تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

از این مواد تغذیه‌ای فوق العاده، سوسیس و کالباس‌های لذیذ ساخته می‌شود

در توضیح فوق آمده است که قیمت دام زنده در بازار داخلی تغییراتی کرده است، به طوری که در یک ماه گذشته، قیمت گوساله نر زنده و ماده گاو در حدود ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است. این نزول قیمت به دلیل اشباع بازار از واردات گوشت بوده و باعث از بین رفتن تقاضا برای دام زنده در بازار شده است. افزایش تولید محصولات گوشتی و استفاده از گوشت های وارداتی توسط کارخانه های فرآورده های گوشتی نیز به این مشکل اضافه می کند.

از سوی دیگر، واردات گوشت با ارز ترجیحی و تبدیل آن به محصولاتی نظیر سوسیس و کالباس، سبب از دست رفتن سود اصلی این عرصه برای کشور می شود. در پایان، تاکید شده است که نیاز واقعی به واردات دام وجود ندارد و دامداران ایرانی توانایی تأمین زندگی اقتصادی خود را از طریق تولید داخلی دارند. بر این اساس، لازم است برای کنترل بازار و جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن دامداران، اقدامات مناسب انجام شود.

سرانه نوشت: احمد مقدسی در پاسخ به این سوال که قیمت دام زنده چه تغییراتی داشته است؟ گفت: قیمت دام زنده گوساله نر کیلویی ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است که در یک ماهه اخیر گوساله نر زنده و ماده گاو حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است. 

با اشاره به اینکه قیمت گوشت تولید داخل بسیار کاهشی شده، زیرا آنقدر گوشت وارد شده که بازار را اشباع کرده است گفت: در نتیجه با کاهش تقاضا، دام روی دست دامداران مانده و خریداران تمایل دارند گوشت وارداتی بخرند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفیگاودارانایران تصریح کرد: کارخانه های تولید فرآورده های گوشتی نیز از گوشت های وارداتی استفاده می کنند و کسی گوشت ماده گاو را نمی برد.

مقدسی با اشاره به اینکه باید واردات گوشت با ارز ترجیحی منطقی باشد، گفت: متاسفانه این گوشت ها با ارز ترجیحی وارد می شوند و تبدیل به سوسیس و کالباس شده و از آن طرف صادر می شوند که در حقیقت سود اصلی را دیگران می برند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفیگاوداران در پایان گفت: دام به اندازه نیاز داریم و هیچ کمبودی وجود ندارد و نیاز به واردات نیست.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!