تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سفره ای از لذت با ساندویچ بادمجان کبابی خوشمزه

ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که به دلیل طعمش بی‌نظیر و سادگی در تهیه، می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای وعده‌های ناهار و شام باشد. برای تهیه این ساندویچ، ابتدا بادمجان‌ها را به حلقه‌های ضخیم برش داده و با نمک می‌پاشیم تا تلخی آن‌ها گرفته شود. سپس بادمجان‌ها را کباب کرده و نان‌ها را ترد می‌کنیم. بعد از آماده‌سازی گوجه‌فرنگی و پنیر موزارلا، ساندویچ را می‌چینیم و سرو می‌کنیم. برای تزیین می‌توان از کنجد، سیاه‌دانه و یا سبزیجات استفاده کرد.

برای افزایش طعم می‌توانید بادمجان‌ها را در مخلوطی از روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل سیاه بخوابانید و سوسیس های مختلف را جایگزین کباب کردن بادمجان‌ها استفاده کنید. همچنین از انواع سس‌ها مانند سس مایونز و سس گوجه‌فرنگی برای مزه بیشتر ساندویچ استفاده کنید. نکات فنی مثل قرار دادن ساندویچ در فر یا افزودن سبزیجات دیگر نیز می‌تواند طعم ساندویچ را تغییر دهد. این ساندویچ می‌تواند به تنهایی یا با سایر خوراکی‌ها مثل سالاد و ماست سرو شود.

ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به دلیل سادگی در تهیه و طعم بی‌نظیرش، می‌تواند انتخابی عالی برای ناهار یا شام باشد. در این مقاله از تک فانبلاگ، طرز تهیه این ساندویچ را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

مواد لازم جهت تهیه ساندویچ بادمجان کبابی به شرح زیر است:

بادمجان۳ عدد متوسطگوجه فرنگی۲ عددپنیر موزارلا۲۰۰ گرمنان ساندویچی۴ عددریحان تازهبه مقدار دلخواهروغن زیتونبه مقدار لازمنمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار لازم

مراحل تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این ساندویچ ۲۵-۳۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این ساندویچ جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این ساندویچ در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی بادمجان‌ها

بادمجان‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌های ضخیم ۱ تا ۲ سانتی‌متری برش دهید.

حلقه‌های بادمجان را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و روی آن‌ها نمک بپاشید.

روی بادمجان‌ها را با یک سینی یا پارچه بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود

بادمجان‌های قلمی یا دلمه‌ای برای این ساندویچ مناسب‌ هستند.

مرحله دوم: کباب کردن بادمجان‌ها

پس از ۳۰ دقیقه، بادمجان‌ها را آبکشی کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید.

یک تابه گریل را روی حرارت متوسط گرم کنید. روی هر حلقه بادمجان مقداری روغن زیتون بمالید.

بادمجان‌ها را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه از هر طرف کباب کنید تا نرم و طلایی شوند. بادمجان‌ها را زیاد کباب نکنید، زیرا سفت و خشک می‌شوند.

بعد از کباب شدن، بادمجان‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. این کار باعث می‌شود ساندویچ شما چرب نشود.

مرحله سوم: آماده سازی گوجه‌فرنگی‌ها

گوجه‌ فرنگی‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌های نازک برش دهید.

در یک کاسه کوچک، گوجه‌ فرنگی‌ها را با مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن مخلوط کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

مرحله چهارم: آماده سازی ساندویچ‌ها

نان‌های ساندویچ را از وسط نصف کنید. نان‌ها را قبل از ساندویچ کردن، کمی در فر یا روی تابه گرم کنید تا ترد شوند. 

روی هر نان، یک لایه از بادمجان‌های کبابی قرار دهید. روی بادمجان‌ها، گوجه‌فرنگی‌های طعم‌دار شده را بچینید.

پنیر موزارلا را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید و روی گوجه‌فرنگی‌ها قرار دهید.

مرحله پنجم: سرو ساندویچ

ساندویچ‌های بادمجان کبابی را بلافاصله سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

برای تزیین ساندویچ‌ها می‌توانید از کنجد، سیاه‌دانه یا سبزیجات معطر مانند جعفری یا نعنا نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک بادمجان فرانسوی

نکات و فوت و فن‌های تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

برای اینکه ساندویچ بادمجان کبابی شما خوشمزه‌تر شود، به ۵ نکته زیر توجه کنید:

می توانید به جای کباب کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را در فر نیز بپزید. اگر از فر استفاده می کنید، از حرارت ملایم (۱۸۰ درجه سانتی‌گراد) و فن فر استفاده کنید.برای طعم‌دارتر شدن بادمجان‌ها، می‌توانید قبل از کباب کردن، آن‌ها را در مخلوطی از روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن بخوابانید.می توانید از انواع پنیرهای دیگر مانند پنیر چدار یا پنیر گودا نیز در این ساندویچ استفاده کنید.می توانید برای خوشمزه‌تر شدن ساندویچ، از سس‌های مختلفی مانند سس مایونز، سس گوجه فرنگی، سس پستو یا سس هزار جزیره استفاده کنید. سس مورد علاقه خود را به نان‌ها بزنید.می‌توانید برای طعم‌دارتر شدن ساندویچ، از سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه‌ای کبابی، قارچ کبابی یا زیتون نیز استفاده کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی تک فانمی‌توانید یک ساندویچ بادمجان کبابی خوشمزه و لذیذ تهیه کنید که از آن لذت ببرید. ساندویچ بادمجان کبابی را می‌توانید به تنهایی یا با سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سالاد یا ماست سرو کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!