تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

خودروی ژاپنی با قدرت یک میلیون کیلومتر حرکت می کند!

پیکاپ‌های اکثراً معمولاً جزو خودروهای باکیفیت و قابل اعتماد هستند و می‌توانند طول عمر بیشتر و خدمات بیشتری را ارائه کنند. اما برخی از آن‌ها می‌توانند حتی بدون نیاز به تعمیرات جدی، مسافت‌های طولانی را طی کنند. یکی از مثال‌هایی که اشاره شده است، خودرو تویوتا تاندرا مدل ۲۰۱۸ است که توانسته است در طول شش سال، بیش از ۳۲۰هزار کیلومتر، اما در واقع ۱ میلیون و ۴۱۵ هزار کیلومتر مسافت را بدون نیاز به تعمیرات اساسی طی کند. این موضوع از جانب مالک خودرو با تأکید بر عدم نیاز به تعمیرات اساسی در طول دوره ۶ ساله استفاده، به عنوان یک موفقیت شگفت‌انگیز توصیف شده است. همچنین هزینه‌های سوخت این خودرو در طول این دوره محاسبه شده و نشان داده شده که مالک حدود ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای سوخت پرداخت کرده است. این نشان می‌دهد که در صورت نگهداری مناسب و استفاده صحیح، خودروها می‌توانند مسافت‌های بسیار زیادی را طی کنند و نیاز به تعمیرات مکرری نداشته باشند.

خبرآنلاین نوشت: اکثر پیکاپ‌ها معمولاً باکیفیت و قابل‌اعتمادند و در عمری بسیار طولانی‌تر از خودرو‌های عادی، خدمات بسیاری را ارائه می‌دهند؛ البته معدودی از آن‌ها می‌توانند بدون تعمیرات جدی و اساسی، ۳۲۰هزار کیلومترو حتی بیشتر کار کنند. تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ یکی از این‌ها است. 

یک دستگاه تویوتا تاندرا مدل ۲۰۱۸ طی حدود شش سال، موفق شده تا پنج برابر حالت عادی کارکرد ثبت کند. عدد روی کیلومترشمار این خودرو، کارکرد یک میلیون و ۴۱۵ هزار کیلومتر را نمایش می‌دهد! این عدد با در نظر گرفتن عدم انجام تعمیرات اساسی و جدی، شگفت‌آور و عجیب‌تر هم می‌شود.

در طول ۷۳ ماه استفاده از این خودرو (از آوریل ۲۰۱۸)، این پیکاپ هر ماه حداقل ۱۹۳۷۷ کیلومتر مسافت را طی کرده است، یعنی هفته‌ای ۴۵۰۶ کیلومتر، روزی ۶۴۴ کیلومتر یا ساعتی ۲۶ کیلومتر!

با در نظر گرفتن هزینه‌های هر لیتر بنزین و همچنین مصرف سوخت تویوتا تاندرا، مالک این خودرو حدود ۱۵۰٬۸۰۳ دلار، معادل ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه سوخت پرداخت کرده است!

مالک خودرو گفته است که در این دوره ۶ ساله فقط چند بلبرینگ چرخ تعویض شده و هیچ تعمیر اساسی روی موتور خودرو انجام نشده است، اتفاقی که در نوع خود شگفت‌آور و بی‌نظیر است.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!