تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

استفتاء امروز: چه خواهید ناهار کنید؟ (یکشنبه 20 خرداد)

در این متن به بررسی پنج غذای متنوع و خوشمزه برای ناهار امروز پرداخته شده است. این مطلب بیان می‌کند که انتخاب مناسب یک غذای متفاوت و خوشمزه برای ناهار یک چالش برای هرکسی است که به آشپزی علاقه دارد. در اینجا پنج غذای مختلف، به‌عنوان پیشنهاد برای ناهار، معرفی شده است.

اولین غذای معرفی شده، ته چین کباب تابه‌ای است که ترکیبی از ته چین و کباب تابه‌ای است. مراحل تهیه این غذا نیز به طور دقیق توضیح داده شده است.

در حالی که خورش فسنجان گیاهی با سویا برای گیاه‌خواران یا کسانی است که به گوشت و مرغ علاقه ندارند، یک گزینه عالی برای ناهار است.

دمپخت ماهی لخلاخ، یک غذای سنتی و جنوبی با طعم و عطر شگفت‌انگیز است که مراحل تهیه آن نیز در متن ذکر شده است.

غذای فریتاتای برنج و لوبیا از غذاهای سنتی ایتالیایی است که با ترکیب، برنج، تخم مرغ و لوبیا تهیه می‌شود و با اضافه کردن پنیر و سبزیجات، طعم فوق‌العاده‌ای به این غذا داده می‌شود.

و در نهایت، غذای کوکو سیب‌ زمینی با هویج که یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با ترکیب سیب‌زمینی، هویج و سایر مواد اصلی تهیه می‌شود.

با انتخاب یکی از این پیشنهادات برای ناهار امروزتان، می‌توانید لذت یک وعده ناهار خوشمزه و متفاوت را تجربه کنید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در بیستمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین کباب تابه‌ای

ته‌ چین کباب تابه‌ای یکی از ته چین‌های بسیار خوشمزه‌ است که به روش‌های بسیار مختلفی طبخ می‌شود. همان‌طور که از نامش مشخص است این غذا ترکیبی از ته‌ چین و کباب تابه‌ای، دو غذای بسیار پرطرفدار و محبوب است که شما می‌توانید آن را به راحتی با چند قلم مواد اولیه ساده در خانه برای ناهار امروز تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه ته چین کباب تابه‌ای

مراحل تهیه ته چین کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با رنده ریز رنده کنید، می‌توانید برای بالاتر رفتن سرعت کار از خردکن یا میکسر کمک بگیرید. فلفل‌ دلمه‌ای را به همین ترتیب بشویید و رنده کنید. پیاز و فلفل‌ دلمه‌ای رنده شده را درون صافی بریزد و به‌ خوبی فشرده کنید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.اکنون پیاز و فلفل دلمه رنده و آب‌ گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید. گوشت چرخ‌ کرده، نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. با دست به‌ خوبی کباب را۵ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا طعم‌ها به‌ خوبی با هم ترکیب شوند.سپس روی مواد را بپوشانید و مواد کباب را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا به‌ خوبی استراحت کند. اگر زمان کافی برای استراحت دادن مایه کباب ندارید این مرحله قابل حذف است.حال درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و ‌تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن گرم شود. مایه کباب را درون تابه گذارید و با دست آن را صاف و‌ یکنواخت کنید. حرارت را کم کنید و ۸ تا ۱۲ دقیقه زمان دهید تا یک سمت کباب شما بپزد و گوشت رنگ گیرد.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین کباب تابه‌ای کلیک کنید.

۲- خورش فسنجان گیاهی با سویا

اگر گیاهخوار هستید یا به هر دلیلی تمایلی به خوردن گوشت و مرغ ندارید، می‌توانید خورش فسنجان را به صورت گیاهی و با سویا همراه با مواد اولیه متنوعی نظیر مغز گردو، پیاز، رب انار، کره یا روغن، آرد گندم و… آماده کنید.

مراحل تهیه خورش فسنجان گیاهی

مراحل تهیه خورش فسنجان گیاهی با سویا به شرح زیر است:

برای شروع باید سویا را در آب بریزید حدود نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید. زمانی که سویاها نرم شدند، آن‌ها را آبکش کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافه‌شان خارج شود.بعد از این که آب اضافه سویا خارج شد، می‌توانید آن را در چرخ گوشت بریزید و سپس چرخ کنید تا بافت ریزی پیدا کند.حال گردوها را بشکنید و مغز گردو را در آسیاب یا چرخ گوشت خرد کنید. برای تهیه خورش فسنجان باید گردوها را به صورت کاملا ریز خرد کنید تا روغن آن‌ها راحت‌تر خارج شود.در ادامه یک عدد پیاز را به صورت ریز رنده کنید و بعد آن را با دست فشار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شود. اگر گرفتن آب پیاز برایتان سخت است، می‌توانید برای تهیه این غذا از پودر پیاز نیز استفاده کنید.برای تهیه کوفه قلقلی باید یک قاشق گردوی چرخ کرده را با سویای چرخ کرده ترکیب کنید. پیاز رنده شده را اضافه کنید. برای اطمینان بهتر است مواد را یک بار دیگر چرخ کنید تا بافت آن‌ها نرم‌تر شود.سپس مقداری پودر فلفل سیاه، نمک، زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری آرد گندم و ۱ قاشق غذاخوری نشاسته گندم به مواد اضافه کنید و با دست مایه کوفته قلقلی را ورز دهید تا حالت خمیری پیدا کنند.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه خورش فسنجان گیاهی کلیک کنید.

