تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه دستور غذایی انتخاب کنم برای شام امشب؟

شام یکی از وعده‌های مهم روزانه خانواده‌ها است که باید برنامه‌ریزی شده و متنوع باشد. انتخاب غذاها برای شام می‌تواند یک چالش برای بسیاری از افراد باشد، چرا که می‌خواهند یک غذای خوشمزه و سالم بپزند که همه اعضای خانواده آن را دوست داشته باشند.

در این مطلب، پنج پیشنهاد غذایی متنوع برای شام امشب معرفی شد. این پیشنهادات شامل ته چین اسفناج، لوبیا گوشت کاشانی، کوکو مرغ با نان تست، خوراک نخود فرنگی با گوشت و سوپ بهشت هستند. هرکدام از این غذاها دارای طعم و ارزش غذایی بالایی هستند و می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شام شما باشند.

برای آشنایی بیشتر با مراحل تهیه هر یک از این غذاها، می‌توانید به لینک‌های مربوطه مراجعه کرده و طرز تهیه آن‌ها را مشاهده کنید. امیدواریم که با انتخاب یکی از این غذاها، شام خوشمزه‌ای را برای خانواده‌تان فراهم کنید و لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیستمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین اسفناج

ته چین اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که برای تهیه آن از ترکیبات مختلفی همراه با اسفناج استفاده می‌شود. برخی برای تهیه این غذا از گوشت قرمز و مرغ استفاده می‌کنند و برخی نیز با اضافه کردن رب انار طعم بهتری به آن می‌بخشند.

مراحل تهیه ته چین اسفناج با مرغ

مراحل تهیه ته چین اسفناج با مرغ به شرح زیر است:

برای شروع باید برنج را بشویید و چند دور آبکشی کنید تا آب آن کاملا زلال شود. در ادامه آن را در یک ظرف بریزید و مقداری آب و کمی نمک به آن اضافه کنید. اجازه دهید برنج برای چند ساعت در آب بماند و خیس بخورد.در این مرحله باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. مقداری روغن در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید.حالا پیازها را در قابلمه بریزید و با روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک شدند، می‌توانید تکه‌های مرغ را همراه برگ بو، رزماری و ادویه‌های دیگر به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه با هم تفت دهید تا بوی ادویه‌ها بلند شود.مواد را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید و سپس به اندازه ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب در قابلمه بریزید. حرارت گاز را کمک کنید و اجازه دهید مرغ‌ها به آرامی بپزند.برگ‌های اسفناج را پاک کنید و با آب فراوان بشویید. سپس آن‌ها را آبکش کنید تا آب اضافه‌شان گرفته شود. در ادامه اسفناج را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید.درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید اسفناج‌ها برای چند دقیقه بخارپز شوند. به خاطر داشته باشید که نباید اسفناج‌ها را بیش از حد بپزید.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و لذیذ روی لینک طرز تهیه ته چین اسفناج کلیک کنید.

۲- لوبیا گوشت کاشانی

لوبیا گوشت یکی از غذاهای قدمت‌دار کاشان است. این غذای اصیل ایرانی به روش‌های متفاوتی با مواد اولیه در دسترسی نظیر لوبیا سفید، گوشت گوسفندی، پیاز، نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده پخته و سرو می‌شود.

مراحل تهیه لوبیا گوشت کاشانی

مراحل تهیه لوبیا گوشت کاشانی به شرح زیر است:

