تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تبدیل املت نخود فرنگی به یک شاهکار آشپزی، معجزه‌ای در آشپزخانه

املت نخود فرنگی یک غذای محبوب و خوشمزه است که می‌تواند به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف شود. این غذا ساده، سریع و آسان تهیه می‌شود و نیاز به مواد اولیه زیادی ندارد. برای تهیه املت نخود فرنگی، ابتدا نیاز به تخم مرغ، نخود فرنگی، گوجه فرنگی و پیاز دارید. مراحل تهیه شامل آماده سازی پیاز، تهیه گوجه فرنگی، افزودن نخود فرنگی، ترکیب تخم‌مرغ و پخت املت می‌شود. می‌توانید با اضافه کردن ادویه‌های مختلف مانند آویشن، پاپریکا یا پودر سیر، طعم و مزه املت را بهتر کنید. همچنین می‌توانید سبزیجات دیگری مانند قارچ یا اسفناج نیز اضافه کنید. املت را می‌توانید با نان، پنیر، ماست یا سس گوجه فرنگی سرو کنید و از آن لذت ببرید.

املت نخود فرنگی، غذایی ساده، خوشمزه و مغذی است که به‌ عنوان صبحانه یا میان وعده می‌تواند سرو شود. تهیه این غذا بسیار آسان و سریع است و به مواد اولیه‌ی زیادی هم نیاز ندارد. در ادامه این مقاله از تک فانبلاگ، طرز تهیه‌ املت نخود فرنگی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه املت نخود فرنگی

مواد لازم جهت تهیه املت نخود فرنگی به شرح زیر است:

تخم مرغ۲ عددنخود فرنگی۱/۲ پیمانهگوجه فرنگی (اختیاری)۱ عددپیاز (اختیاری)۱ عددنمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواهروغنبه مقدار لازمجعفری ساطوری شدهبه مقدار دلخواه

مراحل تهیه املت نخود فرنگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این املت ۱۰-۱۲ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۱ نفر است.درجه سختی تهیه این املت در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی پیاز

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید.

درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیاز را در تابه کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم: آماده سازی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی را بشویید و با کمک رنده یا میکسر پوره کنید. در صورت تمایل می‌توانید گوجه را به صورت نگینی ریز خرد کنید.

گوجه فرنگی را به محتوای درون تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا گوجه تغییر رنگ دهد و آب اضافی‌اش گرفته شود.

مرحله سوم: افزودن نخود فرنگی

نخود فرنگی تازه را درون ظرف آب بریزید و بشویید. پس از شستن، نخود فرنگی را در آبکش بریزید و کمی زمان دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود.

حال نخود فرنگی را به ترکیب درون تابه اضافه کنید. مواد را کمی به هم زنید تا با هم ترکیب شوند.

سپس درب تابه را ببندید و ۴-۶ دقیقه زمان دهید تا کمی نخود فرنگی با سس درون تابه بپزد و نرم شود.

حال حرارت را خاموش کنید و تابه را کنار گذارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی

مرحله چهارم: ترکیب تخم‌مرغ، نمک و فلفل سیاه

در یک کاسه، تخم‌مرغ‌ها را با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده به طور کامل مخلوط شوند. نمک و فلفل سیاه را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

در یک تابه نچسب با سایز مناسب، کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت ملایم گرم کنید.

حال مخلوط تخم مرغ را داخل ماهیتابه بریزید و به طور یکنواخت در کف ماهیتابه پخش کنید.

مرحله پنجم: افزودن جعفری، پخت و سرو املت

هنگامی که تخم مرغ شروع به سفت شدن کرد، ترکیب سس نخود سبز و گوجه را روی تخم مرغ‌های نیم پز بریزید. جعفری خرد شده را نیز روی املت بپاشید.

درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا املت به طور کامل پخته شود. پس از پخت کامل املت را از روی حرارت بردارید و به دلخواه برش دهید و سرو کنید.

می‌توانید املت را با انواع نان، پنیر، ماست یا سس گوجه فرنگی میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت بیکن و اسفناج با پنیر

نکات و فوت و فن‌های تهیه املت نخود فرنگی

در تهیه املت نخود فرنگی به ۳ نکته زیر توجه داشته باشید:

می‌توانید از انواع دیگر سبزیجات مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای یا اسفناج نیز در این املت استفاده کنید.اگر می‌خواهید املت شما پفکی‌تر شود، می‌توانید قبل از اضافه کردن تخم مرغ‌ها به ماهیتابه، کمی شیر یا آب به تخم مرغ‌ها اضافه کنید.برای اینکه املت شما طعم و مزه بهتری داشته باشد، می‌توانید از ادویه‌های مختلفی مانند آویشن، پاپریکا یا پودر سیر استفاده کنید.

اگر شما در تهیه این املت جذاب از فوت و فن‌هایی استفاده می‌کنید که موجب خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات این مطلب از مجله آشپزی تک فانبا ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!