تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چرا تلگرام “همستر کامبت” راه‌اندازی کرد؟ هدفش چیست؟

در بازی همستر کامبت و نات کوین، دو الگوریتم مختلف برای کسب امتیاز و ارز دیجیتال وجود دارد. در همستر کامبت از الگوریتم استخراج (اثبات سهم) استفاده می‌شود که به کاربران با سهم بیشتر در شبکه، پاداش بیشتری اعطا می‌شود. اما در نات کوین از الگوریتم استخراج (اثبات کار) استفاده می‌شود که به کاربران با قدرت پردازش بیشتر، پاداش بیشتری ارائه می‌شود.

تلگرام با ساختار هر دو بازی تلاش می‌کند تا شبکه‌های اجتماعی خود را برای ارز‌های دیجیتال جدید و شبکه‌های بلاک چین جذاب‌تر کند. این روند نه تنها موجب رشد تعداد کاربران تلگرام خواهد شد بلکه قدرت رقابتی آن را در برابر شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز بالا خواهد برد. همچنین، رمز ارز جدید NOT می‌تواند به عنوان یک رقیب تازه نفس برای سایر رمزارزهای معتبر ظاهر شود و شبکه TON نیز می‌تواند نقش مهمی در رقابت با دیگر شبکه‌های بلاک چین ایفا کند. به طور کلی، این تغییرات نشان دهنده این است که صنعت ارز‌های دیجیتال و شبکه‌های بلاک چین در حال تحول گسترده‌ای قرار دارد.

هرچند مدل دریافت امتیاز در همستر کمبات با نات کوین تا حدودی متفاوت بوده، اما در هر دو الگوی کسب ارز دیجیتال رایگان از طریق امتیاز گیری در بازی‌های کلیکی دیده می‌شود.

در واقع بازی همستر کامبت از الگوریتم استخراج (اثبات سهم) استفاده می‌کند که به کاربران با سهم بیشتر در شبکه، پاداش بیشتری می‌دهد. اما بازی نات کوین از الگوریتم استخراج (اثبات کار) استفاده می‌کند که به کاربران با قدرت پردازش بیشتر، پاداش بیشتری ارائه می‌کرد.

سوال ابتدایی که ایجاد می‌شود این است که هدف مالک تلگرام از این روند سازی‌ها در شبکه اجتماعی مورد اشاره، در باب شبکه‌های بلاکچین و ارز‌های دیجیتال جدید چیست؟

به نظر می‌رسد شبکه Ton به عنوان یک رقیب تازه نفس در مقابل شبکه‌های بلاک چین قدیمی و معتبرتر به دنبال استفاده از ظرفیت کاربران شبکه‌های اجتماعی خود یعنی تلگرام برای رشد و فراگیری هرچه بیشتر است.

در واقع از یک سو مخاطبان بیشتری به سمت این شبکه اجتماعی سرازیر شده و زنگ خطر برای سایر شبکه‌های اجتماعی جهانی از جمله واتس آپ و … به صدا در خواهدآمد.

از سوی دیگر با این آهنگ رشدی که در مورد رمز ارز یا توکن NOT دیده می‌شود یک رقیب تازه نفس برای سایر رمزارز‌های معتبر پیدا خواهد شد و از آن مهمتر از این پس وضعیت شبکه TON در مقابل سایر شبکه‌های بلاک چین جالب توجه خواهد بود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!