در مرحله اول از پخت لوبیا گوشت کاشان، باید لوبیا سفیدها را بخیسانید. برای خیساندن این لوبیاها، آن‌ها درون یک کاسه مناسب بریزید و به خوبی بشویید تا گرد و غبار آن گرفته شود.سپس کاسه لوبیا را تا نصفه پر از آب کنید و اجازه دهید لوبیاهای سفید چند ساعت درون آب باقی بماند و به خوبی خیسانده شود. برای آن که نفخ لوبیا گرفته شود، حتما ۳ بار آب آن را تعویض کنید.حال پوست پیاز را بگیرید و آن را کاملا شستشو دهید تا از تمیزی آن مطمئن شوید. سپس یک قابلمه با اندازه مناسب انتخاب کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.در ادامه گوشت را به همراه پیاز درون قابلمه بریزید. در همین حین لوبیا سفیدهای خیسانده شده را هم آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس لوبیا سفید را هم درون قابلمه بریزید و تا اندازه‌ای که روی گوشت پوشانده شود، آب سرد اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید.لوبیا و گوشت به ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارند تا کاملا پخته شوند. وقتی لوبیا و گوشت نیم‌پز شدند، ادویه‌هایی مانند نمک، زردچوبه و زعفران دم‌کرده اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای محلی و مقوی روی لینک طرز تهیه لوبیا گوشت کاشان کلیک کنید.

۳- کوکو مرغ با نان تست

از جمله غذاهای سریع و خوشمزه، کوکو مرغ با قالب نان تست است که می‌توانید به راحتی در منزل برای شام امشب تهیه کنید. این غذا برای زمانی که وقت کافی برای آشپزی ندارید یا زمانی که می‌خواهید یک غذای ساده و کم‌هزینه برای خود و خانواده درست کنید، بسیار مناسب است.

مراحل تهیه کوکو مرغ با نان تست

مراحل تهیه کوکو مرغ با نان تست به شرح زیر است:

ابتدا مرغ را به همراه ۲ لیوان آب، مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد. وقتی مرغ پخته و خنک شد، آن را از قابلمه خارج کرده و با دست یا با دو چنگال آن را ریش ریش کنید.سپس گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید. مرغ ریش ریش شده، تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.قسمت نرم وسط نان تست را با کارد خارج کنید. یک تابه را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. نان‌های تست را داخل تابه قرار دهید و از مخلوط مواد به اندازه دلخواه برداشته و داخل نان‌های تست بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و لذیذ روی لینک طرز تهیه کوکو مرغ با نان تست کلیک کنید.

۴- خوراک نخود فرنگی با گوشت

خوراک نخود فرنگی با گوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر گوشت گوساله یا گوسفندی، نخود فرنگی، پیاز، رب گوجه فرنگی و… طعمی بی‌نظیر و دلچسب را به شما ارائه می‌دهد. این غذا می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی برای شام سرو شود.

مراحل تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت

مراحل تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ خوراک را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.اکنون گوشت را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. حال گوشت را به قطعات دلخواه خرد کنید. گوشت خرد شده را به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و بوی خامی اش گرفته شود.در ادامه زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای مغذی و لذیذ روی لینک طرز تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت کلیک کنید.

۵- سوپ بهشت

سوپ بهشت، یکی از سوپ‌های بسیار ساده و خوشمزه‌ای است که اصالت آن به کشور ترکیه برمی‌گردد و با مواد اولیه ساده و در دسترس در زمان کوتاهی تهیه می‌شود. سوپی بسیار سبک با طعمی ملایم که از آن به‌ عنوان یک پیش‌ غذای محبوب یا یک غذای سبک در وعده شام می‌توانید استفاده کنید.

مراحل تهیه سوپ بهشت

مراحل تهیه سوپ بهشت به روش ترکیه‌ای به شرح زیر است:

در اولین مرحله درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ سوپ را دارید کره بریزید. قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید تا کره ذوب شود. در همین مرحله آرد را به کره اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوى خامی آرد گرفته شود.در ادامه به سراغ سیب‌ زمینی روید. آن را بشویید و پوست بگیرید. سیب‌ زمینی را به‌ صورت نگینی خرد کنید و به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا سیب‌ زمینی طلایی شود.سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید و به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. همه مواد را کمی به هم زنید و زمان دهید تا پیاز شیشه‌ای شود.اکنون پودر سیر و فلفل سیاه را به محتوای سوپ اضافه کنید. با حرارت کم تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در ادامه آب مرغ و آب را به محتوای سوپ اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای اشتها آور و لذیذ روی لینک طرز تهیه سوپ بهشت کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!