تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

زندگی درخشان: هنر نظافت ساختمان در مجله تصویر

نظافت ساختمان یکی از موارد حیاتی و ضروری در هر شهر و جامعه است. این فعالیت نه تنها به حفظ ظاهر و زیبایی ساختمان‌ها کمک می‌کند بلکه به ایجاد محیطی سالم و بهداشتی نیز کمک می‌کند. نظافت ساختمان می‌تواند شامل تمیز کردن کلیه فضاهای داخلی و خارجی ساختمان، شستشوی پنجره‌ها، تخلیه زباله و دور زدن محیط باشد.

در مجله تک فانبه بررسی و ارائه روش‌های بهبود و توسعه نظافت ساختمان در جوامع مختلف پرداخته می‌شود. این مجله با انتشار مقالات تخصصی و تصاویر زندگی روزمره، سعی در افزایش آگاهی و دانش افراد نسبت به نظافت ساختمان دارد.

با مطالعه این مجله، می‌توانید نکات مهم و اصولی در حوزه نظافت ساختمان را بررسی کنید و روش‌های بهبود آن را در زندگی خود به کار بگیرید تا محیط پیرامون خود را بهتر و سالم‌تر نگه دارید.

امروزه در بیشتر ساختمان ها بیش از یک واحد وجود دارد . به طور مثال ممکن است در یک ساختمان ۴ ، ۸ ، ۱۰ و… واحد وجود داشته باشد . و در هر واحد یک خانواده ساکن است و در هر خانواده ممکن است بیش از ۲ یا ۳ نفر عضو وجود داشته باشد . پس در این شرایط ؛ رفت و آمد در مشاعات مانند حیاط ، راه پله ، آسانسور ، پارکینگ می تواند منجر به آلود شدن این بخش ها گردد ، از طرفی گرد و غبار نیز بر این آلودگی می افزاید . در چنین شرایطی راهکار چیست؟ چه باید کرد ؟

اصولاً یک نفر از ساکنین ساختمان به عنوان مدیر ساختمان انتخاب می شود تا به امورات مختلف ساختمان رسیدگی کند . مسائلی از قبیل نظافت ساختمان .

در واقع ساختمان نیز به عنوان محیط زندگی انسان نیاز به نظافت و پاکیزگی دارد و این کار با مدیریت فردی که مدیر ساختمان نامیده می شود انجام می گیرد . مدیر ساختمان علاوه بر پیگیری نظافت ساختمان و مشاعات مانند نظافت راه پله ، در مواردی مانند بررسی مشکلات فنی ساختمان ، همچون تعمیر آسانسور ، تعمیر ایزوبام و … نقش موثر و مهمی دارد و پیگیری این موارد به عهده اوست .

ساختمان آلوده می توانند به سلامت ساکنین آسیب بزند و علاوه بر آن از زیبایی ساختمان می کاهد . لازم است که به طور مستمر نظافت ساختمان و نظافت راه پله انجام شود . در واقع نظافت ساختمان یعنی نظافت تمام بخش های مشترک بین ساکنین ساختمان .

نظافت راه پله ، نظافت حیاط ، تمیز کردن و شستشوی پارکینگ ، نظافت کابین و درب های آسانسور از جمله بخش هایی است که در نظافت ساختمان باید مدنظر قرار گیرد . نظافت راه پله شامل جارو زدن پله ها از بالاترین پله و از خرپشته تا پارکینگ و یا حیاط ، تی کشیدن و ضدعفونی کردن راه پله ها ، دستمال کشیدن نرده های راه پله ، دستمال کشیدن درب واحدها از بیرون ، دستمال کشیدن و تمیز کردن کلید و پریزها .

امروزه شرکت های خدماتی و نظافتی راهکاری مهم برای نظافت ساختمان ها بشمار می رود و مدیر هر ساختمان با انتخاب یک شرکت خدماتی و نظافتی با آن شرکت تماس گرفته و درخواست نیروی نظافتچی را دارد . همچنین مدیر ساختمان می تواند از یک شرکت خدماتی اشتراک بگیرد و هر بار برای نظافت ساختمان با اعلام کد اشتراک درخواست نیروی نظافتچی کند .

نیروی نظافتچی در زمان تعیین شده توسط مدیر ساختمان ، در ساختمان حاضر می شود و زیر نظر وی کار نظافت ساختمان و نظافت راه پله را آغاز می کند . اگر ساختمان بزرگ باشد و تعداد واحدها زیاد ممکن است مدیر ساختمان جهت تسریع کار نظافت بیش از یک نفر نظافتچی درخواست کند .

نظافتچی ها اکثراً افرادی مجرب و متعهد هستند که با دقت تمام کار نظافت را انجام می دهند . البته انتخاب یک شرکت نظافتی خوب که دارای موارد زیر باشد می تواند بسیار مهم و موثر باشد .

بهتر است شرکت نظافتی دارای موارد زیر باشد

معتبر و دارای مجوز فعالیت و کسب و کار باشدقابل پیگیری باشدمنظم ، متعهد ، قانونمند باشدتعرفه خدمات آن مناسب و منطقی باشددر محدوده تعیین شده دارای شعبه فعال بوده و سرویس ارائه کندمورد رضایت مشتریان سابق خود باشد

اگر یک ساختمان به مدت طولانی تمیز نگرددچه می شود ؟ گرد و غبار روی قسمت های مختلف مانند حیاط ، پارکینگ ، نرده ها ، راه پله ها را دربر میگیرد ، برگ گلهای باغچه در حیاط پخش شده ، کف پارکینگ در اثر رفت و آمد خودروها و اصتحکاک لاستیک ها با کف سیاه می شود ، اتاقک آسانسور کثیف و آلوده می گردد ، ساکنین در هنگام رفت و آمد در ساختمان احساس خوبی نداشته و رضایت ندارند . ممکن است قطره های خشک شده ای که مثلاً در هنگام انتقال زباله ها بر روی زمین ریخته ساکنین را آزار دهد و در چنین شرایطی احتمال رشد میکروب ها ، باکتری ها و قارچ ها افزایش می یابد و باعث بیماری ساکنین می گردد .

پس مسلماٌ نظافت ساختمان بسیار مهم و ضروری است و لازم است به طور مستمر و دوره ای انجام شود .

در واقع همانطور که نظافت منزل مهم و ضروری است ، نظافت ساختمان و نظافت راه پله نیز مهم و ضروری است و مدیر ساختمان باید به این مسئله بسیار دقت کند .

در هنگام حضور نظافتچی در ساختمان لازم است مدیر ساختمان وسایل و مواد شوینده و پاک کننده را در اختیار وی قرار دهد . جارو ، تی ، پودر شستسو ، شیشه شوی ، چند دستمال تمیز ، سطل آب ، دستکش و … مواردی است که باید در اختیار نظافتچی قرار داده شود .

بهتر است بعد از جارو زدن راه پله ها ، از اندکی وایتکس و پودر شستشو برای تی کشیدن و ضدعفونی کردن استفاده شود این کار باعث میکروب زدایی می شود و از تکثیر و رشد ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند .

انسان برای داشتن یک زندگی سالم لازم است بهداشت و تمیز بودن محیط زندگی خود را در کنار بهداشت و تمیزی فردی جدی بگیرد . محیط تمیز علاوه بر سلامت جسمی باعث نشاط و سلامت روح نیز می گردد . می توان از گل های زیبا و خوشبو در مشاعات ساختمان استفاده کرد تا هم جلوه ویژه و جذابی به ساختمان بدهد و هم عطر خوشبو را در محیط پراکنده کند .

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!