تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوشمزه بپزم امروز برای ناهار؟ (دوشنبه 21 خرداد)

ناهار همیشه یک مکالمه مهم است، از این رو همه مردم به دنبال یک گزینه تازه و خوشمزه هستند. در این متن، پنج گزینه غذایی مختلف برای ناهار پیشنهاد شده است که می‌تواند به افراد مختلف از دانشجوها گرفته تا خانه‌دارها و شاغلین مناسب باشد.

از جمله این پیشنهادات، جوجه کباب تابه‌ای که یک گزینه محبوب در بین ایرانیان است. مراحل تهیه این غذا نیز به شکل مرحله به مرحله شرح داده شده است. این غذا ایده‌آل برای زمانی است که به رستوران نمی‌توانید بروید ولی به دنبال یک غذا خوشمزه هستید.

خورش ساک، عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده، موساکا بادمجان و گوشت چرخ کرده، و کشک کدو نیز از دیگر گزینه‌های پیشنهادی در این متن هستند. هر یک از این غذاها دستورپخت و تهیه خاص خود را دارند که می‌تواند به سلیقه شما برای ناهار کمک کند.

اگر به دنبال ایده‌های جدید برای ناهار هستید، این پیشنهادات متنوع می‌تواند به شما کمک کند. از امروز، با طعم‌ها و بوی‌های جدید آشنا شوید و لذت ببرید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در بیست و یکمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- جوجه کباب تابه‌ای

جوجه کباب، از آن دست غذاهایی است که محبوبیت زیادی در بین ایرانیان دارد. اما گاهی اوقات، فرصت یا امکان رفتن به رستوران و میل کردن این غذای محبوب نیست. در این شرایط، جوجه کباب تابه‌ای یک راه حل عالی به شمار می‌رود.

مراحل تهیه جوجه کباب تابه‌ای

مراحل تهیه جوجه کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

برای پخت جوجه کباب تابه‌ای، ابتدا باید سینه مرغ را به قطعات تقریبا هم‌اندازه و مکعبی خرد کنید. سپس مرغ‌های خردشده را در ظرفی مناسب بریزید و زعفران دم‌کرده را به آن اضافه کنید.بعد از آن، روی ظرف را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و آن را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها به طور کامل مزه زعفران را به خود بگیرند و طعم و رنگ دلچسبی پیدا کنند.بعد از گذشت حدود یک ساعت، مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و روغن مایع را به آن‌ها اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را با روغن ماساژ دهید تا تمام قسمت‌هایشان به روغن آغشته شود.اکنون پیازها را به خوبی شسته و سپس آن‌ها را به صورت درشت خرد کنید. در ادامه، پیازهای خرد شده را به همراه ماست چکیده، آب لیمو ترش، فلفل و نمک به مرغ اضافه کنید. حالا باید تمام مواد را به طور کامل با هم مخلوط کنید تا مرغ به طور کامل طعم دار شود.بعد از مخلوط کردن کامل مواد با مرغ، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار دهید. این کار به مرغ فرصت می‌دهد تا طعم و مزه مواد را به ‌خوبی جذب کند و در نهایت، جوجه کباب تابه‌ای شما خوشمزه‌تر شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای کلیک کنید. 

۲- خورش ساک

خورش ساک یک غذای سنتی در استان گلستان و مازندران است که در گلستان معمولا همراه با زرشک پلو و در مازندران در کنار نان یا برنج ساده سرو می‌شود. شما نیز می‌توانید این غذای خوشمزه را با مواد اولیه در دسترسی نظیر نخود، گوشت گوسفندی، پیاز، آرد گندم، اسفناج و… برای ناهار امروز تهیه و نوش جان کنید. 

مراحل تهیه خورش ساک

مراحل تهیه خورش ساک به شرح زیر است:

برای شروع باید نخود را چند ساعتی در آب قرار دهید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید. در ادامه باید نخودها را همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، مقدار کمی جوش شیرین یا بیکینگ پودر به آن اضافه کنید.بعد از ۱ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید. به این روش خام جوش کردن نخود گفته می‌شود. بعد از خام جوش کردن نخود باید آن را آبکش کنید، سپس مقداری آب سرد روی آن بریزید و بعد پوست نخودها را به راحتی جدا کنید.حال پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در قابلمه بریزید و بعد پیاز خرد شده را برای چند دقیقه تفت دهید. در ادامه گوشت را به صورت مکعبی یا خورشتی خرد کنید.تکه‌های گوشت را به قابلمه اضافه کنید و همراه با پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و در روغن سرخ شود. سپس می‌توانید مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کنید.بعد از این که گوشت به خوبی سرخ شد، باید نخودهای خام جوش شده را به گوشت اضافه کنید و سپس مقداری آب در قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گوشت و نخود به خوبی بپزند.

