تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خاص و خوشمزه! امشب غذا چی بپزم؟ (دوشنبه 21 خرداد)

شام نوعی وعده غذایی است که بسیاری از افراد هر روز با یک چالش روبرو می‌شوند و آن هم انتخاب منوی مناسب برای آن است. شام می‌تواند شامل انواع غذاها از قبیل پلو، خورشت، کوکو، خوراک و… باشد. انتخاب منوی مناسب برای شام ممکن است برای خیلی از افراد یک چالش باشد، زیرا همواره به دنبال آن هستند که چه چیزی جالب و خوشمزه بپزند که همه را بتوانند از آن لذت ببرند.

در این مطلب، 5 غذای مختلف و خوشمزه برای شام پیشنهاد شده است. این غذاها شامل بامیه پلو با مرغ، خورش لوبیا سبز، کوکو سیب زمینی با سبزیجات، خوراک ماش با سیب زمینی و املت تالشی با گوجه سبز هستند. هر یک از این غذاها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی هستند که طعم و غذایی متفاوتی را به همراه دارند.

از آنجا که هر کدام از این غذاها دارای مراحل آماده‌سازی و طرز تهیه خاصی هستند، برای آشنایی دقیق‌تر با هر یک از این غذاها، می‌توانید به طرز تهیه هر یک از این غذاها مراجعه کرده و مراحل تهیه را به دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را برای شام امشب خودتان بگیرید.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و یکمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- بامیه پلو با مرغ

بامیه پلو با مرغ یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین غذاهایی است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید. اگر علاقه‌مند به چشیدن طعم‌های جدید هستید به شما توصیه می‌کنیم که از میل کردن این غذا غافل نشوید. برای تهیه بامیه پلو با مرغ فقط به مواد اولیه در دسترسی همچون سینه مرغ، بامیه، پیاز، برنج، محلول زعفران و… نیاز دارید.

مراحل تهیه بامیه پلو با مرغ

مراحل تهیه بامیه پلو با مرغ به شرح زیر است:

ابتدا سینه مرغ را بشویید. با کمک چاقو آن را به صورت مکعبی و به اندازه‌های یکسان برش زنید. تکه‌های مرغ را درون کاسه مناسبی بریزید. مقداری نمک، فلفل سیاه، محلول زعفران و آب لیمو را به تکه‌های مرغ اضافه کنید. به خوبی تکه‌های مرغ را زیر و رو کنید تا با مواد طعم‌دار شود.حال روی ظرف را بپوشانید و آن را کنار گذارید تا مرغ‌ها به خوبی طعم‌ و رنگ ادویه‌ها و زعفران را به خود گیرند. در این بازه زمانی برای بالاتر رفتن سرعت کار به سراغ مراحل بعد روید.اکنون بامیه‌ها را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. با کمک چاقو قسمت بالای بامیه را با دقت جدا سازید، دقت داشته باشید بدنه بامیه را برش نزنید زیرا بافت لزج درون آن خارج می‌شود و طعم بدی به خود می‌گیرد.حال تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و‌ کمی روغن درون تابه بریزید. بامیه‌ها را درون تابه بریزید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا بامیه‌ها تغییر رنگ دهند و بوی خامی‌شان گرفته شود. پس از تفت دادن بامیه‌ها را از تابه خارج کنید.سپس پیاز را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. پیازهای نگینی خرد شده را درون تابه‌ای که بامیه‌ها را سرخ کردید بریزید. با حرارت کم پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و خوشمزه روی لینک طرز تهیه بامیه پلو با مرغ کلیک کنید.

۲- خورش لوبیا سبز

خورشت لوبیا سبز یک غذای خوشمزه ایرانی است که برای تهیه آن هم می‌توانید از گوشت و مرغ استفاده کنید و هم این غذا را به صورت کاملا گیاهی و بدون پروتئین‌های حیوانی برای شام امشب آماده کنید. این خورش طعم بسیار لذیذی دارد و درست کردن آن نیز بسیار راحت است. 

مراحل تهیه خورش لوبیا سبز

مراحل تهیه خورش لوبیا سبز به شرح زیر است:

برای شروع باید پیاز را بشویید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد پیازها را اضافه کنید و برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا سبک شوند.بعد از این که پیازها کمی سرخ شدند، باید سیر را رنده کنید و به ماهیتابه اضافه کنید. سیر و پیاز را برای چند دقیقه تفت دهید تا بوی سیر بلند شود. سپس می‌توانید مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید.در این مرحله نوبت اضافه کردن گوشت خورشتی است. برای تهیه این خورشت باید گوشت را به صورت قورمه‌ای خرد کنید و در ماهیتابه بریزید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.بعد از این که گوشت به خوبی سرخ شد، می‌توانید مواد را همراه با ۶ لیوان آب در قابلمه بریزید و درب قابلمه را روی آن بگذارید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد و نرم شود.مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. رب گوجه را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا خوشرنگ شود. زمانی که گوشت نیم پز شد، می‌توانید رب گوجه را به قابلمه اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و مخصوص روی لینک طرز تهیه خورش لوبیا سبز کلیک کنید.

