تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

اکنون وقت ناهار است! چه خواهید پخت؟ (شنبه 19 خرداد)

ناهار یکی از وعده‌های مهم روزانه است و انتخاب آن می‌تواند در افزایش انرژی و روحیه شما تأثیرگذار باشد. برای این که ناهار شما متنوع و خوشمزه باشد، می‌توانید از لیست پیشنهادی غذاها در مطلب استفاده کنید. از جمله این غذاها خورش زردآلو با مرغ، کوکو بادمجان سرخ شده، غازیاغی پلو، پاستا با گوجه و نخود فرنگی و پیده (پیتزا ترکی) می‌باشد.

خورش زردآلو با مرغ یک غذای سنتی و خوشمزه است که با مواد اولیه ساده و در دسترس مانند سینه مرغ، زردآلو، پیاز و زعفران قابل طبخ است. طرز تهیه آن نیز بسیار ساده و قابل فهم است.

کوکو بادمجان سرخ شده نیز یک گزینه خوشمزه و سبک برای ناهار است که می‌توانید با استفاده از بادمجان، تخم مرغ، پیاز و سیر آن را تهیه کنید.

غازیاغی پلو، موادی از قبیل غازیاغی، برنج و گوشت را کنار هم قرار می‌دهد تا یک غذای متفاوت و خوشمزه را ایجاد کند.

پاستا با گوجه و نخود فرنگی انتخاب خوبی برای وعده ناهار است که با مواد اولیه ساده و تندیس آن را در دسترستان قرار می‌دهد.

پیده یا پیتزا ترکی نیز یک مورد جالب و خاص برای ناهار است که با خمیر ترد و مواد خام مخصوص ترکیب می‌شود.

با انتخاب یکی از این غذاها، می‌توانید ناهار خود را متفاوت و خوشمزه کنید و از لذت آشپزی و خوردن غذا لذت ببرید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در نوزدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش زردآلو با مرغ

اگر به دنبال تجربه طعم‌های جدید و هیجان‌انگیز هستید، حتما خورش زردآلو با مرغ را امتحان کنید. این خورش خوشمزه با طرز تهیه‌ای ساده و با مواد اولیه در دسترس نظیر سینه مرغ، برگه زردآلو، پیاز، زعفران دم کرده، کره و… به راحتی در خانه قابل پخت است.

مراحل تهیه خورش زردآلو با مرغ

مراحل تهیه خورش زردآلو با مرغ به شرح زیر است:

در مرحله اول حدود یک ساعت قبل از پخت، برگه‌های زردآلو را در آب خیس کنید. سپس آب آن‌ها را گرفته و کنار بگذارید. در یک تابه مناسب مقداری کره ذوب کنید و برگه‌های زردآلو را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا کمی نرم و طلایی شوند.حال سینه مرغ را به تکه‌های مربع شکل خرد کنید. پیاز را خلالی خرد کرده و در مقداری کره تفت دهید تا نرم و شفاف شود. تکه‌های مرغ را به پیاز اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. مرغ را تفت دهید تا کمی سرخ شود.در ادامه دو لیوان آب جوش را به همراه برگه‌های زردآلو تفت‌ داده شده به مرغ اضافه کنید. شعله را کم کنید و اجازه دهید خورش به مدت ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.سپس حدود ۱۰ دقیقه قبل از اینکه خورش زردآلو با مرغ کاملاً جا بیفتد، زعفران دم کرده، خلال پسته و بادام را به خورش اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص بهاری روی لینک طرز تهیه خورش زردآلو با مرغ کلیک کنید.

۲- کوکو بادمجان سرخ شده

کوکو بادمجان سرخ شده یکی از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین انواع کوکو است که به سادگی تهیه می‌شود و طعم لذیذی دارد. شما می‌توانید این کوکو را با مواد اولیه ساده‌ و در دسترسی همچون بادمجان، تخم مرغ، پیاز، سیر و… به راحتی برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه کوکو بادمجان سرخ شده

مراحل تهیه کوکو بادمجان سرخ شده به شرح زیر است:

برای شروع باید بادمجان‌ها را بشویید و روی شعله گاز کبابی کنید. در برخی رسپی‌ها برای تهیه این کوکو از بادمجان سرخ شده استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که در این روش کالری کوکوی شما چند برابر می‌شود و روغن بیشتری جذب آن می‌شود.در این مرحله باید بادمجان پخته شده و پوست گرفته را در یک ظرف بریزید. در ادامه پیاز را رنده و به آن اضافه کنید. در ادامه سیر رنده شده را نیز در ظرف بریزید. برای تهیه این کوکو بهتر است آب پیاز را بگیرید تا مایه کوکوی شما شل نشود.سپس مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مواد بزنید. با گوشت کوب دستی یا برقی مواد را با هم ترکیب کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان ترکیب کردن مواد، نباید حرارت بادمجان‌ها زیاد باشد، بنابراین صبر کنید تا بادمجان‌ها کاملا خنک شوند و بعد آن‌ها را مخلوط کنید.حال تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید. در ادامه تخم مرغ‌ها را به مایه کوکو اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و متفاوت روی لینک طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده کلیک کنید.

۳- غازیاغی پلو

اگر به دنبال غذایی پرخاصیت و خوشمزه هستید، غازیاغی پلو را امتحان کنید. غازیاغی، گیاهی بهاری و خوش عطر است که طعمی منحصر به فرد به پلو می‌دهد و آن را به یک غذای دلچسب و لذیذ تبدیل می‌کند.