برای ادامه رسپی این غذای محلی و مقوی روی لینک طرز تهیه خورش ساک کلیک کنید.

۳- عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده

عدس‌ پلو دشت مغان یکی از غذاهای بسیار قدیمی و سنتی است که از ترکیب دو غذای بسیار محبوب عدس‌ پلو و قورمه سبزی تهیه می‌شود. این غذا با عطر و طعم بسیار شگفت‌انگیزی که دارد یکی از خوشمزه‌ترین پلوهایی است که می‌توانید آن را برای ناهار امروزتان تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه عدس پلو مغان

مراحل تهیه عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

در مرحله اول عدس را تمیز کنید و بشویید. آن را با مقداری آب ولرم بخیسانید. خیساندن حبوبات قبل از پخت در گرفتن بخش زیادی از نفخ آن‌ها و سریع‌تر پخته شدنشان به شما کمک می‌کند. برنج را نیز به همین ترتیب تمیز کنید و بشویید. آن را با مقداری آب بخیسانید و کنار گذارید.حال پیاز را بشویید، پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.در ادامه زردچوبه، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.سپس گوشت چرخ‌ کرده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای همه مواد را به هم زنید تا بوی خامی گوشت گرفته شود و تغییر رنگ دهد.در ادامه سبزی قورمه سبزی را به محتوای درون تابه اضافه کنید. همه مواد را ۳ الی ۴ دقیقه تفت دهید تا سبزی تغییر رنگ دهد و بوی عطر آن نیز آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۴- موساکا بادمجان و گوشت چرخ کرده

موساکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار است که اصالت آن به کشور یونان برمی‌گردد. این غذا به عنوان یک غذای بین‌المللی شناخته می‌شود که در طرز تهیه اصلی آن از بادمجان استفاده می‌شود؛ اما موسکا نیز همانند سایر غذاها در کشورهای مختلف به روش‌های متنوعی با مواد غذایی مختلفی طبخ می‌شود.

مراحل تهیه موساکا بادمجان و گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه موساکا بادمجان و گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

ابتدا بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید. ‌آن‌ها را به صورت یکسان حلقه حلقه برش زنید. به بادمجان‌های حلقه‌ حلقه شده کمی نمک زنید و آن‌ها را درون آبکش یا صافی ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای قرار دهید تا تلخی‌شان گرفته شود.پس از گذشت زمان اعلام شده بادمجان‌ها را بشویید و با دستمال نخی آشپزخانه‌ای خشک کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و بادمجان‌ها را در تابه سرخ کنید تا طلایی و برشته شود. پس از سرخ شدن بادمجان‌، آن‌ها را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.حال پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید و درون همان تابه‌ای که بادمجان‌ها را سرخ کردید، بریزید. کمی تفت دهید تا پیازها طلایی و برشته شوند.سپس گوشت چرخ کرده را به پیازهای درون تابه اضافه کنید. مجدد به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بوی خامی‌اش گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای بین‌ المللی فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه موساکا بادمجان و گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۵- کشک کدو

کشک کدو، یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه قدیمی است که اصالت آن به شهر کرمان برمی‌گردد و شباهت زیادی به کشک بادمجان دارد. این غذا با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی در زمان کوتاهی آماده می‌شود و یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای زمان‌هایی است که وقت کافی برای تهیه غذا ندارید.

مراحل تهیه کشک کدو

مراحل تهیه کشک کدو به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ کدو سبزها روید. کدو‌ها را بشویید و پوست بگیرید. حال آن‌ها را به صورت حلقه حلقه برش زنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و دو طرف حلقه‌های کدو را سرخ کنید. کدو‌های سرخ شده را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.در ادامه پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده یا خرد کن له کنید. در صورت تمایل می‌توانید آن را نگینی خرد کنید. حال درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید مقداری روغن بریزید. قابلمه را روی حرارت گذارید و پیازها را به قابلمه بیفزایید. کمی آن‌ها را تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند. حال سیر را بشوید و پوست بگیرید، به کمک سیر له کن آن را پوره کنید و به پیازها بیفزایید. کمی سیر را تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.سپس مقداری زردچوبه و فلفل به محتویات دورن قابلمه‌تان اضافه کنید. کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. نعنا خشک را با کمک انگشتانتان پودر و له کنید. پودر نعنا را به قابلمه بیفزایید و‌ چند ثانیه تفت دهید تا عطر نعنا آزاد شود.اکنون مقداری گردو را با کمک چاقو یا آسیاب خرد کنید و به محتوای درون قابلمه بیفزایید. گردو را کمی با سایر مواد تفت دهید تا از حالت خامی خارج شود.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سبک روی لینک طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!