۳- کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر

کوکو سیب زمینی، از آن غذاهای ساده و نوستالژیک است که هر کدام از ما خاطرات خوشی با آن داریم. اما اگر به دنبال تنوع و طعمی جدید هستید، پیشنهاد می‌کنم کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر را امتحان کنید. عطر و طعم بی‌نظیر سبزیجات در این کوکو، آن را به یک غذای دلچسب و خاص تبدیل کرده است.

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر به شرح زیر است:

برای پخت کوکو سیب زمینی معطر، سیب زمینی‌ها را شسته و داخل قابلمه‌ای مناسب قرار دهید. سپس دو پیمانه آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا سیب زمینی‌ها به طور کامل پخته شوند.حال سیب زمینی‌های پخته شده را پوست گرفته، رنده کنید و داخل ظرفی بریزید. در ادامه، یک پیاز را شسته و پوست آن را جدا کنید. سپس، پیاز را نیز رنده کرده و آب اضافی آن را با فشار دست بگیرید. در آخر، پیازهای رنده شده را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.هنگامی که سیب زمینی‌ها به دمای محیط رسیدند، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن‌ها اضافه کرده و به طور کامل مخلوط نمایید.در این مرحله، سبزیجات معطر شامل گشنیز، نعناع و جعفری را به خوبی شسته و به صورت ریز خرد کنید. سپس آن‌ها را به سایر مواد داخل ظرف اضافه کرده و هم بزنید تا زمانی که مخلوطی یکدست و منسجم حاصل شود.

برای ادامه رسپی این غذای معطر و ساده روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر کلیک کنید.

۴- خوراک ماش با سیب زمینی

یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه ایرانی، خوراک ماش است. این غذا به دلیل داشتن ماش، منبع غنی پروتئین و فیبر است و طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد. پس اگر به دنبال غذایی خوشمزه و مقوی برای شام امشب هستید، حتما خوراک ماش را آماده و سرو کنید.

مراحل تهیه خوراک ماش

مراحل تهیه خوراک ماش با سیب زمینی به شرح زیر است:

برای پخت سریع‌تر ماش، بهتر است آن را چند ساعت قبل در آب خیس کنید. همچنین برای جلوگیری از نفخ ماش، می‌توانید آب آن را چند بار تعویض کنید.ماش خیس خورده را آبکش کنید و بلغور گندم را نیز شسته و آبکش کنید. بلغور گندم و ماش را به همراه آب داخل قابلمه بریزید. مقدار آب باید به حدی باشد که سطح مواد را به طور کامل بپوشاند (حدود ۴ لیوان).همچنین برای تسریع در پخت، می‌توانید از آب جوش استفاده کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا بلغور گندم و ماش به طور کامل پخته شوند.در این مرحله پوست پیاز را جدا کرده و به صورت نگینی خرد کنید. سپس سیر را پوست گرفته و رنده کنید. در ادامه، داخل قابلمه‌ای روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید.بعد از اینکه روغن داغ شد، پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شوند. بعد از نرم شدن پیازها، سیر را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل قرمز به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.پس از تفت دادن پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی و کمی نمک را به قابلمه اضافه کنید و رب را کمی تفت دهید تا رنگ آن باز شود. سپس این ترکیب را به قابلمه ماش و بلغور گندم که از قبل پخته شده‌اند اضافه کنید و هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خاص روی لینک طرز تهیه خوراک ماش با سیب زمینی کلیک کنید.

۵- املت تالشی با گوجه سبز

املت تالشی با گوجه سبز، یک املت بسیار جذاب و متفاوت شمالی است که با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی نظیر تخم مرغ، گوجه سبز، پیاز و ادویه تهیه می‌شود. پس اگر علاقه‌مند به امتحان کردن و چشیدن طعم‌های جدید و جذاب هستید به شما توصیه می‌کنیم که از خوردن این املت غافل نشوید.

مراحل تهیه املت تالشی با گوجه سبز

مراحل تهیه املت تالشی با گوجه سبز به شرح زیر است:

ابتدا شاخه‌های گوجه سبز یا آلوچه‌ها را جدا کنید. آن‌ها را با مقداری آب بشویید و درون قابلمه مناسبی بریزید. ۲-۳ قاشق غذاخوری آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. قابلمه را روی حرارت کم به مدت ۸-۱۲ دقیقه قرار دهید تا گوجه سبزها بپزند و نرم شوند. پس از پخت، گوجه سبزها را از قابلمه خارج کنید و هسته‌های آن‌ها را جدا سازید. حال با پشت قاشق گوجه‌سبزها را پوره و له کنید.اکنون پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازها را به تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.پس از طلایی شدن پیازها مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای جذاب و خوشمزه روی لینک طرز تهیه املت تالشی با گوجه سبز کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!