تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

خودروی جمع‌وجور: جایگزین شگفت انگیز برای پراید در بازار ایران!

ایسکرا اولین خودروی مدرن لادا است که زیر تاثیر تحریم‌ها ساخته شد. این خودرو در محدوده بین گرانتا و وستا قرار دارد و ظاهری مدرن با طراحی «X-Design» دارد. با استفاده از چراغ‌های LED و نسبت‌های سدان ساب کامپکت، ایسکرا ظاهری شیک و دل‌انگیز دارد. لادا ادعا می‌کند که این خودرو روی یک پلتفرم جهانی مدرن قرار دارد که قطعات الکترونیکی آن بومی‌سازی شده‌اند. با اندکی تغییرات از پلتفرم CMF-B استفاده شده است و تحت مدیریت رنو، داچیا و نیسان توسعه یافته است. این خودرو دارای گزینه های موتور ۱٫۶ لیتری با توانایی ۸۹ تا ۱۰۵ اسب بخار است و به گیربکس پنج و شش سرعته مجهز شده است. تولید این خودرو در ابتدای سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و قیمت آن در آینده اعلام خواهد شد. این پروژه به سرمایه‌گذاری ۲۵۸ میلیون دلاری رسیده است که آینده موفقیت این خودرو را پیش‌بینی می‌کند.

ایسکرا اولین مدل جدید لادا در سال‌های اخیر بوده که تحت تأثیر تحریم‌های مرتبط با جنگ ساخته شده است. به گفته این شرکت، این خودرو بین گرانتای قدیمی و مدل بزرگ‌تر وستا قرار خواهد گرفت و محدوده مدل لادا را بیشتر گسترش می‌دهد.

از نظر ظاهری، ایسکرا از زبان طراحی «X-Design» وستا با چراغ‌های LED‌های مدرن استفاده کرده است. از سوی دیگر، نسبت‌های این سدان ساب کامپکت یادآور داچیا لوگان است و به اشتراک پلتفرم+ آن اشاره می‌کند.

لادا می‌گوید که ایسکرا روی پلتفرم جهانی مدرن سوار می‌شود که از نو مهندسی شده و از نظر فنی مستقل شده است. این شرکت افزود که لوازم الکترونیکی با اضافه شدن حدود ۴۰۰ قطعه جدید کاملاً بومی‌سازی شده‌اند.

به نظر می‌رسد که این پلت‌فرم، با اندکی تغییرات بر پایه پلتفرم CMF-B باشد که توسط چندین مدل رنو، داچیا و نیسان استفاده می‌شود. در حالی که گروه رنو در سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل روابط خود را با لادا قطع کرد، روس‌ها از دسترسی قبلی خود به تحقیق‌وتوسعه استفاده کردند و روی زیربنا‌ها کار کردند تا از تولید داخلی بدون هیچ‌گونه کمکی از فرانسه حمایت کنند. به گفته ماکسیم سوکولوف، رئیس Avtovaz، کل سرمایه‌گذاری این پروژه به ۲۳ میلیارد روبل رسیده است که با نرخ ارز فعلی، معادل ۲۵۸ میلیون دلار است.

گزینه‌های پیشرانه از همتایان خود به عاریت گرفته شده است. نسخه پایه به یک موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری گرانتا با قدرت ۸۹ اسب بخار مجهز شده و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل می‌شود. پیشرانه ۱٫۶ لیتری قوی‌تر از وستا با ۱۰۵ اسب بخار قدرت نیز عرضه می‌شود که قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

لادا ایسکرا قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ در کارخانه تولیاتی وارد خط تولید شود. قیمت آن در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!