۳- دمپخت ماهی (لخلاخ) بوشهری

دمپخت ماهی، دمپختک ماهی یا لخلخ نام‌های متنوع این غذا هستند. این غذای سنتی و جنوبی با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود اما مواد تشکیل دهنده آن تقریبا یکسان است و از جمله غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار بوشهری به شمار می‌رود که طعم و عطر بسیار شگفت‌انگیزی دارد.

مراحل تهیه دمپخت ماهی

مراحل تهیه دمپخت ماهی (لخلاخ) بوشهری به شرح زیر است:

در مرحله اول به سراغ آماده‌ سازی برنج روید. برنج را تمیز کنید و با مقداری آب بشویید. حال برنج را درون ظرف مناسبی با مقداری آب و نمک بخیسانید و به سراغ مرحله دوم روید.سپس به سراغ آماده‌ سازی ماهی روید. ماهی‌ها را به خوبی بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال با کمک دستمال آشپزخانه نخی آب اضافی آن‌ها را به خوبی بگیرید. به ماهی‌ها مقداری نمک، زردچوبه و فلفل زنید و به خوبی ماساژ دهید تا همه نقاط ماهی به ادویه‌ها آغشته شود.اکنون درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. ماهی‌های طعم دار شده را درون روغن سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. ماهی‌های سرخ شده را از تابه خارج کرده و به سراغ مرحله بعد روید.در این مرحله پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ دمپخت را دارید کمی روغن بریزید و پیازها را تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.در ادامه سیر را بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن آن را پوره کنید و به پیازها بیفزایید. کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود. حال مقداری فلفل و زردچوبه به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای محلی و اصیل جنوبی روی لینک طرز تهیه دمپخت ماهی کلیک کنید.

۴- فریتاتای برنج و لوبیا

فریتاتای برنج و لوبیا یک غذای سنتی ایتالیایی است که برای تهیه آن از ترکیب، برنج، تخم مرغ و لوبیا استفاده می‌شود. چاشنی‌هایی که به این غذا اضافه می‌شود در کنار پنیر و سبزیجات خرد شده طعم فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌بخشد.

مراحل تهیه فریتاتای برنج و لوبیا

مراحل تهیه فریتاتای برنج و لوبیا به شرح زیر است:

برای شروع لوبیاهای خیسانده شده را همراه با آب در یک قابلمه بریزید و بپزید. برنج را نیز در یک قابلمه آب جداگانه بپزید تا نرم شود. بعد از این که لوبیا و برنج پختند، شعله گاز را خاموش کنید.کدو سبز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد کدوهای خرد شده را در روغن تفت دهید.چند دقیقه بعد از تفت دادن کدوها، می‌توانید برنج و لوبیای پخته شده را به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید. به خاطر داشته باشید که در این مرحله باید همه مواد به خوبی پخته باشند.تخم مرغ‌ها را بشکنید و در کاسه بریزید و سپس شیر را اضافه کنید. ترکیب شیر و تخم مرغ را با چنگال هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مقداری نمک و فلفل نیز به این ترکیب اضافه کنید. حالا ترکیب تخم مرغ و شیر را به ماهیتابه اضافه کنید و سراغ مرحله بعد بروید.

برای تهیه این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه فریتاتای برنج و لوبیا کلیک کنید.

۵- کوکو سیب زمینی با هویج

کوکو سیب‌ زمینی یکی از غذاهای ساده و خوشمزه‌ای است که می‌توانید به روش‌های مختلفی آن را برای ناهار امروزتان تهیه کنید. یکی از دستورهای متفاوت برای تهیه کوکو سیب‌ زمینی ترکیب آن با هویج است.

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با هویج

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با هویج به شرح زیر است:

برای پخت کوکو سیب‌ زمینی، ابتدا سیب‌ زمینی و هویج را با مقداری آب و یک قاشق چای‌خوری نمک داخل قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت بگذارید تا بپزند.در ادامه سویا را داخل کاسه ریخته و به همراه مقداری آب خیس کنید تا نرم شود.پس از پخت سیب‌ زمینی، پوست آن را گرفته و سیب‌ زمینی‌ها را داخل ظرفی مناسب با گوشت‌کوب له کنید تا نرم و یکدست شوند.در این مرحله هویج و کدو‌ سبز را پوست گرفته و رنده کنید. سپس آب اضافی آن‌ها را کامل بگیرید و به کاسه سیب‌ زمینی اضافه کنیدپس از خیساندن سویا، آب اضافی آن را خارج کنید و با تخم‌ مرغ، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و آویشن مخلوط کنید. سپس به مواد کوکو اضافه کرده و ترکیب کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی با هویج کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!