوبه و فلفل اضافه کنید و آن را هم بزنید و کمی دیگر تفت دهید.سپس ۴ پیمانه آب به گوشت اضافه کنید و در تابه را بگذارید تا گوشت‌ها بر روی حرارت ملایم به آرامی بپزند. در مدت زمانی که گوشت ته چین در حال پختن است به سراغ آماده کردن برنج برای ته چین بروید.حالا نوبت آماده کردن برنج ته چین گوشت است. ابتدا برنج را پاک کنید و بشویید. مقداری آن را در آب نمک بخوابانید. بعد دوباره آن را بشویید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین گوشت کلیک کنید.

۲- آش برنج و گشنیز

آش برنج و گشنیز یک نوع آش خوشمزه و متفاوت است که برای تهیه آن به مواد اولیه ساده و در دسترسی نظیر گشنیز تازه، برنج، گوشت چرخ کرده، عدس، هویج، پیاز و… نیاز دارید. درست کردن این آش بسیار ساده است و معمولا در شهرهای مختلف به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود.

مراحل تهیه آش برنج و گشنیز

مراحل تهیه آش برنج و گشنیز به شرح زیر است:

برای شروع باید نخود و لوبیا را از شب قبل در آب بخیسانید و در این مدت چند بار آب حبوبات را عوض کنید. این کار موجب از بین رفتن نفخ حبوبات و پخت بهتر آن‌ها می‌شود. (می‌توانید از حبوباتی که در فریزر آماده دارید، استفاده کنید)حال گشنیزها را پاک کنید و آن‌ها را در ظرف آب بریزید و چند دور آبکشی کنید. در ادامه آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید و برای تهیه آش کنار بگذارید.در این مرحله پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت خلالی خرد کنید. مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید روغن داغ شود و بعد پیاز را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود.زمانی که پیاز داغ آماده شد، می‌توانید نخود و لوبیای خیسانده شده را آبکش کنید و همراه با برنج به ماهیتابه اضافه کنید. مقداری آب نیز در قابلمه بریزید. درب قابلمه را روی آن قرار دهید و صبر کنید تا نخود و لوبیا نیم پز شوند.بعد از این که نخود و لوبیا کمی پختند، می‌توانید عدس را به قابلمه اضافه کنید. حالا درب قابلمه را روی آن بگذارید و اجازه دهید عدس نیز به خوبی بپزد.اکنون گوشت چرخ کرده را در یک ظرف بریزید. پیاز را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید و آن را همراه با نمک و فلفل به گوشت اضافه کنید. حالا مواد را برای چند دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست شوند.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه آش برنج و گشنیز کلیک کنید.

۳- کوفته نخودچی

کوفته نخودچی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که شما می‌توانید آن را به عنوان یک جایگزین کاملا مطمئن و سالم برای غذاهای فست فودی در نظر بگیرید. این غذا همانطور که از اسمش پیداست از آرد نخودچی و گوشت قرمز چرخ کرده تهیه می‌شود و طرز تهیه چندان سختی ندارد.

مراحل تهیه کوفته نخودچی

مراحل تهیه کوفته نخودچی مجلسی به شرح زیر است:

در مرحله اول باید زعفران را دم کنید. برای این کار مقدار زعفران دلخواهتان را با کمی آب جوش در یک استکان مخلوط کنید. سپس یک ظرف بر روی در آن قرار دهید تا کاملا دم بکشد. بعد از دم کردن زعفران، آن را به همراه مقداری فلفل در ۱ پیمانه آب حل کنید.در این مرحله گوشت چرخ کرده را در یک کاسه مناسب و بزرگ بریزید و سپس مخلوط فلفل و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.در گام بعدی آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس ۳ پیمانه آب را به مخلوط آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده اضافه کنید و مواد را با دقت هم بزنید. اضافه کردن آب به مایه کوفته نخودچی باید به اندازه‌ای باشد که مایه نرم شود و به دست نچسبد.بعد از اضافه کردن آب به مایه کوفته نخودچی، مایه را به مدت چند دقیقه و با دقت خوب با دست ورز دهید.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه کوفته نخودچی کلیک کنید.

۴- شنیسل مرغ

شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین‌المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را به راحتی و بدون دردسر می‌توانید با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر سینه مرغ، تخم مرغ، آرد سوخاری، روغن زیتون و… در منزل تهیه و در وعده ناهار سرو کنید.

شنیسل مرغ مشابه استیک مرغ به صورت ورقه‌ای نازک پخته می‌شود و مثل مرغ سوخاری داخل تخم مرغ و آرد سوخاری غلطانده می‌شود. این غذای خوشمزه را می‌توانید هم در روغن سرخ کنید و هم به عنوان غذای رژیمی در فر بپزید. 

مراحل تهیه شنیسل مرغ

مراحل تهیه شنیسل مرغ به روش خانگی به شرح زیر است:

اگر برای تهیه شنیسل مرغ از سینه مرغ استفاده می‌کنید باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بعد فیله مرغ را بسته به بزرگی و کوچکی به صورت سه لایه یا دو لایه برش بزنید.روی صفحه کار یک نایلون فریزر قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید، روی مرغ‌ها یک نایلون دیگر قرار دهید و با استفاده از بیفتک کوب کمی ورقه‌های مرغ را به گونه‌ای که له نشود، بکوبید. برای کوبیدن مرغ از قسمت میخی بیفتک کوب استفاده کنید.برای مزه‌دار کردن مرغ می‌توانید از انواع طعم دهنده‌ها و ادویه‌های دلخواه استفاده کنید. از این رو ابتدا تمام سطح مرغ را با روغن زیتون چرب کنید.سپس ادویه‌ها نظیر پودر سیر، پاپریکا، زنجبیل و… را روی مرغ‌ها بریزید و با دست ماساژ دهید تا کاملا جذب فیله مرغ شود.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه شنیسل مرغ کلیک کنید. 

۵- کوکو سیب زمینی با هویج

کوکو سیب‌ زمینی یکی از غذاهای ساده و خوشمزه‌ای است که می‌توانید به روش‌های مختلفی آن را برای ناهار امروزتان تهیه کنید. یکی از دستورهای متفاوت برای تهیه کوکو سیب‌ زمینی ترکیب آن با هویج است.

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با هویج

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با هویج به شرح زیر است:

برای پخت کوکو سیب‌ زمینی، ابتدا سیب‌ زمینی و هویج را با مقداری آب و یک قاشق چای‌خوری نمک داخل قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت بگذارید تا بپزند.در ادامه سویا را داخل کاسه ریخته و به همراه مقداری آب خیس کنید تا نرم شود.پس از پخت سیب‌ زمینی، پوست آن را گرفته و سیب‌ زمینی‌ها را داخل ظرفی مناسب با گوشت‌کوب له کنید تا نرم و یکدست شوند.در این مرحله هویج و کدو‌ سبز را پوست گرفته و رنده کنید. سپس آب اضافی آن‌ها را کامل بگیرید و به کاسه سیب‌ زمینی اضافه کنیدپس از خیساندن سویا، آب اضافی آن را خارج کنید و با تخم‌ مرغ، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و آویشن مخلوط کنید. سپس به مواد کوکو اضافه کرده و ترکیب کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی با هویج کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!