تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سه روش آسان برای طبخ ساندویچ تخم مرغ؛ انرژی‌بخش و لذیذ!

اسنک تخم مرغ یکی از انواع ساده و خوشمزه اسنک‌های صبحانه است که برای کودکان و افرادی که صبحانه‌ی سنتی را دوست ندارند، گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این اسنک سریع و در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود و می‌توان با انواع مختلف نان و اضافه کردن سبزیجات و ادویه‌ها به آن، طعم و طراوت آن را تغییر داد.

برای تهیه اسنک تخم مرغ نیازمند تخم مرغ، نان تست، کره، پنیر پیتزا و ادویه‌های مختلفی هستیم. مواد را هم بزنیم و در ماهیتابه بریزیم تا سرخ شوند، سپس پنیر پیتزا را اضافه کرده و نان را برگردانده و سرخ کنیم، سپس اسنک را سرو کنیم.

همچنین می‌توان اسنک تخم مرغ و پنیر را با ترکیب تخم مرغ، نان بیات و پنیر‌های مختلف دیگر تهیه کرد و آن را در ساندویچ ساز نیز آماده نمود.

در نهایت، می‌توان با اضافه کردن سبزیجات و سس‌های مختلف، طعم و کیفیت این اسنک‌ها را افزایش داد و لذت برد. این اسنک‌ها می‌توانند یک صبحانه خوشمزه و سرشار از انرژی و سلامتی باشند.

اسنک تخم مرغ یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع اسنک برای صبحانه است که معمولا در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود و برای کودکان و افرادی که علاقه‌ای به خوردن صبحانه ندارد، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های تهیه اسنک تخم مرغ به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه اسنک تخم مرغ

مواد به کار رفته در این اسنک برای یک نفر مناسب است. در صورتی که تعداد شما بیشتر است، می‌توانید مواد اولیه آن را چند برابر کنید.

تخم مرغ۲ عددنان تست۱ عددکره۱ قاشق غذاخوریپنیر پیتزابه مقدار لازمنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مراحل تهیه اسنک تخم مرغ در ماهیتابه

آماده کردن مواد اولیه این اسنک حدود ۱۰ دقیقه و پخت آن حدود نیم ساعت طول می‌کشد. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن اسنک تخم مرغ با پنیر پیتزا در ماهیتابه به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: تخم مرغ را با ادویه‌ها ترکیب کنید

برای شروع باید تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک ظرف بریزید. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه و ادویه دلخواه به آن اضافه کنید. حالا با همزن دستی یا چنگال تخم مرغ‌ها را بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را همراه با نان تست سرخ کنید

۱ قاشق غذاخوری کره در ماهیتابه بریزید و بعد آن را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید کره به طور کامل ذوب شود، سپس نصف تخم مرغ‌ها را در ماهیتابه بریزید.

سپس بلافاصله یک عدد نان تست را از روی تخم مرغ‌ها قرار دهید. به طوری که تمام تخم مرغ‌ها به نان تست جذب شوند. برای راحتی کار بهتر است ۲ طرف نان را به سمت داخل تا کنید تا تخم مرغ‌ها داخل نان تست قرار بگیرند.

مرحله سوم: اسنک را آماده کنید

اجازه دهید تخم مرغ‌هایی که جذب نان تست شده‌اند، به خوبی سرخ شوند. بعد از سرخ شدن تخم مرغ‌ها باید نان تست را برگردانید تا طرف دیگر نان نیز به خوبی سرخ شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ با سس خردل

مرحله چهارم: پنیر پیتزا را اضافه کنید

بعد از این که اسنک آماده شد، باید مقداری پنیر پیتزا روی تخم مرغ‌ها بریزید و سپس نان تست را از وسط تا کنید تا پنیر داخل آن قرار بگیرد. سپس اسنک را روی حرارت فشار دهید تا نان به صورت تا شده حالت بگیرد و پنیر آب شود.

مرحله پنجم: اسنک را سرو کنید

بعد از این که پنیر پیتزا به طور کامل آب شد و ۲ طرف نان به هم چسبید، می‌توانید آن را از ماهیتابه خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. می‌توانید این اسنک خوشمزه را همراه با گوجه و زیتون و مقداری سبزی تازه برای صبحانه یا میان وعده سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه اسنک تخم مرغ و پنیر

مواد لازم برای تهیه اسنک تخم مرغ و پنیر به شرح زیر است:

تخم مرغ۲ عددآرد گندم۲ قاشق غذاخوریماست خامه‌ای۳ قاشق غذاخوریپیازچه و جعفریبه مقدار لازمپنیر رنده شده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارنان تست یا نان باگت بیات شده۴ تکهنمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار لازمروغن سرخ کردنی به مقدار لازم

مراحل تهیه اسنک تخم مرغ و پنیر

آماده کردن مواد این اسنک حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۲۰ دقیقه زمان صرف کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن اسنک تخم مرغ آشنا شوید.