مراحل تهیه غازیاغی پلو

مراحل تهیه غازیاغی پلو به شرح زیر است:

اولین قدم در تهیه غازیاغی پلو، پاک کردن غازیاغی است. برای این کار ساقه‌های ضخیم آن را جدا کنید و برگ‌ها را به قطعات نیم سانتی‌ متری خرد کنید. غازیاغی را خوب بشویید و آبکش کنید.سپس غازیاغی شسته شده را روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا به خوبی خشک شود. همچنین قبل از شروع به پخت، برنج را شسته و در آب به همراه مقداری نمک خیس کنید.حال در یک تابه با حرارت ملایم، غازیاغی را بخارپز کنید تا نرم شود. مراقب باشید که غازیاغی با حرارت ملایم بخارپز شود تا آب خود را از دست ندهد. در انتهای پخت، کمی کره یا روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.در ادامه پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. در یک کاسه گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آرد نخودچی را با هم مخلوط کنید. مواد را خوب ورز دهید تا ترکیب شوند.اکنون از مخلوط گوشت به اندازه یک گردو بردارید و به شکل کوفته درآورید. در یک تابه با روغن داغ، کوفته‌ها را سرخ کنید تا طلایی و خوشرنگ شوند. کوفته‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه غازیاغی پلو کلیک کنید.

۴- پاستا با گوجه و نخود فرنگی

پاستا با گوجه و نخود فرنگی، غذایی ساده، سریع، خوشمزه و مغذی است که می‌تواند به عنوان یک غذای سبک در وعده ناهار یا میان وعده مناسب استفاده شود. برای تهیه این پاستای پرطرفدار فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر پاستا، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، نخود فرنگی، رب گوجه فرنگی و… نیاز دارید.

مراحل تهیه پاستا با گوجه و نخود فرنگی

مراحل تهیه پاستا با گوجه و نخود فرنگی به شرح زیر است:

در مرحله اول پاستا را طبق دستور روی بسته بپزید و آبکش کنید. مراقب باشید که پاستا زیاد نپزد و له نشود (پاستای فرمی مانند پنه، روتینی یا فوسیلی برای این غذا مناسب‌تر هستند). پاستا را بعد از آبکش کردن، حتما با آب سرد آبکشی کنید تا نشاسته آن گرفته شود. این کار باعث می‌شود سس بهتر به پاستا بچسبد. حال پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را نگینی خرد کنید و در تابه‌ای با روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر را پس از شستن و پوست گرفتن ریز خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطرش آزاد شود.در ادامه گوجه فرنگی‌ها را بشویید، رنده یا ریز خرد کنید و به پیاز و سیر اضافه کنید. (می‌توانید گوجه‌ فرنگی‌ها را با کمک میکسر، خردکن یا مخلوط کن پوره کنید) پس از اینکه آب اضافی گوجه گرفته شد و گوجه کمی تغییر رنگ داد، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و آویشن را به مواد اضافه کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا سس جا بیفتد. می‌توانید رب گوجه فرنگی را قبل از اضافه کردن به سس، کمی در روغن تفت دهید تا رنگ و طعم بهتری پیدا کند.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه پاستا با گوجه و نخود فرنگی کلیک کنید.

۵- پیده (پیتزا ترکی)

پیده غذای ترکی خوشمزه‌ای است که گاهی به آن “پیتزا ترکی” نیز گفته می‌شود. این غذا، خمیری ترد و نازک دارد. ترک‌ها معمولا آن را به صورت قایق شکل می‌دهند و با مخلفات متنوع در تنورهای ذغالی طبخ می‌کنند.

از جمله ترکیب‌های پرطرفدار که داخل پیده استفاده می‌شود، می‌توان به گوشت ادویه زده و دودی، گوشت خرد شده بره، گوشت مرغ یا سوسیس اشاره کرد.

مراحل تهیه پیده (پیتزا ترکی)

مراحل تهیه پیده (پیتزا ترکی) به شرح زیر است:

در مرحله اول باید سراغ آماده کردن خمیر بروید. برای تهیه خمیر پیده، خمیر مایه را داخل ظرفی بریزید. شکر و آب ولرم را به آن اضافه کنید. دمای آب باید حدود ۴۰ درجه باشد. اگر دماسنج ندارید، دما باید به گونه‌ای باشد که وقتی نوک انگشت را داخل آب می‌زنید گرمی آب را کاملا حس کنید؛ اما انگشت را نسوزاند.سپس روغن مایع را هم اضافه و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.آرد را نیز کم کم اضافه کنید؛ بسته به نوع و کیفیت آرد ممکن است همه آرد مصرف شود یا کمی از آن باقی بماند. بنابراین آرد را یکجا اضافه نکنید.وقتی مایه کمی حالت خمیری به خودش گرفت، نمک را اضافه و مخلوط کنید. (نمک را مستقیم به خمیر مایه اضافه نکنید، چون مانع فعال شدن خمیر مایه می‌شود. همیشه باید نمک را بعد از آماده شدن خمیر اضافه کنید.)

برای ادامه رسپی این غذای جذاب و اصیل روی لینک طرز تهیه پیده (پیتزا ترکی) کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!