مرحله اول: مواد اسنک را ترکیب کنید

تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک کاسه بریزید. در ادامه پیازچه و جعفری را بشویید و به صورت ریز خرد کنید و به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. ماست خامه‌ای، آرد، پنیر رنده شده را اضافه کنید، مواد را با همزن دستی یا چنگال هم بزنید و مقداری نمک و فلفل سیاه و پودر پاپریکا به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: نان را در ترکیب تخم مرغی قرار دهید

در این مرحله باید نان تست یا نان باگت بیات شده را داخل ترکیب تخم مرغی قرار دهید تا تخم مرغ‌ها را به خود جذب کنند. استفاده از نان بیات موجب کاهش جذب روغن و جلوگیری از له شدن نان می‌شود.

مرحله سوم: اسنک را آماده کنید

در یک قابلمه کوچک و گود مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، نان‌های آغشته به تخم مرغ را به سرعت داخل روغن داغ غوطه‌ور کنید تا کاملا سرخ شوند. برای سرخ کردن این اسنک باید از مقدار روغن بیشتری استفاده کنید تا مواد به خوبی برشته شوند.

مرحله چهارم: اسنک را سرو کنید

بعد از اینکه یک سمت اسنک‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود. بعد از سرخ شدن اسنک‌ها آن‌‌ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال جاذب روغن یا توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافه‌شان خارج شود. حالا می‌توانید این اسنک‌های خوشمزه را در ظرف مورد نظرتان بریزید و از طعم آن‌ها در کنار سس دلخواه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو مرغ با نان تست

طرز تهیه اسنک تخم مرغ در ساندویچ ساز

برای درست کردن اسنک تخم مرغ به روش فوری می‌توانید تخم مرغ را آبپز کنید. سپس آن را رنده کنید در یک ظرف بریزید. در ادامه مقداری کره، نمک، فلفل سیاه و پنیر پیتزا به آن اضافه کنید.

مواد را هم بزنید و این ترکیب را روی نان تست قرار دهید. یک نان تست دیگر روی آن بگذارید و حالا این اسنک را داخل قالب دستگاه ساندویچ ساز بگذارید. بعد از چند دقیقه اسنک تخم مرغ رژیمی شما آماده است.

نکات و فوت و فن‌های تهیه اسنک تخم مرغ

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه اسنک تخم مرغ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این اسنک می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از انواع ادویه سبزی خشک یا سبزیجات تازه و معطر استفاده کنید.برای درست کردن اسنک تخم مرغ بهتر است از نان بیات استفاده کنید تا روغن کمتری به خود جذب کند. برای بیات شدن نان می‌توانید نان‌ها را برای ۱ تا ۲ روز در دمای محیط قرار دهید.به منظور تهیه ساندویچ تخم مرغ صبحانه به روش‌های مختلف می‌توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.برای تهیه اسنک تخم مرغ و سیب زمینی می‌توانید از ترکیب تخم مرغ و سیب زمینی پخته رنده شده همراه با چاشنی‌های دلخواه استفاده کنید. در این روش باید مواد را داخل نان تست بگذارید و در دستگاه ساندویچ ساز آماده کنید.به منظور درست کردن اسنک تخم مرغ آب پز در ماهیتابه باید تخم مرغ را بپزید و بعد از مزه دار کردن با سبزیجات و چاشنی‌های دلخواه روی نان تست بگذارید. مقداری پنیر به آن اضافه کنید و بعد یک نان دیگر روی آن بگذارید. حالا کمی روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد این اسنک را در روغن قرار دهید تا طلایی شود. زمانی که یک سمت نان طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم آماده شود.برای تزیین نون تست و تخم مرغ می‌توانید از مقداری گوجه گیلاسی خرد شده و زیتون حلقه‌ای خرد شده استفاده کنید.

اسنک تخم مرغ یک غذای خوشمزه و اشتها برانگیز برای صبحانه است که می‌توانید آن را به راحتی و به روش‌های مختلفی در خانه آماده کنید. اگر تجربه درست کردن این اسنک خوشمزه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی تک فانبا ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!